کد خبر: ۱۱۶۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۲ - ۱۴ آذر ۱۳۹۶

توضیحاتی درباره انتشار اسامی بدهکاران ۷ هزار میلیاردی بانک سرمایه

سخنگوی تیم تحقیق و تفحص مجلس از صندوق ذخیره فرهنگیان توضیحاتی را درباره انتشار اسامی ۲۰ بدهکار عمده بانک سرمایه ارائه کرد.
به گزارش شیرازه،اسدالله عباسی درباره انتشار اسامی بدهکاران بانک سرمایه و بدهی 7 هزار میلیارد تومانی آنها اظهار کرد: اسامی این افراد جزو لیست‌ محرمانه و قرار بر انتشار نبود.

وی افزود: آقای صادقی که اسامی بدهکاران را منتشر کرده‌اند عضو کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان نیستند البته این لیست دارای بخش‌های تکمیلی دیگری است که در بندهایی به وضعیت سهام این افراد در بانک و اینکه چقدر از وام‌های دریافتی را پرداخت کرده‌اند، توضیح داده است.

همچنین بخوانید: تخلفاتی که صندوق ذخیره فرهنگیان را ملک شخصی افراد کرد

همچنین بخوانید: بدهکارترین دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان

سخنگوی کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان گفت:‌ هنوز جرم این افراد اثبات نشده است و تیم تحقیق و تفحص بعد از مستندسازی اطلاعات و تصویب آن در کمیسیون آموزش مجلس در صورت تایید هیئت رئیسه مجلس، زمان ارائه گزارش نهایی را در صحن علنی اعلام می‌کند.

عباسی عنوان کرد: گزارش نهایی تیم تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره به همراه اسامی بدهکاران برای بررسی بیشتر به قوه قضاییه ارسال می‌شود و با مجرمان برخورد خواهد شد اما انتشار اسناد محرمانه بانک قبل از تایید جرم افراد قابل قبول نیست.

وی تصریح کرد: با بررسی قوه قضائیه اگر مشخص شود این افراد تعمدی نسبت به بازپرداخت وام و تسهیلات دریافتی اقدام نمی‌کنند با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

پیش از این جبار کوچکی نژاد رئیس تیم تحقیق و تفحص مجلس از صندوق ذخیره فرهنگیان اعلام کرده بود: 90 درصد تسهیلات بانک سرمایه به 30 نفر پرداخت شده است و 10 درصد وام‌های خرد به فرهنگیان رسیده است.

منبع: مشرق
نظرات بینندگان