کد خبر: ۱۱۶۵۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶:۴۰ - ۱۰ آذر ۱۳۹۶

افشاگری معاون شهردار شیراز از وجود فساد در مجموعه مدیریت شهری/ لزوم ورود نهاد های نظارتی به ادعاهای امینی

معاون اجرایی شهردار شیراز به بیان نکاتی مبهم درخصوص وجود فساد در مجموعه مدیریت شهری و تغییر جایگاه خادم و خائن پرداخت و گفت: اگر دستگاه های نظارتی که باید با فساد برخورد کنند کارشان را انجام ندهند مطمئن هستم که شورای شهر با آنان محکم برخورد خواهد کرد.
افشاگری معاون شهردار شیراز از وجود فساد در مجموعه مدیریت شهری/ لزوم ورود نهاد های نظارتی به ادعاهای امینی
به گزارش شیرازه، یازدهمین جلسه کمیسیون خدمات شهری، محیط زیست و سلامت روز دوشنبه 6 آذر و با حضور تعدادی از اعضای شورای شهر و برخی از مدیران مجموعه شهرداری شیراز برگزار شد؛ معاون اجرایی شهردار شیراز در این جلسه به بیان نکاتی مبهم درخصوص وجود فساد در مجموعه مدیریت شهری و تغییر جایگاه خادم و خائن پرداخت.

رمضان امینی با بیان اینکه افرادی هستند که 86 هزار هکتار زمین دولتی را به نام خودشان کرده اند و با هماهنگی با برخی از دستگاه ها دو میلیون تا 14 میلیون تومان پول گرفته اند و 86 هکتار را متری 6 هزار تومان فروخته اند، نگرانی خود را اینگونه ابراز کرد: من چیزی برای از دست دادن ندارم، اما نگرانم، جایگاه خادم و خائن در حال عوض شدن است.

وی در ادامه صحبت هایش به وظیفه دستگاه های نظارتی جهت برخورد با فساد اشاره و تصریح کرده بود: اگر دستگاه های نظارتی که باید با فساد برخورد کنند کارشان را انجام ندهند مطمئن هستم که شورای شهر با آنان محکم برخورد خواهد کرد.

این مسئول اجرایی در مجموعه شهرداری کلان شهر شیراز ادعا کرده بود که افراد متخلف به منافعشان رسیده اند و همین افراد در شورا، شهرداری و استانداری نیز حضور پیدا می کنند و تخلف خود را تحت عنوان ایجاد شغل برای جوان توجیه می کنند.

نائب رئیس شورای شهر شیراز نیز در حاشیه بازدید از سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی در پاسخ به اظهارات امینی معاون شهردار که گفته بود «جای خائن و خادم جا به جا شده است»،  با بیان اینکه تغییرات مدیریتی در شهرداری شیراز در راستای فساد ستیزی است، خط قرمز شورای پنجم را مبارزه با فساد و حفظ امانت و پاکدستی دانست.

ابراهیم صبوری با تاکید بر اینکه در برابر افراد دست انداز به بیت المال کوتاه نمی آییم، تصریح کرد: با هر خائنی به بیت المال مقابله خواهیم کرد.

وی افزود: آقای امینی سالها در این شهر معاون شهردار بوده و خدمت کرده و باید پاسخگوی اقدامات گذشته باشد و اگر اطلاعی از جریانات مفسد دارد باید گزارش کند تا مقابله با آنها صورت بگیرد.

نائب رئیس شورای شهر شیراز گفته است: اگر تغییری در مدیریت شهرداری رخ می دهد جایگزینی خادمی به خادمی دیگر است اما با رویکرد متفاوت از گذشته که فساد ستیزی را در برنامه خود قرار دهد.

گفتنی است اول شهریور ماه که منتخبین شورای پنجم وارد پارلمان شهری شدند تغییرات در شهرداری نیز آغاز شد؛ امینی معاون شهردار در جایگاه خود باقی ماند.

برای شفاف سازی بیشتر در مورد سخنانش با وی تماس گرفتیم تا اصل موضوع را جویا شویم اما از ارائه پاسخ روشن در این باره خودداری کرد و در پاسخ به خبرنگار ما با تاکید بر ادامه ندادن این موضوع و فراموش کردن اتفاقاتی که افتاده است، گفت: بحث من در صحبت هایی که داشته ام مدیریتی نبوده است و در این رابطه با نائب رئیس شورای شهر نیز صحبت کرده ام و هر سوالی که دارید از او بپرسید.

وی حتی درباره اظهاراتش مبنی بر وجود فساد در مجموعه شهرداری نظر شفافی نداشت و تنها به بیان مدیریتی نبودن موضوع ذکر شده بسنده کرد.

لازم به ذکر است که علیرغم تلاش های صورت گرفته جهت صحبت با صبوری نائب رئیس شورا، هیچ پاسخی دریافت نکرده ایم.

اگر فساد و تخلفی صورت گرفته و امینی نیز متوجه شده و یا در جریان بوده است، وی موظف بوده طی سالیان خدمت خود در گذشته پرده از فسادها و تخلفات بردارد تا مجموعه شهری شیراز اکنون به فساد پروری و تغییر جای خادم و خائن متهم نشود.

لازم است اعضای پنجم شورای شهر و شهردار شیراز که به تازگی کار خود را در پارلمان و مجموعه شهری آغاز کرده اند جهت رفع ابهام از این موضوع و روشن شدن اذهان مردم کلانشهر شیراز شفافیت سازی کنند.
نظرات بینندگان