کد خبر: ۱۱۶۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۰۹ آذر ۱۳۹۶
در اجلاس نماز استان فارس مطرح شد؛

حضور مشاور رئیس جمهور در امور نماز صرفا برای تشکر و انتقال تجربه!

مشاور رئیس جمهور در امر نماز، در اجلاس نماز استان فارس گفت: من برای این به اینجا آمدم که از شما تشکر کنم و چهار تا از تجربه های خودم را بگویم!
حضور مشاور رئیس جمهور در امور نماز صرفا برای تشکر و انتقال تجربه!
به گزارش شیرازه، استاندار فارس ظهر پنج شنبه (9 آذر ) در اجلاس استانی نماز و فضای مجازی به ارائه نکاتی درباره اهمیت نماز پرداخت و گفت: در قرآن کریم بعد از اصل جهان بینی و اعتقاد به آخرت، اقامه نماز به عنوان تکلیف در دستورکار مومنین قرار می گیرد.

اسماعیل تبادار با بیان اینکه انسان در طول زندگی به بلاها و گرفتاری های گوناگونی دچار می شود، نماز را اهرم استعانت در غم ها و مشکلات دانست و اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم انسان را به صبر و نماز در همه گرفتاری ها توصیه می کند.

وی نماز را به منزله پرچم و علامت مکتب اسلام و مهمترین نشانه یک مومن عنوان کرد و افزود: اوج راز نماز در شهود خداوند نهفته و باید بگویم که مقصود از نماز بعد ظاهری آن نیست بلکه صفای باطنی و روشنی دل مورد تاکید است.

استاندار فارس بیان کرد: باید منطبق با شرایط موجود و بر اساس مقتضیات زمان در راستای عمق بخشی به معارف دینی و اثربخشی به محیط پیرامون به بهترین نحو از فضای مجازی استفاده کرد.

تبادار بروز بودن تبلیغ و مخاطب شناسی را از ضروریات کار مبلغان دین برشمرد و گفت: رفتار علما قطعا با افراد در گروه‌هاي مختلف سني و جنسي متفاوت خواهد بود.

وی اخلاق مدار بودن را منوط به نماز خوب خواندن دانست و اظهار داشت: در جوامعی که اخلاق حکمفرما است سلامت، نشاط، پویایی و خلاق بودن از خصوصیاتی است که به سادگی قابل مشاهده است.

استاندار فارس تاکید داشت: اگر نماز در وقت خود و با کیفیت لازم خوانده شود افراد و جامعه به سوی رشد و تعالی رهنمون خواهند شد لذا تمامی مسئولان در امر نماز باید توجه و تاکید بر این عمل واجب و معروف داشته باشند.

به گزارش شیرازه، مشاور رئیس جمهور در امر نماز، در این اجلاس گفت: من برای این به اینجا آمدم که از شما تشکر کنم و چهار تا از تجربه های خودم را بگویم!

رضایی به ارائه نصایحی درباره نماز خواندن و بیان ضرورت نمازخوانی بسنده کرد.

گویی برخی از مسئولان، شرکت کنندگان در این اجلاس را بی دین و بی نماز پنداشته اند و بجای ارائه عملکرد خود در راستای بهبود وضعیت و جایگاه مساجد در سطح استان و کشور تنها به انتقال نصایح و روایاتی چند برای نمازخواندن اکتفا کردند!

انتظار می رفت که پس از برگزاری اجلاسیه های استانی و سراسری متمادی طی سالیان دراز، مسئولان مربوطه به نتیجه گیری مناسبی برسند و تدابیر شایسته و درخوری جهت افزایش جایگاه مسجد در جامعه اسلامی مان! بیندیشند تا دیگر در جامعه شاهد جوان بی نماز نباشیم.

امروزه می بینیم که نماز و مسجد متولی زیادی دارد اما همچنان در بجا آوردن تنها نماز جماعت در مساجد، باز مانده ایم چه برسد به اجرای فعالیت هایی که پیغمبر گرامی مان (ص) در مسجد انجام می دادند؛ درگذشته مسجد مرکز جمع شدن مردم و حل مشکلات گوناگون و محور وحدت بود اما امروزه یا با درهای بسته و یا مساجد خالی از نمازگزار مواجه می شویم و یا به ندرت جوانی را می توان در مسجد دید.

امید است پس از این همه برگزاری اجلاسیه و کنگره های متفاوت که صرفا نمادین بوده است آسیب شناسی واقعی صورت بگیرد و متولی واحدی برای این امر در نظر گرفته شود.

نظرات بینندگان