کد خبر: ۱۱۶۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۷ - ۱۲ آذر ۱۳۹۶

چالش ها و آسیب های مدیریت فرمانداری های ممسنی و رستم با حضور سرپرستان

فرماندار سابق ممسنی گفت: ادامه این روند ( مدیریت بر اساس سرپرستی) نمی تواند روند مناسبی باشد و باید این مساله تعیین تکلیف شود.

به گزارش شیرازه، شهریور سال جاری بود که رحمت الله فرامرزی پس از استعفاء ناگهانی رهام پیکری فرماندار وقت شهرستان به عنوان سرپرست فرمانداری ممسنی معرفی شد. پیش از این نیز ابوطالب حسینی در اوایل تابستان به عنوان سرپرست فرمانداری رستم معرفی شده بود.

در دوران مسعود گودرزی به عنوان نمانیده ممسنی و رستم چالش های زیادی در تودیع و معارفه های مدیریتی مطرح بوده است که یکی از نمونه های بارز آن در همین مساله فرمانداری است و تعیین و تکلیف مدیریت نهاد اجرایی و سیاسی شهرستان در هاله ای از ابهام قرار دارد.

می خواهیم بررسی کنیم که وجود سرپرست از نظر  قانونی و کارهای اجرایی چه تفاوت هایی می تواند داشته باشد لذا در این خصوص گفتگویی را با سید جواد هاشمی مهر فرماندار اسبق ممسنی ترتیب داده ایم.

هاشمی معتقد است: وظایف سرپرست با فرماندار چندان تفاوت زیادی ندارد و کارها و وظایفی که باید فرماندار انجام دهد را سرپرست نیز می تواند به انجام رسانده وامورات شهرستان راساماندهی نماید حتی پیش از این سرپرست فرمانداری نمی توانست انتخابات را برگزار کند اما در سال های گذشته نیز این موضوع رفع شد و اجازه برگزاری انتخابات را دادند.  در خصوص وظایف فرماندار طبق مصوبات شورای عالی اداری کشورحدود 45 مورد ذکر شده است.
اما مدیریت بر اساس سرپرستی باعث می شود تا آن فرد مدیر ، انگیزه و دلگرمی لازم را نداشته باشد و شاید بر کیفیت کاری آن فرد نیز تاثیر بگذارد.
وی در بخش دیگری گفت: ادامه این روند ( مدیریت بر اساس سرپرستی) نمی تواند روند مناسبی باشد و باید این مساله تعیین تکلیف شود.

وی در خصوص مساله عدم تشکیل جلسات  کمیسیون ماده 100 در شهرستان ممسنی نیز گفت: طبق قانون یکی ازاعضای کمیسیون نماینده وزارت کشوراست که باید استاندار یک نفر را به عنوان نماینده معرفی و آن را به کمیسیون ابلاغ کند.وضرورتی نیست که نماینده حتما فرماندارباشد ، بنابراین می توان این موضوع را از طریق استان پیگیری کرد.

منبع: نورآنلاین

نظرات بینندگان