کد خبر: ۱۱۶۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۱۳ آذر ۱۳۹۶

گروه ایران گروه زندگی است نه مرگ

دهم آذر 96 قرعه کشی جام جهانی فوتبال 2018 روسیه برگزار شد و تیم ملی فوتبال ایران در گروه دوم با تیم های پرتغال، اسپانیا و مراکش هم گروه شد که عده ای این گروه را با واژه بد مرگ لقب دادند ولی باید گفت ایران در گروه زندگی قرار گرفته و از این فرصت طلایی باید نهایت بهره را ببریم و شگفتی ساز معتبرترین جام شویم.
به گزارش شیرازه، سال های زیادی است که فوتبال ایران به رغم توسعه اما به دلایل مختلف که عمده آن مشکلات مالی است از بازی با تیم های بزرگ و مطرح جهان عاجر مانده و هواداران فوتبال از بازی کردن با یک تیم پرآوازه محروم شده اند و هم اینک که کشورمان توانایی بازی نه از نظر فنی بلکه از نظر مالی با بزرگان فوتبال ندارد، جام جهانی بهترین فرصت است تا عیار بازیکنان و تیم ایران مشخص شود.
تجربه نشان داده که هر گاه تیم ایران در بازی های جام جهانی و یا بازی دوستانه با تیم های بزرگ بازی کرده است، تیم دست و پابسته ای نبوده و بازی های خوبی را به نمایش گذاشته است که اوج آن دیدار با آرژانتین در جام جهانی 2014 برزیل بود که بازی خوب ایران برابر قهرمان 2 دوره جهان تحسین جهانیان را برانگیخت و به رغم شکست یک بر صفر در خاطره علاقه مندان فوتبال باقی ماند.
تیم های هلند، اسکاتلند، پرو ، آلمان ، یوگسلاوی، پرتغال ، آرژانتین نام های بزرگی در فوتبال جهان بوده اند که تا به حال کشورمان با آنها بازی کرده و خاطرات خوبی هم به جای گذاشته است و بازی کردن با اینگونه تیم ها شخصیت تیم و بازیکنان ایران را ارتقا می دهد و این یک فرصت است تا بازیکنان ایرانی به تیم های مطرح اروپایی انتقال یابند.
پرسش اساسی این است: مگر ما در کشورمان برای فوتبال چه بذری کاشته ایم که بخواهیم خوب برداشت کنیم؟ مگر ما مدعی فتح جام جهانی بوده ایم که به قرعه بد لعنت بفرستیم؟ از این رو این قرعه به زعم برخی برای ما نه تنها مرگ نیست بلکه زندگی است که باید از بازی کردن با بزرگان فوتبال درس بگیریم و توانمندی های خودمان را در بازی های بزرگ، نه بازی با کشورهای نظیر پاناما ، بورکینافاسو و ..... نشان دهیم.
جام جهانی، جام شگفتی هاست که در آن تیم ها با برنامه و انجام بازی های خوب تدارکاتی قدم به میدان می گذارند و ما نیز می توانیم شگفتی ساز شویم چرا که کمتر کسی پیش بینی می کرد که برزیل قهرمان پنج دوره جام جهانی در خانه با هفت گل از آلمان شکست بخورد که این امر چیزی از ارزش های زرد پوشان برزیلی کم نکرد و ما نیز از گل خوردن با تیم های بزرگ نباید هراسی داشته باشیم.
آیا حذف ایتالیا از رقابت های انتخابی جام جهانی 2018 روسیه می تواند منجر به این سخن شود که ایتالیا تیم خوبی نیست؟
از سال 1930 که جرقه جام جهانی زده شد و تیم میزبان یعنی اروگوئه عنوان نخست کسب کرد تاکنون 20دوره گذشته است و طی این دوره ها نیز شگفتی هایی رقم خورده که می توان به نام های همچون مجارستان ، سوئد ، چک و اسلواکی ، لهستان ، کرواسی، ترکیه اشاره کرد که بر روی سکوهای پراعتبارترین تورنمنت فوتبال قرار گرفته اند و حتی تیم کره جنوبی از قاره کهن نیز در این رقابت ها در جمع چهار تیم برتر جهان قرار گرفته است از این رو کشورمان هم می تواند شگفتی سازشود و با ارایه بازی های خوب، تحسین جهانیان را بر انگیزند.
تیم هایی همچون ایتالیا که چهاربار قهرمان شده و یا هلند که 2 دوره به فینال راه یافته هم اینک در این جام معتبرحضور ندارند و این از جذابیت های فوتبال است که بزرگان حضور ندارند اما دیگر تیم ها می توانند از این فرصت بهره ببرند و خود را نشان دهند.
هم اینک تا آغازجام بیست و یکمین دوره جام جهانی روسیه و نخستین بازی ایران با مراکش حدود هفت ماه فرصت داریم تا تیم کشورمان را برای برگزاری بازی های خوب تدارک ببینیم وبا تیم های مطرح که نوع بازیشان با تیم های هم گروه ما نزدیک است بازی دوستانه برگزارکنیم و اطمینان داریم درجام جهانی بازیکنان ایرانی این انگیزه را دارند که خودشان نشان دهند و در برابر بزرگان فوتبال با افتخار زمین بازی را ترک کنند.
به کار بردن اینکه ایران در گروه مرگ قرار گرفته باعث می شود که بازیکنان تیم ملی ایران خود را از پیش باخته بدانند و با با ترس و لرز به مصاف اسپانیا ، پرتغال و مراکش بروند، بازیکنان ایرانی باید خود را باور کنند و به تیم های بزرگ نشان دهند که بازی کردن با ایران بسیار سخت است و آنها باید از بازی خوب ما بترسند.
چه بخواهیم و چه نخواهیم فوتبال یک صنعت است که اکثر کشور ها با سرمایه گذاری برروی آن توانستند اقتصاد خود را رونق بخشند و جذابیت های فوتبال هم به این است که درآن گل های زیاد وتماشایی به ثمر برسد تا تماشاگران از دیدن یک بازی جذاب و پر گل لذت ببرند.
تیم کشور مان هم نباید در این رقابت ها با دفاع صرف بازی کند و باید به بازیکنان که توانایی دور زدن بهترین مدافهان جهان را دارند اینگونه تفهیم کنیم که آنها بیشتر چشم به فتح دروازه حریفان داشته باشند چرا که بزرگان فوتبال اعتقاد دارند بهترین دفاع، حمله است.
در بیست و یکمین دوره مسابقات جام جهانی که از بیست و چهارم خرداد ماه 97 به میزبانی روسیه آغاز می شود 32 تیم شرکت دارند و در هشت گروه با هم به صورت دوره ای بازی می کنند.
تیم کشورمان در گروه دوم این بازی ها بیست و پنجم خرداد ماه 97 به مصاف مراکش می رود و سپس سی ام خرداد با اسپانیا دیدار می کند و در آخرین بازی خود از مرحله گروهی، چهارم تیرماه 97 با پرتغال بازی دارد.
تیم ایران برای پنجمین بار است که در مسابقات جام جهانی شرکت می کند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان