کد خبر: ۱۱۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۲ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۰

امروز جهان اسلام تشنه ايران دهه اول انقلاب است

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه امروز جهان اسلام تشنه ايران دهه اول انقلاب است، گفت: با موضوعاتي مانند جامعه مدني و كورش كبير و جشن‌هاي نوروز نمي‌توان شهادت طلبي را در جامعه ترويج كرد چرا كه اينها محصول همان ايدئولوژي رقيب انقلاب هستند.

شانزدهمين گردهمايي پيشكسوتان جهاد و شهادت، عصر امروز با حضور فرماندهان عالي رتبه جنگ تحميلي و رزمندگان 8 سال دفاع مقدس در مسجد وليعصر(عج) تهران برگزار شد.

محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در اين مراسم طي سخناني با اشاره به اهميت توجه به ايدئولوژي انقلاب، مهمترين دستاورد حضرت امام(ره) را عزت بخشي به جايگاه در سطح بين‌الملل دانست و افزود: جايگاه ايران بعد از انقلاب آنقدر بالا رفت كه مي‌شد ابهت امام(ره) را در چهره وزراي خارجه كشورهاي ابرقدرتي مانند شوروي كه با امام(ره) ديدار داشتند، ديد.

رضايي با بيان اينكه دستاورد دوم حضرت امام(ره) انسجام، هويت بخشي و ايجاد وحدت در جامعه بود، گفت: ملت ايران با انقلاب اسلامي بعد از قرن‌ها متحد شد و بعنوان يد واحده توانست در مقابل دنياي استكبار بايستد.

وي انسان سازي را سومين دستاورد بزرگ بنيانگذار انقلاب اسلامي معرفي كرد و افزود: امام راحل هزاران قهرمان را در جامعه تربيت كرد و اين آزادي مردم سالاري استقلال اقتدار و امنيت دفاعي كه امروز در كشور داريم مرهون تدابير حكيمانه حضرت امام(ره) است.

فرمانده كل سپاه در ايام دفاع مقدس گفت: در سال‌هاي پاياني جنگ تحميلي رزمندگان اسلام نه تنها مناطق اشغال شده كشور را آزاد كردند بلكه مرزها را شكسته و به سمت بغداد حركت كردند به طوري كه دنيا به التماس افتاده بود تا ايران جنگ را تمام كند اما ما قبول نمي‌كرديم.

رضايي با اشاره به اينكه حضرت امام(ره) دو ابرقدرت شرق و غرب را با هم به چالش كشيد، اظهار داشت: عصاي معجزه گونه امام (ره) همان ايدئولوژي انقلاب بود كه روح اعتماد به نفس را به ما برگرداند.

وي با بيان اينكه امروز اين ايدئولوژي از داخل و خارج مورد هجوم قرار گرفته، اظهار داشت: در زمان امام راحل دشمن در دو جبهه ي دستاوردها و ايدئولوژي انقلاب با ما مي‌جنگيد و نماد مبارزه با ايدئولوژي در سال‌هاي اول بني صدر و نماد مبارزه با دستاوردها، ضد انقلابي بود كه اسلحه به دست گرفته و به مقابله مي‌پرداخت.

دبير مجمع تشيخص مصلحت نظام با بيان خاطره يكي از روساي فدراسيون‌هاي ورزشي در المپيك پكن گفت: ايشان كه خود از جانبازان دفاع مقدس است به من مي‌گفت در كشور چين وقتي پرچم ايران بالا رفت و تشويق شد من به ياد بالا رفتن پرچم امام رضا(ع) در عمليات فاو افتادم و تحت تاثير قرار گرفتم واما وقتي به هتل برگشتم و وضع ورزشكاران را ديدم، متوجه شدم كه هيچ قرابتي ميان آنها و رزمندگان دفاع مقدس نيست.

رضايي با بيان اينكه بايد بگوييم چه شد كه اين وضعيت در جامعه به وجود آمد، افزود: متاسفانه بعد از جنگ مبارزه با ايدئولوژي انقلاب ادامه داشت به نحوي كه حتي برخي دوستان انقلاب هم در اين موج غرق شده و پيشگام ايدئولوژي رقيب شدند.

وي با بيان اينكه در طول انقلاب 3 بار از درون كشور با ايدئولوژي انقلاب مقابله شد، افزود: اگر اين ايدئولوژي كمرنگ شود، آن وقت تمام جامعه و حتي بچه‌هاي جبهه و جنگ نيز در آن غرق مي‌شوند چه برسد به نسل‌هاي جديد‌تر.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به نامگذاري سال 90 به نام جهاد اقتصادي آن را نشان دهنده اهميت پرداختن به مقبوله اقتصاد از نظر رهبري دانست و گفت: ايجاد تحولات اساسي در زمينه هاي مختلف از جمله اقتصاد نيازمند رجوع به همان ايدئولوژي انقلاب است و هر چند همه دولت‌هاي بعد از جنگ زحمات خود را كشيدند اما اين دستآوردها با انتظارات انقلاب قابل مقايسه نيست.

رضايي با تاكيد بر اينكه امروز جهان اسلام تشنه ايران دهه اول انقلاب است، به خيزش‌هاي اخير در منطقه اشاره كرد و افزود: اكنون كه اين فضا براي ما باز شده با تكيه بر همان ايدئولوژي انقلاب مي‌توانيم از آن استفاده كنيم.

وي تصريح كرد: متاسفانه اين ايدئولوژي در ايران در حال تضعيف است، مرزها قاطي شده و ما خود را در مقوله سياست و قدرت محدود كرده‌ايم و اين در حالي است كه ايدئولوژي رقيب از لايحه پايين جامعه در حال نفوذ است.

فرمانده اسبق كل سپاه با تاكيد بر اينكه ما بايد اهداف بزرگي براي خود تعيين كنيم،‌ اظهار داشت: اگر ما به فلسطين فكر نمي‌كرديم نمي‌توانستيم فاو را بگيريم و اگر تنها هدف ما آزادي خرمشهر بود حتي نمي‌توانستيم از كارون بگذريم.

رضايي با بيان اينكه امروز آمريكا مقابله خود را در همين عرصه معطوف كرده است، گفت: آنها به دنبال جلوگيري از پيشرفت اسلام و به تبع آن نفوذ انقلاب در كشورهاي منطقه هستند.

وي افزود: امروز كه رهبر انقلاب آبروي خود را كف دست گرفته و شخصا وارد عرصه شده و در مقاطع مختلف چه در زمان فتنه و چه در مقابل با جريان انحرافي وارد عمل شده‌اند، ما به عنوان سربازان ايشان بايد به حمايت از رهبري بپردازيم و نگاه خود را به هيچ سمت و سوي ديگري منحرف نكنيم و مسيرمان بايد همان مسير امام(ره) و رهبري باشد.

دبير مجمع مصلحت نظام در پايان با بيان اينكه نبايد با نگاه به بزرگاني كه دچار ترديد شدند، ما نيز متزلزل شويم، تصريح كرد: با موضوعاتي مانند جامعه مدني و كورش كبير و جشن‌هاي نوروز نمي‌توان شهادت طلبي را در جامعه ترويج كرد چرا كه اينها محصول همان ايدئولوژي رقيب انقلاب هستند.

در اين مراسم كه با حضور محسن رفيق‌دوست، حجت الاسلام آل هاشم مسئول عقيدتي سياسي ارتش، امير سيد حسام هاشمي، امير سرلشكر حسني سعيدي، امير خلبان پرديس، امير دريابان شمخاني، سردار علايي و جمع ديگري از رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمين سعيدي نماينده ولي فقيه در سپاه و سردار سرلشكر قاسم سليماني فرمانده نيروي قدس سپاه به ايراد سخنراني در خصوص مسائل داخلي و بين‌المللي پرداختند.
انتهاي پيام/ 25

نظرات بینندگان