کد خبر: ۱۱۶۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۱۲ آذر ۱۳۹۶
امام جمعه سپیدان دردیدار طلاب:

پوشیدن لباس روحانیت مسئولیت بسیاربزرگی خواهد داشت

امام جمعه سپیدان دردیدار طلاب گفت: لباس روحانیت در عین حال که لباس مقدس و امتیازی برای فرد است اما از جهتی پوشیدن آن مسئولیت بسیار بزرگی خواهد داشت.

به گزارش شیرازه، طلاب تازه ملبس شده به لباس مقدس روحانیت، باحضور در دفتر امام جمعه شهرستان با حجت الاسلام موسوی انور دیدار و گفتگو کردند.


سید عبدالرحمن موسوی انور در این دیدار طلاب را به حفظ شأن و جایگاه این لباس مقدس روحانیت توصیه کرد و گفت: لباس روحانیت در عین حال که لباس مقدس و امتیازی برای فرد است اما از جهتی پوشیدن آن مسئولیت بسیار بزرگی خواهد داشت.

امام جمعه شهرستان با بیان اینکه هر فردی توفیق پوشیدن این لباس را ندارد، اظهار داشت: کسانی که به پوشیدن این لباس مفتخر شده اند باید با هوشیاری کامل رفتار کنند، صرف بیعت کافی نیست بلکه عمل و رفتار شما باید جنبه الگویی داشته باشد.

حجت الاسلام موسوی انور با بیان اینکه رفتار روحانیت در معرض دید عموم است، ابراز داشت: مردم روحانیت را محرم خود می دانند و بسیاری از اسرار زندگی را با آنها مطرح و مشورت می کنند و از این قشر راهنمایی و هدایت می خواهند.

وی افزود: با همه برنامه ریزی هایی که دشمن برای بد جلوه دادن چهره روحانیت خصوصا بوسیله ابزار رسانه ای که در اختیار دارد در بین مردم دارد، اما روحانیت همچنان در دل مردم جا دارند و خود روحانیت هم باید با عمل و رفتار خود از تخریب چهره روحانیت جلوگیری کند.

امام جمعه سپیدان طلاب را به درس خواندن و افزایش توان علمی سفارش کرد و گفت: طلبه و روحانی که نتواند اطلاعات مورد نیاز جامعه را ارائه کند موفق نیست و باید در زمینه های مختلف ازجمله احکام و پرسمان دینی بهترین پاسخگویی را داشته و همچنین در کنار مردم باشد.

در پایان طلاب سوالات و مشکلات روزمره طلبگی و حوزه را با ایشان در میان گذاشتند.

منبع: مارگون

برچسب ها: روحانیت ، طلاب ، جمعه
نظرات بینندگان