کد خبر: ۱۱۶۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۱ - ۱۳ آذر ۱۳۹۶

گیس های بریده و احتمال آسیب های پوستی

خرید و فروش گیس های بریده در مراکز تولید کلاه گیس(پوستیژ) و همچنین آرایشگاه های شهرهای بزرگ متداول شده است که یک متخصص پوست و مو درباره احتمال بروز آسیب های پوستی در صورت استفاده از این گیس ها و پوستیژها هشدار داد.
گیس های بریده و احتمال آسیب های پوستی
به گزارش شیرازه، دکتر خلیل الله حامد پور متخصص پوست و مو گفت: استفاده از کلاه گیس و گیس های بریده عارضه هایی دارد،از جمله عوارض استفاده از چسب های خاص برای ثابت کردن پوستیژ روی سر است که می تواند باعث حساسیت پوستی شود، مواردی مشاهده شده که بعد از مدتی استفاده از پوستیژ تولید شده با گیس های بریده باعث التهاب و خارش شدید سر می شود.
این پزشک متخصص با بیان اینکه عارضه حساسیت در کنار عارضه فشار بر رستنگاه مو می تواند مصرف کننده پوستیژ را دچار مشکل جدی کند گفت: فشار بر رستنگاه مو عارضه ای است که در این موارد شایع است و می تواند به سر صدمه بزند.
این متخصص پوست و مو اضافه کرد: معمولا بانوان و مصرف کنندگان پوستیژ برای ثابت کردن کلاه گیس روی سر از کِش استفاده می کنند ، در این موارد دو طرف کلاه گیس را پشت گردن فرد قرار می دهند و پوستیژ ثابت می ماند، معمولا این کِش ها ساعت ها روی سر می ماند تا پوستیژ را ثابت نگه دارد.
حامدپور افزود: محکم بسته شدن این کِش فشاری روی پوست سر در قسمت پیشانی وارد می آورد و می تواند به رستنگاه مو آسیب برساند .معمولا عروس هایی که از آرایشگاه خارج می شوند باید بیش از هفت و هشت ساعت یا بیشتر این پوستیژ را روی سر داشته باشند.
این متخصص مو افزود:‌گاه این پوستیژها تا فردای عروسی روی سر عروس می ماند ، این می تواند در ناحیه رستنگاه مو ایجاد ریزش کند ، گاه به اندازه سه سانتمیتر کاملا موها می ریزد و پوست سر پیداست ، برخی از پزشکان ممکن است این موضوع را با قارچ یا بیماری های شایع ریزش مو اشتباه بگیرند اما این به همان علت نگه داشتن پوستیژ روی سر و فشار بر رستنگاه مو اتفاق افتاده است.
این متخصص پوست و مو در باره احتمال انتقال بیماری های پوستی در استفاده ازپوستیژهای طبیعی که با گیس های بریده شده ساخته می شوند نیز گفت : در کل امکان انتقال بیماری های عفونی با استفاده از این موها زیاد نیست. استفاده از کلاه گیس و پوستیژ موی انسان لزوما باعث انتقال بیماری نمی شود ، البته اگر از موی فردی استفاده شود که بیماری قارچی داشته باشد ممکن است باعث انتقال بیماری هم بشود ، معمولا در زمان درست کردن پوستیژ موها را تمیز و ضد عفونی می کنند و می بافند و در یک پروسه خاص آنها را بازتولید می کنند ، از نظر تئوری انتقال بیماری هم دور از ذهن نیست ولی احتمال آن اندک است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان