کد خبر: ۱۱۶۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۹ - ۰۹ آذر ۱۳۹۶
امام جمعه موقت شیراز:

تعریف کاربری عبادی برای اراضی جهت ساخت مساجد/ یک ساعت دنبال مسجد گشتن در جامعه اسلامی، ننگ است

امام جمعه شیراز با اظهار اینکه یکی از نقایص استان ما نسبت به دیگر استان ها کمبود مساجد است، گفت: در شهر اسلامی ننگ است که سه ربع، یک ساعت باید دنبال مسجد بگردیم.
تعریف کاربری عبادی برای اراضی جهت ساخت مساجد/ یک ساعت دنبال مسجد گشتن در جامعه اسلامی ننگ است
به گزارش شیرازه، اجلاس استانی نماز و فضای مجازی ظهر پنج شنبه (9 آذر) با حضور رضایی مشاور رئیس جمهور در امر نماز، مسئولان ارشد اداره ها و دبیران اقامه نماز در شیراز برگزار شد.

امام جمعه موقت شیراز طی سخنرانی خود در این اجلاس با ارائه بیاناتی در خصوص اهمیت و جایگاه نماز، سجده نماز را اوج خضوع انسان در برابر پروردگار عالمیان عنوان کرد و گفت: نماز ابزاری برای ارتباط بین خالق و مخلوق است.

سید ابوفاضل رضوی اردکانی به روایات اهل بیت درباره نماز اشاره کرد و با بیان اینکه تمامی انبیاء الهی نماز در راس برنامه تربیتی شان بوده است، اظهار داشت: آخرین وصیت تمامی انبیاء نماز بوده چنانکه در روایت آمده است که شفاعت ما اهل بیت به کسی که نماز را سبک بشمارد نمی رسد.

 وی در خصوص وضعیت نماز در استان فارس با اشاره به اینکه زمانی شیراز مدینه العلم و خاستگاه علم بوده اما الان نیست، یکی از نقایص استان ما نسبت به دیگر استان ها را کمبود مساجد دانست.

مؤسس و سرپرست مدرسه علمیه اهل البیت شیراز تصریح کرد: در شهر اسلامی ننگ است که سه ربع، یک ساعت باید دنبال مسجد بگردیم.

اردکانی در ادامه عدم وجود مسجد در خیابان های اصلی شیراز و نبود پارکینگ در شیراز را از مهمترین مشکلاتی عنوان کرد که برای حضور مردم در مساجد دافعه دارد.

امام جمعه موقت شیراز با تاکید بر اینکه مسجد یکی از اولین ضرورت ها در جوامع اسلامی است، تصریح کرد: امروزه حتی در کشورهای لائیک هم شاهد وجود مساجد گوناگون هستیم.

وی افزود: همین طوری که در شهرداری برای مکان های مختلف کاربری مسکونی و تجاری دارند، برای امر عبادت نیز کاربری اختصاصی تعریف بشود.

اردکانی در ادامه سخنان خود به فریضه عبادی سیاسی نماز جمعه و اعیاد فطر و قربان اشاره کرد و گفت: فضای نماز جمعه و دیگر نمازها در اعیاد فطر و قربان علاوه بر بعد عبادی بودنشان از لحاظ سیاسی در کشور ما حائز اهمیت بسیاری هستند؛ مساجد در روزهای جمعه تعطیل هستند تا مردم بتوانند در نماز جمعه شرکت کنند اما می بینیم که حضور مردم گسترده نیست، لازم است مسئولان مربوطه شرایط مناسبی جهت حضور پرشور مردم در این سه فریضه مهم فراهم کنند.

نظرات بینندگان