کد خبر: ۱۱۶۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۳ - ۱۳ آذر ۱۳۹۶

شهرداری سعادت شهر همچنان توسط سرپرست اداره می‌شود!

شوراهایی که با رای و اعتماد مردم انتخاب شدند و شهردارانی که همین معتمدین و منتخبین مردم انتخاب می کنند و به همین دلیل و پشتوانه مردمی است که همه(چه مسولان و چه مخالفان و موافقان) باید به انتخاب شوراهای یک شهر احترام بگذارند.

به گزارش شیرازه،  قریب به هفت ماه از انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا می گذرد که همراهی این انتخابات با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری زمینه بروز حماسه سیاسی در سال گذشته فراهم کرد.

شوراهایی که با رای  و اعتماد مردم انتخاب شدند و شهردارانی که همین معتمدین و منتخبین مردم انتخاب می کنند و به همین دلیل و پشتوانه مردمی است که همه(چه مسولان و چه مخالفان و موافقان) باید به انتخاب شوراهای یک شهر احترام بگذارند.

پس از برگزاری انتخابات شورای شهر در سعادت شهر،سریعا انتخاب شهردار این شهر مطرح شد که پس از چندین جلسه و  حضور همه گزینه های مطرح شده در دفتر شورا و ارائه برنامه های خود، در پایان و پس از بررسی ها، علی یارمحمدی با سه رای موافق و دو رای مخالف در تاریخ اول شهریور ماه به عنوان سرپرست شهرداری سعادت شهر انتخاب شد.

حالا پس از گذشت سه ماه از انتخاب علی یار محمدی به عنوان شهردار شهر سعادت شهر، همچنان حکم این شهردار ابلاغ نشده و یارمحمدی به عنوان سرپرست در حال اداره کردن شهرداری این شهر است، موضوعی که هر چند می تواند در مواردی مانند کمیسیون ماده 5 و موارد دیگر دست شهردار را برای تصمیمات موثر ببندد اما بیشترین تاثیر منفی آن بر تمرکز و عملکرد شهردار و مجموعه شورا و شهرداری این شهر داشته باشد.

یک منبع آگاه در شورای شهر سعادت شهر در این باره به خبرنگار طنین پاسارگاد گفت: بنا به اطلاعات موثقی که از استانداری دریافت کردیم حکم ابلاغ علی یارمحمدی به عنوان شهردار سعادت شهر از سوی آقای تبادار استاندار محترم یک ماهی است که امضا شده است اما اینکه این حکم به شهردار ابلاغ نمی شود برای ما جای سوال دارد.

وی ادامه داد: از مسولان استانی تقاضا داریم که هر چه زودتر حکم شهردار سعادت شهر را ابلاغ کنند تا اینکه بتوانیم به درخواست به حق مردم این شهر که خدمات رسانی مطلوب در سایر زمینه های شهری هست، جوابگو باشیم.

 اما یکی از دغدغه اصلی این روزهای  مردم  شهر سعادت شهر همین انتخاب قطعی و حکم ابلاغ شهردار شهرشان است.

یکی از شهروندان سعادت شهری می گوید: معتقدم شهرداران بازوی بسیار مهم و تاثیرگذار در اجرای امور شهرها هستند و اگر شهرداران نباشند امور شهری نیز دچار خلل می‌شود.

محمدی ادامه می دهد: شهر سعادت شهر حدود سه ماه است به صورت سرپرستی اداره می‌شود و سرپرست شهرداری نیز اختیارات کامل ندارد که این موضوع در بخش‌های شهرداری سبب ایجاد مشکلات زیادی شده است.

وی افزود: درخواست ما از مسئولان شهرستان و همچنین استان فارس تسریع در انتصاب و ابلاغ حکم  شهردار سعادت شهر است و معتقدیم این مهم باید با جدیت دنبال شود.

یکی دیگر از شهروندان سعادت شهری گفت: کند شدن و در برخی مواقع توقف روند توسعه شهر و بروز کاستی و مشکل در ارائه خدمات شهرداری از دیگر دلایل  ابلاغ حکم شهردار  سعادت شهر است چرا که شهردار به عنوان سکاندار یک شهر باید با فراغ بال و خاطری آسوده به وظایف مدیریتی خود بپردازد.

 امیدواریم هرچه زودتر شاهد ابلاغ حکم شهردار شهر سعادت شهر باشیم، بدون شک با این اقدام ارائه خدمات بهتر از قبل در شهر جریان می‌گیرد و به نفع مردم است. البته امیدوار هم هستیم که شیطنت های سیاسی و یا سهم خواهی سیاسی هم در این موضوع دخیل نباشد.

منبع:  طنین پاسارگاد

نظرات بینندگان