کد خبر: ۱۱۶۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۶ - ۱۳ آذر ۱۳۹۶
طرح خط دوم آبرسانی شیراز از سد درودزن،

کار جهادی هزار متر زیر زمین برای رفع تشنگی شیراز

حفر این تونل چهار هزار و چهرصد متری در کمترین زمان و با نهایت دقت نمونه ای از کار جهادی است که توسط بازوان توانمند فرزندان انقلاب اسلامی در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) انجام پذیرفته است.
به گزارش شیرازه، در سال های اخیر موضوع تامین آب آشامیدنی کلانشهرها به یکی از مهم ترین مسائل مورد توجه مسئولان و مردم تبدیل شده است، در همین راستا طرح خط دوم آبرسانی شیراز از سد درودزن به مرحله اجرا درآمده است.

در راستای این طرح، عملیات حفر تونل آبرسانی به طول چهار هزار و چهارصد و چهل متر از منطقه ملوسجان (دشت بیضا) به سمت شهر جدید صدرا توسط موسسه فجر از گروه تخصصی کربلا وابسته به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام می شود.

در روزهای اخیر، فرآیند حفر این تونل که از دو سمت در حال انجام بود با رسیدن گروه های عملیاتی با نهایت دقت و بدون کمترین خطا به نقطه پیش بینی شده برای اتصال، پایان پذیرفت و هم اکنون فرآیند تخلیه آب های زیرزمینی، زیرسازی و دیواره سازی این تونل در حال انجام است.

به گزارش شیرازه، در برخی از نقاط این تونل فاصله تا سطح زمین نزدیک به هزار متر تخمین زده شده است، حفر این تونل در کمترین زمان و با نهایت دقت نمونه ای از کار جهادی است که توسط بازوان توانمند فرزندان انقلاب اسلامی در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) انجام پذیرفته است.

نظرات بینندگان