کد خبر: ۱۱۶۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۷ - ۱۲ آذر ۱۳۹۶
کارشناس فضای مجازی گفت:

تمسخرزندگی اسلامی درفضاهای مجازی

کارشناس فضای مجازی گفت: متاسفانه درفضاهای مجازی حجاب ، سنت ها و احکامی مثل روزه داری و زیارت اهل بیت (ع) و غیره راقبول نداشته وآنهابه تمسخر گرفته می شود.

به گزارش شیرازه، امیری کارشناس فضای مجازی سپیدان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: فضای مجازی یا شبکه های اجتماعی به عنوان یک رسانه فراگیربه تدریج بر افکار افراد تاثیر گذاشته مثلا تاثیر سبک خوراکی فست فودی و ساندویچی ، آرام آرام جای خود را در غذاهای گرم و سنتی خانه باز کرده و ذائقه مردم به خصوص جوانان و نواجوان را تغییر داده و باعث تهدید در حوزه سبک زندگی اسلامی شده است.

این فعال فضای مجازی افزود: با توجه به افزایش روز افزون شبکه های اجتماعی ،امکان ارتباط بیشتر در این فضا بیشتر شده این فرصت می تواند در جهت افزایش و تقویت روابط اجتماعی و فرهنگی در جامعه مورد استفاده قرار می گیردکه به نوعی با سبک زندگی اسلامی مرتبط باشد.

  امیری گفت: با افزایش انواع کانال های مبتذل که به صورت مستقیم به اشاعه و قبح زدایی از پوشش های غیر اسلامی می پردازد و یا با استفاده از مطالب مستهجن و غیر اخلاقی باعث شکسته شدن روابط زن و مرد در زندگی می شود به عنوان عامل ایجاد جذابیت و جلب توجه کاربران استفاده می کنند.

وی اظهار داشت: در این فضا می توان به جریان سازی و تبلیغ سنت های نیک و فراموش شده ای مثل اطعام و افطاری ساده و یا برگزاری مراسم های ازدواج ساده اشاره کرد که به نوعی ترویج یکی از سنت های نیک در حوزه سبک زندگی اسلامی محسوب می شود. یا از دیگر سنت های حسنه ای دیگر نظیر انفاق و تامین جهیزیه جوانان به سبک زندگی اسلامی ترویج و تقویت کرد.

 امیری به افزایش سبک زندگی غیر اسلامی در فضاهای مجازی اشاره کرد و گفت: متاسفانه ترویج زندگی غربی در فضای مجازی به حدی گسترش یافته است که به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم بر زندگی خانوادگی تاثیر بیش حدی گذاشته است در این فضا حجاب ، سنت ها و احکامی مثل روزه داری و زیارت اهل بیت (ع) و غیره مواجه هستیم که به تمسخر گرفته می شود.

 وی در ادامه گفت: تشویق استفاده کنندگان ازشبکه های اجتماعی به مصرف گرایی، اشرافیت و تجملات نیز از مصادیقی است که در بخش های مختلف مسکن و دکوراسیون، پوشش و خوراک به چشم می خورد و یا در زمینه آرایش و پوشش از سبک های لباس های بدن نما و لباس های شهرت و ترویج مدگرایی و خودنمایی دیده می شود.

 وی با اشاره به تهدیدات فضای مجازی و گسترش تبلیغ سبک زندگی غیر اسلامی گفت: در چنین فضاهایی مسائلی مانند صله رحم،ایثار و کمک به دیگران که از شاخصه های سبک زندگی اسلامی است در حاشیه قرار گرفته است و آنچه در این فضاها اتفاق می افتد ذائقه سازی و ایجاد نیازهای کاذب، ترویج مدگرایی و برهنگی در حوزه پوشش، ترویج بی بندو باری در حوزه ارتباط زن و مرد، ترویج اشرافیت و تجمل گرایی در حوزه مسکن و ترویج فردگرایی و بطالت در حوزه فراغت به صورت گسترده تبلیغ سبک زندگی غیر اسلامی ، نوبرانه فضای مجازی است که در حال افزایش در بین خانواده های ایرانی است.

منبع: مارگون

نظرات بینندگان