کد خبر: ۱۱۶۶۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۱۴ آذر ۱۳۹۶
در جلسه علنی شورای شهر شیراز مطرح شد:

ساخت و ساز عتبات عالیات صرفا با کمک های مردمی/ عدم رضایت شهروندان از وضعیت آسفالت و ترافیک در شیراز

رئیس ستاد عتبات و عالیات استان فارس با اظهار اینکه تاکنون ریالی از بودجه دولتی جهت ساخت و ساز عتبات عالیات استفاده نشده است، گفت: بازسازی ها تاکنون تنها از هزینه های مردمی صورت گرفته است.
ساخت و ساز عتبات عالیات صرفا با کمک های مردمی/ عدم رضایت شهروندان از وضعیت آسفالت و ترافیک در شیراز
به گزارش شیرازه، رئیس ستاد عتبات و عالیات استان فارس شامگاه دوشنبه (13 آذر) در شانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه تاکنون ریالی از بودجه دولتی جهت ساخت و ساز عتبات عالیات استفاده نشده است، گفت: بازسازی ها تاکنون تنها از هزینه های مردمی صورت گرفته است.

اسکندر قاسمی با اشاره به اینکه تاکنون 85 پروژه عتبات عالیات توسط استان فارس بازسازی شده است، اظهار داشت: بالغ بر 70 درصد طرح توسعه حرم مطهر امام علی (ع) در قالب صحن و شبستان حضرت زهرا (س) ساخته شده است.

وی با بیان اینکه نیمی از کاربری شبستان حضرت زهرا (س) زیارتی است، افزود: ساخت و ساز این صحن تاکنون حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان فارس از اتمام ساخت صحن حضرت زهرا (س) تا پایان سال 97 خبر داد و در بخش دیگری از سخنان خود گفت: فارس تنها استانی در کشور است که ستاد بازسازی عتبات عالیات آن مکان مشخصی ندارد لذا از شورای شهر شیراز در این راستا درخواست مساعدت دارم.

سیروس پاک فطرت عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه از هر 10 تولد یک نفر معلول به دنیا می آید و یا درطول زندگی بر اثر حوادث و اتفاقات معلول می شود، به وضعیت فضای شیراز و تلاش ها در راستای مناسب سازی یا همسان سازی برای معلولین اشاره کرد و گفت: امروزه تنها 30 درصد فضای موردرضایت معلولان در شیراز فراهم شده است.

وی افزود: این موضوع باید به عنوان یک اولویت و ضرورت در دستورکار شورا و شهرداری شیراز قرار گیرد.

عضو شورای شهر شیراز به پیشرفت و تکنولوژی و گسترش روزافزون زندگی ماشینی افراد اشاره کرد و گفت: زندگی فردی و اجتماعی افراد به اندازه ای با فضای مجازی آمیخته شده که در زمینه های مختلف برآورده شن نیازهای انسان ها بدون بهره گیری از آن بسی دشورا یا غیرممکن است.

پاک فطرت از راه اندازی یک نظرسنجی در صفحه شخصی اینستاگرام خود با موضوع مهمترین نیازهای شهر شیراز از نظر شهروندان در هفته گذشته خبر داد و بیان کرد: در نتیجه نظرسنجی (آسفالت، ترافیک پارکینگ و حمل و نقل عمومی 32 درصد)، (فرهنگی، ورزشی و مکان های تفریحی شهر 22 درصد)، (فضای سبز و حفظ باغات و زیباسازی شهر و بافت فرسوده 15 درصد)، (تسریع در انجام پروژه ها، مدیریت ضعیف شهری و مطالبات پیمانکاران و گردشگری 13 درصد) و سایر موارد نیز 18 درصد آراء را به خود اختصاص دادند.
نظرات بینندگان