کد خبر: ۱۱۶۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۸ - ۱۴ آذر ۱۳۹۶
رئیس اداره تبلیغات اسلامی نی ریز مطرح کرد؛

امام(ره) با نام گذاری هفته وحدت به نظر دو مذهب بزرگ اسلام احترام گذاشت

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نی ریز فرارسیدن هفته وحدت وآغاز جشنهای مردمی این ایام را به همه مسلمانان جهان تبریک و مطرح کرد؛ امام(ره) با نام گذاری هفته وحدت به نظر دو مذهب بزرگ اسلام احترام گذاشت.

به گزارش شیرازه،   حجت‌الاسلام فخر الدین میرزایی رئیس اداره تبلیغات اسلامی نی ریز در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص هفته وحدت گفت: پیامبر اکرم، از بعثت تا رحلت همواره در آموزش ها و تعالیم خود و در عمل، در جهت نفی تفرقه و اختلاف، تحکیم پایه های وحدت، همبستگی، اخوت و همدلی میان مسلمین و حتی تفاهم با غیر مسلمین غیر معارض از اهل کتاب و… گام نهاده است.

وی تصریح کرد: سیره عملی پیامبر(ص) در رابطه با وحدت مسلمین از همان ابتدا و به‌عنوان اولین گام،در اعلام شعار توحیدمتجلی گردید،که طی آن با شکسته شدن علل و عوامل تفرقه و مرزهای کاذب،مسلمین با وحدت درمعبودو اتحاددرعقیده،بنای یک جامعه اسلامی و نظام سیاسی جدیدبه نام امت رامی گذاشتند،آن هم در میان اعراب بادیه که به نفاق و دوروئی معروف بودند.

میرزایی ادامه داد: اما اسلام و پیامبر آن، قبایل عرب را تحت لوای خود گرد آورده و به دلهایشان الفت بخشیدند.

 رئیس اداره تبلیغات اسلامی نی ریز افزود: گام بسیار مهم دیگری که پیامبر اکرم(ص) در جهت وحدت امت برداشت، متحد کردن مسلمانان مهاجر و انصار، تحت لوای اسلام بود که به نوعی یهودیان وغیر آنها، از هم پیمانان و امثال آن را، تحت پوشش می گرفت.

وی در ادامه بیان کرد: البته وحدت امت به واسطه پیمانهایی بود که پیامبر(ص) با آنها می بست. صحیفه و مکتوب یا منشور این پیمان ها، مسلمانان را هر چه بیشتر به هم نزدیک کردو روابط دینی، پایه های دینی عقیدتی و تشکلها و تجمع های مردم را تنظیم و تحکیم کرد و طی آن اعلام شد که مسلمانان امت واحده،متحد و مستقل علیه دشمنان و مستکبرین هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نی ریز بیان داشت: حضرت امام خمینی(ره) با نام گذاری این ایام به نام هفته وحدت هم به نظر دو مذهب بزرگ اسلام احترام گذاشت و هم بر لزوم وحدت بیش از پیش جهان اسلام صحه گذاشت.

وی بیان کرد: مسلمانان در تاریخ پر فراز و نشیب اسلام، بارها شاهد تلاش دشمنان قسم خورده برای برهم زدن وحدت اسلامی مسلمانان بوده اندو بارها با حربه های گوناگون سعی در از بین بردن اسلام و اندیشه های ناب محمدی (ص) از پهنه جهان هستی داشته اند.

این کارشناس دینی خاطرنشان کرد: یکی از آثار و برکات وحدت اسلامی پیروزی انقلاب اسلامی ایران است که مردم با صرف فعل خواستن و دست در دست یکدیگر توانستند دست طاغوتیان و کشورهای سلطه گر را از کشور عزیزمان کوتاه کنند.

وی اظهار داشت: هم اکنون نیزشاهد نتیجه این وحدت و همدلی را درالگو قرار گرفتن انقلاب ما و حرکت مردم کشورهای مختلف و وحدت آنها با هر نوع دین ومذهب در برابر سطله و ستم مستکبران هستیم.

حجت الاسلام میرزایی بیان کرد: امید است با گرامی داشتن بیش از پیش این هفته فرخنده و اعیاد مبارک میلاد رسول اکرم (ص) و میلاد امام جعفر صادق (ع) و با تلاش بیشتر در تبیین نقش وحدت،کشور ایران همیشه سرآمد تحرکات علمی و فرهنگی در تمام جهان باشد.

منبع:  نبض نی ریز

برچسب ها: نی ریز ، تبلیغات ، وحدت
نظرات بینندگان