کد خبر: ۱۱۶۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۸ - ۱۲ آذر ۱۳۹۶
برگزیده ی جشنواره ملی قرآن و عترت:

صحیفه سجادیه تاثیر زیادی در رفتار و نگرشم ایجاد کرد

عالیه بردبار دانشجوی رشته بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم توانست رتبه دوم رشته "صحیفه سجادیه" را در سی و دومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی از آن خود کند .

به گزارش شیرازه،  عالیه بردبار متولد 1370 از شهرستان فسا فارغ التحصیل رشته بهداشت از دانشگاه علوم پزشکی جهرم است.

او توانست در سی و دومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در رشته ی " صحیفه سجادیه" رتبه دوم را کسب کند.

بردبار در گفتگو خبرنگار ما  از موفقیتش و چگونگی  شرکتش در مسابقه قرآن و عترت می گوید: اول از هر چیز لطف خدا شامل حال من شده است و اینکه به طور اتفاقی و با پیگیری های دوستم در این مسابقه شرکت کردم. هیچ اطلاعی از این مسابقه و همین طور رشته صحیفه سجادیه نداشتم.صادقانه بگویم پشتکار و علاقمندی دوستم باعث شد که هر دو در این مسابقه شرکت کنیم.

این دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی جهرم در وصف صحیفه سجادیه اظهار داشت : صحیفه سجادیه پس از قرآن و نهج البلاغه بزرگترین گنجینه ی گران بهای حقایق و معارف الهی است. امام سجاد (ع) در قالب دعا و نیایش به بسیاری از حقایق علوم و معارف اسلامی و عرفانی ،قوانین و احکام شرعی ، مسائل حساس سیاسی و اجتماعی و تربیتی و اخلاقی پرداخته است.

بردبار می گوید: صحیفه سجادیه کامله مجموعه ای از 75 دعا و نیایش است که در حال حاضر آنچه از آن باقی مانده 54 دعا است.

عالیه بردبار از علاقه اش به صحیفه سجادیه و تاثیر آن در زندگیش گفت: در ابتدا علاقه و شناختی نسبت به صحیفه سجادیه نداشتم اما بعد از شرکت در مسابقه به مباحث آن علاقمند شدم. خواندن این کتاب باعث شد مسائل را طور دیگر نگاه کنم.ت اثیر مثبت آن در زندگی ام حس می کنم. باعث شد نگرش و رفتارم تغییر کند. می توانم بگویم بزرگترین پاداشی که نصیبم شد ایمان قوی،دوستی عمیق با خداوند و دور کردن منفی های زندگی بود.

او با اشاره به چند مرحله ای بودن  مسابقه ملی قرآت و عترت بیان کرد: شرکت در این مسابقه در سه مرحله است. مرحله دانشگاهی ، کشوری و ملی. زمانی که من شرکت کردم هنوز فارغ التحصیل نشده بودم و در مرحله دانشگاهی مقام اول را آوردم و به مرحله کشوری و ملی رسیدم که در هر دو مقام دوم را کسب کردم. 

بردبار درباره آوایی و غیر آوایی بودن رشته ها خاطرنشان کرد:  منظور از آوایی صوت،ترتیل و اذان است و غیر آوایی اشاره به تفسیر صحیفه سجادیه و احادیث دارد. 

برگزیده ی جشنواره ملی قرآن و عترت از سختی مراحل مسابقات گفت  و عنوان کرد: در تمام مراحل امتحانات به صورت تستی و تشریحی بود.اما سختی آن در مرحله ملی برای من بسیار زیاد بود. امتحان از تفسیر دعای هشتم صحیفه سجادیه بود .به این صورت که در این دعا 44 عامل است که زوال انسان را به وجود می آورد و هر عامل توضیح و تفسیر جداگانه خود را دارد.سختی مسابقه برای من از اینجا بود تفسیر ها و نظرات معصومین درباره این 44 عامل بسیار متنوع و متعدد بود و نیاز به دقت بالایی داشت.

شوق صدایش دو چندان شد وقتی گفت هرگز باور نمی کردم مقام دوم را کسب کنم.به گفته وی باور کردنی نبود که از بین هزار و 8 نفر شرکت کننده در رشته های مختلف بتوانم در قسمت غیر آوایی مقام دوم را بدست آورم.

بردبار در پایان از همراهی امور فرهنگی دانشگاه تشکر و تقدیر کرد که در این مسیر او را  حمایت کرده اند افزود: نقش پدر و مادرم و دوست عزیزم در موفقیتم بسیار زیاد بود و از همه آنها سپاسگزارم.

منبع:  پسین جهرم

برچسب ها: جهرم ، قران ، عترت
نظرات بینندگان