کد خبر: ۱۱۶۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۹ - ۱۴ آذر ۱۳۹۶
معاون وزیر ارتباطات:

مرحله دوم طرح شناسه‌دار کردن تلفن همراه (رجیستری) از امروز آغاز می‌شود

حسین فلاح جوشقانی از اجرایی شدن مرحله دوم طرح شناسه دار کردن تلفن های همراه (رجیستری) از امروز خبر داد.
به گزارش شیرازه،حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در رابطه با اجرایی شدن مرحله دوم طرح شناسه دار کردن تلفن های همراه (رجیستری) از امروز (14 آذر) اعلام کرد طبق قول داده شده، از این تاریخ دیگر هیچ کدام از محصولات اپل (آیفون، آی‌پد و ...) که به صورت غیر مجاز وارد کشور شده باشد، هیچ یک از سرویس های مخابراتی را دریافت نخواهد کرد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اضافه کرد: از این پس کالای ذکر شده به هر صورتی وارد کشور شود (قاچاق و یا به صورت واردات مسافری) در شبکه مخابرات فعال نخواهد شد و فقط برای واردات مسافری، شرایط شناسه دار کردن (رجیستری) قانونی دیده شده است.

حسین فلاح جوشقانی تاکید کرد: به دلیل جلوگیری از سوءاستفاده برخی وارد کننده ها، گوشی هایی که از گمرک خارج می شوند، دیگر به هیچ وجه امکان ثبت در سامانه برای فعال شدن و سرویس گیری از مخابرات را نخواهند داشت. همچنین اگر مسافری بدون ثبت گوشی خود از گمرک خارج شود، دیگر امکان ثبت در سامانه برایش میسر نخواهد بود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: اجرای مرحله دوم طرح شناسه دار کردن تلفن همراه (رجیستری) با ممنوعیت ورود محصولات اپل آغاز شد و طی دو ماه آینده، تمامی گوشی ها تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

نظرات بینندگان