کد خبر: ۱۱۶۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۱۱ آذر ۱۳۹۶

آیت‌الله امینی فرموده بود اگر «حسان» نمی‌آید ما به دیدنش می‌رویم/ شعر «حسان» بوی اهل‌بیت(ع) می‌دهد

شاعر و مرثیه‌سرای اهل‌بیت(ع) گفت: شعر «حسان» بوی اهل‌بیت(ع) می‌دهد، او برای غیر اهل‌بیت(ع) شعر نمی‌سرود.
آیت‌الله امینی فرموده بود اگر «حسان» نمی‌آید ما به دیدنش می‌رویم/ شعر «حسان» بوی اهل‌بیت(ع) می‌دهد

به گزارش شیرازه،غلامرضا سازگار (میثم) شاعر پیشکسوت آیینی  ضمن تسلیت درگذشت مرحوم حبیب‌الله چایچیان از شعرای آیینی کشور گفت: آیت‌الله امینی به ایشان علاقه بسیاری داشت و نمی‌دانم کدام شعر مرحوم «حسان» را دیده بود که پیغام داده بود که آقای «حسان» بیاید من ببینمش. آقای «حسان» هم اهمال کرده و به دیدن مرحوم علامه امینی نرفته بود و فکر می‌کنم ناشی از شناخت نداشتن بوده ولی آیت‌الله امینی (ره) گفته بود اگر «حسان» نمی‌آید من به دیدن او می‌روم.

وی افزود: وقتی مرحوم «حسان» به دیدار مرحوم علامه امینی رفته بود به عظمت این مرد پی برده بود ولی با وجود این عظمت مرحوم آیت‌الله امینی فرموده که اگر او نمی‌آید من به دیدن «حسان» می‌روم.

سازگار در ادامه با اشاره به شعر مرحوم «حسان» گفت: شعر «حسان» بوی اهل‌بیت(ع) می‌دهد و برای غیر اهل‌بیت(ع) شعر نمی‌سرود و غیر از موضوع اهل‌بیت(ع) تنها برای شهدا و انقلاب اسلامی شعر گفته بود. مرحوم «حسان» غزل‌سرا بود ولی در سفری به مشهد بنا به خواست مادرش که گفته بود باید برای اهل بیت (ع) فقط شعر بگویی تمام اشعارش را پاره کرد و تنها برای اهل‌بیت(ع) شعر سرود.

مرحوم چایچیان متولد سال 1302 شمسی در تبریز بود که عصر امروز در سن 94 سالگی دار فانی را وداع گفت. دو شعر «امشب شهادت‌نامه عشاق امضا می‌شود» و «آمدم ای شاه پناهم بده» از سروده‌های مشهور مرحوم چایچیان یکی از قدیمی‌ترین شاعران اهل بیت(ع) بود.

حسان بیش از نیم قرن از عمر خود را صرف سرودن اشعاری در وصف اهل‌ بیت‌(ع) کرد که تاکنون از وی 3 دیوان شعر با نام‌های «ای اشک‌ها بریزید» ، «خلوتگاه راز» و «زمزمه‌های قلب من» روانه بازار کتاب شده است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان