کد خبر: ۱۱۶۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۱۱ آذر ۱۳۹۶
دانش‌آموزان استان فارس در یادمان شهدای شلمچه؛

شهدا مدافعان وطن، امنیت و آزادی بودند / از ته دل آرامش را تجربه کردم / با عملکرد مسئولین خون شهدا پایمال شده است

یکی از دانش‌آموزان می‌گوید: صفای این‌جا وصف ناشدنی و بی‌نظیر است. به هم سن و سالان خود پیشنهاد میکنم؛ اگر تاکنون در اردوهای راهیان نور شرکت نکردند هر چه زوتر بار سفر به این مکان باصفا را ببندند.

به گزارش شیرازه؛ این جا شلمچه است. دیار دلدادگان حضرت یار، آن‌جا که آسمان قد خم کرده و چه پیوند زیبایی میان ارض و سماء برقرار است. سرزمینی که در آن، زمان متوقف و دو راهی تردید و یقین تاریخ به نور آسمانیان روشن شده تا از جاده‌ خاکی روزگار به صراط حق بازگردیم و با تالیف قلوب از نزدیکترین و متقن‌ترین راه برای سلوک به سوی محبوب تقرب جوییم و این جاست که نفوس مسیحایی ستارگان‌ زمین بر روح غفلت‌زدگان دمیده می‌شود و جانی دوباره می‌یابند.


این روزها شلمچه به رسم هر ساله میزبان زائران فراوانی است. نوجوانانی که کوله بار روزمرگی‌های زمان را در شهر‌ غفلت‌زدگان بر زمین گذاشته و با ذوقی وصف ناشدنی عازمِ به ظاهر بیابان‌هایِ‌ تهی از زندگی می‌شوند و با پرواز پرنده عشق، چشم دل باز کرده و حقیقت زندگی را در سرزمین گمنامی می‌جویند. شیرازه به گفتگو با چند تن از میهمانان وادی عشق پرداخته که در ادامه شرح آن را می‌خوانید:


فاطمه دهقان، یکی از دانش‌آموزان مدرسه خاتم الانبیاء استهبان در گفتگو با شیرازه می‌گوید: دو روزی است که پا به شلمچه گذاشته‌ام و برای اولین بار میهمان شهدا شده‌ام. پیش از این، وقتی عکس و فیلم مناطق جنوب را می‌دیدم بسیار مشتاق سفر به این مکان معنوی بودم‌. برای همین وقتی در مدرسه شنیدم جهت سفر راهیان‌نور ثبت نام می‌کنند تلاش کردم تا این توفیق نصیب من شود و الان خوشحالم که مورد عنایت و دعوت شهدا قرار گرفتم.


کمترین وظیفه ما ادامه راه شهداست

فاطمه که خود را مدیون شهدا می‌داند، ادامه می‌دهد: شهدا هشت سال در گرما و سرمای طاقت فرسای خوزستان جنگیدند و برای سربلندی ایران از عشق و خانواده خود گذشتند. کم‌ترین وظیفه ما ادامه راه شهداست و از آن‌ها می‌خواهم در زندگی ما را یاری‌ کنند و در آخرت هم شفاعت‌شان شامل حالم شود.

این دانش‌آموز استهبانی می‌گوید: همه کسانی که عازم این منطقه می‌شوند در واقع دعوت شده شهدا هستند و هیچ کس نمی‌تواند بدون اذن صاحب خانه، وارد خانه او شود. به هم سن و سالان خود پیشنهاد میکنم؛ اگر تاکنون در اردوهای راهیان نور شرکت نکردند هر چه زوتر بار سفر به این مکان باصفا را ببندند و اگر هم قبلا توفیق زیارت داشتند مجدد بیایند چرا که صفای این‌جا وصف ناشدنی و بی‌نظیر است.‌

زیارت شهدا دعوت‌نامه می‌خواهد
فاطمه بشکار یکی دیگر از دانش‌آموزان استان فارس در گفتگو با شیرازه می‌گوید: وقتی در مدرسه برای سفر راهیان نور اسم‌نویسی می‌کردند ابتدا مردد بودم اما با طلبیدن شهدا توفیق زیارت آن‌ها نصیبم شد و اکنون خوشحالم که به همراه دوستانم در این مکان معنوی نفس کشیده و چند روزی را میهمان شهدا بودیم البته دل کندن از این‌جا سخت است و امیدوارم مجدد برای زیارت بازگردم.‌ زیارت شهدا توفیق می‌خواهد و این نعمت فقط با لطف شهدا شامل حال ما می‌شود. در واقع اگر دعوت نامه شهدا نباشد کسی نمی‌تواند آن‌ها را زیارت کند.

شهدا مدافعان وطن، امنیت و آزادی بودند

این دانش‌آموز ادامه می‌دهد: اگر چه سفرهای راهیان نور با قدری خستگی همراه است اما روزهای بسیار خوبی را در این جا تجربه کردیم. در برخی مناطق از جمله شلمچه و هویزه از ته دل آرامش را تجربه کردم. شهدا مردان بزرگی بودند و خود را برای امنیت و رفاه بندگان خدا فدا کردند و خوشا به سعادت‌شان که در راه حق جان خود را قربانی کردند. حقیقتا این توفیقی است که فقط شامل حال خوبان عالم می‌شود. به نظرم ایثار شهدای مدافع حرم هم دارای بسیاری است.‌ زیرا هر دو طیف از وطن، ناموس، امنیت و آزادی دفاع کردند. اگر چه این روزها با عملکرد بسیاری از مسئولین، خون شهدا پایمال شده است.

نظرات بینندگان