کد خبر: ۱۱۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۰

دختران مجردی که بحران می سازند!

با وجود خدمت سربازی برای پسران، دختران با آرامش کنکور می‌دهند و مدارک بالای دانشگاهی می‌گیرند، بنابراین پسرانی که از آنها عقب مانده‌اند با دختران نسل‌های بعدی ازدواج می‌کنند که حاصل آن ظهور نسلی از دخترانی است که امکان ازدواج پیدا نکردند و بحرانی بزرگ را رقم خواهند زد

حسن عباسی یک شبنه شب، هشتم خرداد، در نشستی با عنوان «تکاپوی رسانه‌ای و اخلاق جنسی در عصر ذهن گرایی» که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران در این دانشگاه برگزار شد، گفت: اگر عوامل تحریک کننده نسبت به دهه‌های قبل بیشتر شده، قاعدتاً باید سن ازدواج پایین بیاید، در حالی که دقیقا برعکس آن اتفاق افتاده و سن ازدواج در کشورمان بالا رفته است.

سربازی و ادامه تحصیل، عوامل بالارفتن سن ازدواج

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز دو عامل سربازی و ادامه تحصیل را از عوامل بالا رفتن سن ازدواج دانست و گفت: با توجه به اینکه جنگ‌های امروز، تکنولوژی محور است، به تعداد بالای سرباز نیازی نیست و از طرف دیگر ۱۱ میلیون داوطلب بسیجی داریم که نصف آن‌ها هم برای حضور در هر جنگی کافی هستند، بنابراین با توجه به این شرایط باید مدت خدمت سربازی تقلیل یابد.

وی در توضیح عامل ادامه تحصیل نیز خاطرنشان کرد: هم اکنون مدرک گرایی آنقدر زیاد شده که برای کنکور دکترا هم کلاس کنکور برگزار می‌شود و این فاجعه است.

عباسی ادامه داد: در شرایطی که پسران با این موانع روبرو هستند، دختران با آرامش کنکور می‌دهند و به دانشگاه می‌روند و وقتی مدارک بالای دانشگاهی گرفتند، پسران از آن‌ها عقب می‌مانند و مجبور می‌شوند با دختران نسل‌های بعدی ازدواج کنند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز تاکید کرد: با این سیاست، نسلی از دختران در این وسط مانده و امکان ازدواج پیدا نمی‌کنند؛ این یک بحران است که هنوز صدای آن درنیامده، اما مسئولان باید در قبال آن پاسخگو باشند.

انقلاب جنسی

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تاریخچه انقلاب جنسی در ایران گفت: دور اول این انقلاب در کشور ما، در عصر هخامنشی اتفاق افتاد.

عباسی افزود: در عصر هخامنشی، روابط جنسی حول ازدواج با محارم شکل گرفت و از سطح موبدان و درباریان تا لایه‌هایی از جامعه تسری یافت.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز ادامه داد: تا عصر ساسانیان، دگردیسی‌هایی در این روند به وجود آمد تا اینکه با ورود اسلام به ایران، انقلاب جنسی دوم به وقوع پیوست.

وی با اشاره به تدام ۱۲۰۰ ساله اخلاق جنسی حاصل از انقلاب دوم بیان کرد: دوره سوم انقلاب مدرن جنسی با کشف حجاب در دوره رضاخان شروع، و در دوره پهلوی دوم کامل‌تر شد؛ این واقعه با انقلاب جنسی در ایالات متحده در دهه ۱۹۶۰ میلادی مصادف بود.

عباسی علت عدم توفیق در مهار انقلاب جنسی را با وجود گذشت ۳۰ سال از انقلاب اسلامی، نتیجه غفلت مسئولان دانست و افزود: ما از اینکه این تغییرات، تغییراتی نسلی و هورمونی است، غافل بودیم.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز در خصوص ایدئولوژی‌های دخیل در شکل گیری این انقلاب گفت: لیبرالیسم، بورژواگرایی و فردگرایی از عوامل اولیه و در مرحله بعد، سکولاریسم، کاپیتالیسم (نظام سرمایه داری اقتصاد با مبنای پول) و فیمینسم از عوامل ثانویه‌ای است که ما را به اینجا رسانده است.

وی با اشاره به تئوریزه شدن زمینه‌های مدرن شدن جنسی در بعد از انقلاب تصریح کرد: سبک زندگی از این مسئله متاثر می‌شود، بنابراین باید مشخص کرد که آیا دین، سبک زندگی است یا سبک زندگی را به عنوان دین می‌پذیریم.

تفاوت های جامعه غربی با جامعه الهی

عباسی در ادامه به تفاوت‌های جامعه غربی با جامعه الهی اشاره کرد و بیان داشت: در غرب به دلیل حاکم بودن اومانیسم، انسان، محور عالم است و از دل این تفکر، حقوق بشر بیرون می‌آید که به تبع آن اصالت بشر مطرح می‌شود.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز سپس این تفکر را یک سبک زندگی دانست و گفت: با قبول اصالت بشر، اینکه هر انسانی با حق خود زندگی می‌کند، یک سبک زندگی است و با این تعریف به تعداد انسان‌ها سبک زندگی خواهیم داشت که مفهوم تکثر، نتیجه آن است.

وی نگاه مقابل این تفکر را نگاه انسان دین مدار دانست و گفت: در این نگاه، اصالت با خداست و او حق دارد که امر و نهی کند.

عباسی حاصل این نگاه را حق خدا دانست و ادامه داد: با این تعریف، دین زمینه‌ای برای ادای حق خداست و از دل این تفکر، سبک زندگی دیگری بیرون می‌آید که در آن پلورالیزم وجود ندارد و در تمایز با نگاه قبلی است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز اعتقاد به یکی از این دو نگاه را در چگونگی شکل گیری انقلاب جنسی تاثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: سه عامل موجب تقویت این تحول در جامعه ما شد که عبارتند از رشد چشمگیر تکنولوژی دیجیتالی، رشد چشمگیر تحول ذهنی انسان و در ‌‌نهایت امتحان گسترده الهی برای ملتی که ادعا کرده می‌خواهد جامعه دینی پیاده کند.

بالا رفتن حجم اطلاعات در نسل جدید

وی با بررسی پنج نسل انسانی از سال ۱۳۰۰ تا ۱۳۸۰ در ایران گفت: انسان نسل ۱۳۰۰ شمسی، حداکثر واژگانی که لازم دارد هزار واژه است؛ این روند در نسل‌های بعد به طور تصاعدی افزایش می‌یابد تا جایی که انسان نسل ۱۳۶۰ فقط در دنیای کامپیو‌تر، با ۱۰۰۰ واژه روبروست و دانشجوی لیسانس در این نسل، حداقل ۱۰ هزار واژه در حوزه تحصیلی‌اش لازم دارد.

عباسی با بیان اینکه این روند برای نسل بعد چند برابر می‌شود به ذکر مثالی پرداخت و گفت: هم اکنون یک زن ۳۰ ساله متاهل و بچه دار سنتی که ماهواره نمی‌بیند و فقط از تلویزیون جمهوری اسلامی استفاده می‌کند در شبانه روز از چهار کانال، به طور متوسط چهار فیلم، و در هفته نیز دو فیلم سینمایی می‌بیند؛ به این ترتیب در مجموع در سال حداقل ۱۰۰۰ قسمت فیلم خواهد دید که به نیاز او تبدیل شده است، حالا این را مقایسه کنید با انسان نسل‌های قبل که حداکثر در طول سال پنج رمان می‌خواند، اما اکنون هر کدام از فیلم‌ها در حد یک رمان است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز با بیان اینکه انسان از نظر ذهنی در گذر نسل‌ها در حال دگردیسی است، افزود: نسل ما همزمان، خرافه، اسطوره و فرهنگ مکتوب را در کنار هم جمع کرده است.

وی تصریح کرد: نسل کنونی همزمان با اینکه به دنبال هری پا‌تر به عنوان یک خرافه است، اسطوره‌های فوتبال و موسیقی هم دارد و همزمان به خاطر دانشجو بودن، با فرهنگ مکتوب هم سر و کار دارد.

دلیل شکل گیری جهان ذهنی

عباسی جمع شدن این شرایط را با تعداد واژگان بالای نسل حاضر، دلیل شکل گیری جهان ذهنی به عنوان جهان موازی دانست و تصریح کرد: جهان موازی اگر با تفکر همراه باشد، سازنده است و چنان چه مبتنی بر تخیل شود، دنیایی فانتزی است.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز تفاوت جهان موازی کنونی را با نسخه ۸۰۰ سال پیش آن در مدیریت آن دانست و گفت: وقتی نتوانید جهان موازی را مدیریت کنید، نسبت بین آن و زندگی واقعی به هم می‌خورد، بنابراین دچار پدیده‌ای می‌شویم که در فقه شیعه با عنوان «زنای ذهنی» شناخته می‌شود و در غرب به آن «سکس فانتزی» می‌گویند.

وی در توضیح این مفهوم افزود: تدوین تصاویر زیاد ذهنی باعث ایجاد یک سینمای ذهنی می‌شود و وقتی ساخته ذهن با عالم واقع مشابه نباشد، به دلیل ضعف جسمی از یک طرف و کامل بودن ساخته ذهن از جهت زیبایی و کمال، فرد بتدریج از زندگی واقعی به سمت زندگی موازی می‌رود و به دلیل کم آوردن جسم در این مسیر، هر چه جلو می‌رود ناکامیش بیشتر می‌شود.

عباسی تصریح کرد: اگر نیازی که برای انسان به وجود می‌آید، نیاز هورمونی باشد، پاسخش باعث داشتن یک زندگی طبیعی می‌شود، اما اگر نیاز انسان، نیاز ذهنی باشد پاسخ به آن طبیعی نیست و جسم قادر به همراهی در این مسیر نخواهد بود.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز ادامه داد: حجم بالای اطلاعات برای بشر تشنگی ایجاد می‌کند، این در حالی است که بدن ظرفیت پاسخ به آن را ندارد، بنابراین اگر کسی که با این نیاز ذهنی روبرو شود و ازدواج هم نکرده باشد، مشکلش بیشتر است و به خودارضایی روی خواهد آورد.

وی سه گروه را در حل این مشکل سهیم دانست و گفت: مسئولان، والدین و خود جوانان باید در حل این مشکل مشارکت کنند، در غیر این صورت در ۱۰ سال آینده با یک معضل جدی مواجه می‌شویم.

بحران «زندگی دوم»

عباسی بحران آینده را بحران «زندگی دوم» دانست و گفت: فرد آرزوهایی که به آن دست نیافته و در خود نمی‌بیند را در فضای مجازی می‌سازد و هر چه تفاوت ذهنیت با عالم واقع بیشتر شود، این فرد از زندگی طبیعی باز می‌ماند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰ درصد جوانان ما هم اکنون اسیر سکس فانتزی هستند و در آینده نمی‌توانند شریک جنسی مناسبی برای همسرشان باشند، لذا به حجم زیادی مراکز درمانی نیاز داریم تا این افراد درمان شوند، اما متاسفانه هم اکنون نه آماری از تعداد بیماران جنسی داریم و نه مراکزی برای درمان.

وی گفت: جامعه‌ای که مدعی اخلاق است و روابط جنسی آزاد را نمی‌پذیرد باید اولویت برنامه‌هایش، ازدواج آسان و در سنین پایین باشد؛ مادامی که این مشکل حل نشود سایر مشکلات کشور حل نخواهد شد.

عباسی با توصیه به خانواده‌ها در خصوص آسان گرفتن شرایط ازدواج گفت: خانواده‌ها باید بپذیرند که دامادشان، از ابتدا مدرک و شغل نداشته باشد.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز در عین حال خاطرنشان کرد: با تغییر ارزش‌ها در حکومت و خانواده‌ها، تا وقتی خود نسل حاضر این مسئله را نپذیرد، مشکل حل نمی‌شود.

وی در پایان با اشاره به مفید بودن استفاده از تجربه غربی‌ها گفت: راه درمان بسیاری از این مشکلات تقواست، اما غربی‌ها چون می‌خواهند از راه‌های دیگر این مشکل را حل کنند به نتیجه نرسیده‌اند؛ این در در حالی است که عاقبت خوب و کرامت از آن اهل تقواست.

انتهای پیام/10

نظرات بینندگان