کد خبر: ۱۱۶۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۱۲ آذر ۱۳۹۶
فرماندار اقلید:

لزوم استفاده از ظرفیت بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در اقلید

فرماندار اقلید بر لزوم تلاش در راستای بهره گیری از ظرفیت بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در این شهرستان برای حمایت بیمه ای از آن ها تأکید کرد.

به گزارش شیرازه،  صالح مشتاقی لار عصر امروز در جلسه بررسی راهکارهای ارتقای پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر که با حضور مدیر بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر فارس، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای اقلید در سالن شهید بهمن شریفی فرمانداری این شهرستان برگزار شد از اهمیت ارتقای بیمه های اجتماعی سخن گفت و اظهار داشت: بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از جمله سیاست‌های دولت تدبیر و امید در راستای ایجاد رفاه بیشتر برای قشر روستایی و عشایر است.

وی عنوان کرد: ارائه خدمات بیمه اجتماعی به کاهش فقر،‌ فاصله طبقاتی جمعیت روستایی و شهری و محرومیت، گسترش عدالت اجتماعی، بهبود زیر ساخت‌های اقتصادی و در نتیجه توسعه اقتصادی و اجتماعی بخش کشاورزی، روستایی و عشایر می‌انجامد.

فرماندار اقلید صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را خدمتی ارزشمند به جامعه روستایی دانست و گفت: درشهرستان اقلید  به دلیل جمعیت بالای روستایی و عشایری، میزان بیمه‌شدگان صندوق بیمه اجتماعی باید افزایش پیدا کند.

مشتاقی لار افزود: بیمه اجتماعی مقوله بسیار مهمی است که نیاز جامعه تولید کننده است تا با اطمینان خاطر و پشتوانه مناسب به فعالیت تولیدی خود بپردازد.

وی عنوان داشت: اقلید دارای جمعیت قابل توجه روستایی و عشایر است و بیمه روستاییان و عشایر به عنوان جامعه مولد که با تهدیدهای متعددی دست وپنجه نرم می کنند از اهمیت زیادی برخوردار بوده و با مشارکت مردم روستاها، کشاورزان و عشایر و همکاری شوراها و دهیاران این امر تحقق خواهد یافت.

وی تاکید کرد: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ استفاده از بیمه‌های اجتماعی روستاییان وعشایر لازم و ضروری است چراکه این صندوق در زمینه ایجاد بسترهای لازم برای خدمات‌رسانی به مردم روستاها فعالیت می‌کند و بسترساز افزایش انگیزه روستاییان برای ماندگاری در روستاها می شود.

منبع: کلید فارس

برچسب ها: اقلید ، مشتاقی ، لار
نظرات بینندگان