کد خبر: ۱۱۶۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۱۳ آذر ۱۳۹۶

جای خالی جشنواره سیب درسپیدان

با توجه به وجود باغهایی بی شمارو مرغوب ترین نوع سیب های استان فارس در نگین زاگرس وداشتن مناظرزیبا ومناطق بکردراین شهرستان جای خالی جشنواره سیب درسپیدان این قطعه از بهشت ؛بسیار احساس می شود.

به گزارش شیرازه، شهرستان سپیدان شهرستانی چهار فصل که به داشتن آب وهوایی معتدل وازدیاد باغات ومحصولات بی شمارباغی از جمله متنوع ترین ومرغوب ترین سیب در فارس وجنوب کشور مشهور است حال باداشتن این چنین منابع خدادای وموهبت الهی متاسفانه مورد کم لطفی وبی مهری برخی مسئولین شهرستان قرار گرفته است با وجود فرصت‌سازی جشنواره‌های فصلی برای احیای فرهنگ بومی و رونق اقتصادی، به نظر می‌رسد که جای خالی جشنواره سیب درسپیدان این قطعه از بهشت ؛بسیار احساس می شود

اهداف اولیه هر جشنواره‌ای مطرح کردن نام محصول کشاورزی در سطح استانی، فرااستانی و یا شاید فرامنطقه‌ای است که  متاسفانه با توجه به ظرفیت های بالای کشاورزی در سطح شهرستان هیچ جشنواره‌های درسپیدان برگزار نشده  ونگین زاگرس هنوز نتوانستند به جایگاهی که برای خود تصور کرده بودند، دست یابند .

شهرستان سپیدان از ابعاد مختلف دارای مزیت های نسبی فراوانی است، که همین مزیت ها این منطقه را در استان فارس وجنوب کشور منحصر به فرد کرده است. شهرستان سپیدان از پتانسیل های گردشگری بالایی برخوردار است و باید با استفاده از نقاط قوت موجود در شهرستان صنعت گردشگری را توسعه داد.در این خصوص می طلبدمسئولین شهرستانی و استانی با تدوین برنامه ها و اندیشیدن تدابیر لازم در راستای توسعه صنعت گردشگری در شهرستان سپیدان سرمایه گذاران بیشتری را برای این هدف جذب کنند.

یکی از این برنامه می تواند برگزاری جشنواره های فصلی باشد وباتوجه به محصولات باغی مانند سیب می توان این جشنواره رادر سپیدان برگزار نمود شهرستان سپیدان در بین سایر شهرستان های استان فارس از نظر تولید محصول سیب با کیفیت سر آمد است وبرگزاری این چنین جشنواره هایی با هدف شناساندن فرهنگ عمومی شهر و تواناییهای شهرستان در راستای جذب گردشگر و توسعه گردشگری می تواند مورد استقبال خوبی واقع شود.

جای خالی اجرای چنین پروژه گردشگری درشهرستان احساس می شود سابقه تاریخی، فرهنگی، علمی و مذهبی وورزشی شهرستان سپیدان بر کسی پوشیده نیست ، با توجه به وجود نمناطق بکر گردشگری ومناظرزیبا ومناطق بکردراین شهرستان؛ جای برگزاری جشنواره های اینچنینی در فارس وکشور خالی است.

با توجه به ظرفیت‌های تاریخی، مذهبی و فرهنگی وگردشگری درسپیدان متاسفانه تاکنون بسیاری از ظرفیت‌های این شهرستان تا کنون ناشناخته مانده است.ارائه همه اطلاعات لازم از شهرستان سپیدان در طراحی سالنامه این شهرستان ضرورتی انکارناپذیراست.نقش رشد صنعت گردشگری در اشتغالزایی و رفع مشکلات شهرستان سپیدان بر کسی پوشیده نیست ومی بایست مسئولان ومتولیان فرهنگی این شهرستان استفاده از همه ظرفیت‌ها به منظور رشد این صنعت مهم را در دستور کار خود دارد.

معرفی نگین زاگرس وعروس منطقه جنوب کشوربعوان یک سرمایه ملی با ظرفیتی عظیم گردشگری وتوریسم امری ضروری بنظر می رسد که مسئولین ما باید چنین مسئله را پیگیری ودنبال کنند تا این پتانسیل وظرفیت ملی بهتر شناسایی ومعرفی شود.

شاید کمترکسی بداند که شهرستان سپیدان چه ظرفیتی را درخود جای داده ومسئولین ما نیز باید این نکته را مدنظر قرار دهند و برگزاری جشنوار های فصلی رادرتقویم کشورواستان اختصاص دهند چرا که سپیدان این منطقه قطعه ای از بهشت خداوند است وباید درکشور هم به آن ارزش وجایگاه واقعی خود برسد.

منبع: مارگون

برچسب ها: سپیدان ، جشنواره ، سیب
نظرات بینندگان