کد خبر: ۱۱۶۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۱۲ آذر ۱۳۹۶
مدیر اداره آموزش و پروش شهرستان سپیدان خبرداد؛

در مدارس سپیدان موردی از ابتلا به شپش گزارش نشده است

مدیر اداره آموزش و پروش شهرستان سپیدان گفت: طی بررسی های مدیران مدارس با همکاری شبکه بهداشت شهرستان سپیدان مشخص شده است هیچ موردی از ابتلا به شپش در مدارس شهرستان سپیدان وجود ندارد.

به گزارش شیرازه، شپش سر یک انگل خارجی است که قدمت آلودگی آن به دوران پیش از تاریخ بر می گردد. شپش از خون انسان تغذیه میکند و بزاق آن حاوی مواد ضد انعقادی است و از لخته شدن خون جلوگیری می کند و خارش شدیدی را موجب می شودابتلا به شپش در سنین مدرسه شایع است و آگاهی از علائم و نشانه‌های آن در این سنین راهی موثر در جهت کنترل آلودگی است.

  چند روزی است که نقل قول هایی از جانب والدین دانش آموزان در رابطه با شیوع شبش در مدارس شهرستان سپیدان بازگو می شود، این امر علاوه بر نگرانی خانواده ها و ترس دانش آموزان از شیوع آن، موجب می شود تا درنزدیکی فصل امتحانات تمرکز دانش آموزان نسبت به برنامه هایی تحصیلی خود، دور گردد.

 بر همین اساس خبرنگارماو جهت پایان دادن به شایعات در گفت و گو با سعید مهبودی مدیر اداره آموزش و پروش شهرستان سپیدان میزان صحت و سُقم این امر را جویا شده است.

 مهبودی در گفت و گو با خبرنگارما اظهار داشت: در شهریور ماه بصورت روتین طی جلساتی چندین مسئله برای شروع کلاس های مهر ماه برگزار می شود، که یکی از این جلسات مربوط به ابتلای دانش آموزان به شپش و جلوگیری از شیوع آن در مدارس است.

مهبودی تصریح داشت: خوشبختانه طی بررسی های مدیران مدارس با همکاری شبکه بهداشت شهرستان سپیدان مشخص شده است هیچ موردی از ابتلا به شپش در مدارس شهرستان سپیدان وجود ندارد.

 مهبودی در پایان با بیان اینکه با توجه به قُبح دارد بودن این موضوع در رابطه با ابتلای دانش آموزی به شپش باید کسی بجز والدین وی از این موضع آگاه نشود، گفت: با توجه به نظر کارشناسان بهداشت طی بررسی های بعمل آمده تاکنون موردی در این خصوص در سطح  شهرستان حتی یک نفر هم به شپش سر مبتلا نشده است

منبع:  مارگون

نظرات بینندگان