کد خبر: ۱۱۶۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۶ - ۱۳ آذر ۱۳۹۶

بازدید فرمانداراز نمایشگاه دانش آموزان استثنایی سپیدان

به مناسبت فرارسیدن ۱۲آذر روز جهانی معلولان، فرماندار سپیدان از نمایشگاه واثار داشن آموزان آموزشگاه استثنایی دخترانه ساعی بازدید کرد.

به گزارش شیرازه،  همزمان با فرارسیدن ۱۲آذر روز جهانی معلولان، شبیر زارع خفری فرماندار سپیدان با حضور در آموزشگاه استثنایی دخترانه ساعی ضمن بازدید از نمایشگاه آثار و توانمندی های  دانش آموزان این آموزشگاه ؛ از نزدیک با معلمان و دانش آموزان این مدرسه دیدار و مشکلات آنان را بررسی کرد.

فرماندار سپیدان در حاشیه این بازدید درگفتگوباخبرنگارما با اشاره به اهمیت بزرگداشت روز معلولان ،اظهار داشت:هدف از تعیین این روز ارتقاء رشد اذهان عمومی درباره مسائل مربوط به معلولیت‌های مختلف، نمایش توانمندی‌های بالا و کمبود‌ها و مشکلاتی که این قشر از جامعه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند است.

زارع خفری با اشاره به اینکه ممکن است انسان های سالم نیز بر اثر اتفاقات و حوادث، گرفتار معلولیت شوند، بیان داشت: درک معلولان و نگرش صحیح در مورد این قشر از جامعه که در معلولیت خود نقشی نداشته اند باید در جامعه ترویج و گسترش پیدا کند تا فضای امیدوار کننده برایشان مهیا شود.

وی  با بیان اینکه معلولین قشر مهمی از این جامعه هستند که با فراهم شدن امکانات توانبخشی می توان به عنوان قشری فعال در اجتماع از آن ها بهره گرفت، تصریح کرد: هر فردی که در این جامعه زندگی می کند باید از تمام جهات مورد ارزش، احترام و عزت نفس توام با رشد اجتماعی و اقتصادی باشد.

در ادامه مهبودی مدیر آموزش وپرورش سپیدان،  اظهار داشت:در سال گذشته در راستای حمایت از دانش آموزان استثنایی همایشی تحت عنوان کمک به دانش آموزان استثنایی برگزار کردیم که کمک شایانی توسط خیرین جمع آوری شد اما شرایط خاص این دانش آموزان نگاه ویژه خیرین و مسئولین را می طلبد.

وی همچنین با اشاره به راه اندازی مرکز اختلالات یادگیری در سپیدان، بیان کرد:یکی از بزرگترین مشکلات خانواده های این دانش آموزان نبود مرکز اختلالات یادگیری در شهرستان بود که در سال گذشته باراه اندازی این مرکز مشکلات این دانش آموزان مرتفع گردید.

در پایان فرماندار سپیدان از نمایشگاه دستاوردهای دانش آموزان این آموزشگاه بازدید و عمده مسائل مشکلات و مطالبات این آموزشگاه را بررسی کرد

منبع: مارگون

نظرات بینندگان