کد خبر: ۱۱۶۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۱ - ۱۴ آذر ۱۳۹۶
شیخ حسون در سی‌ویکمین کنفرانس وحدت:

حضور ایران موجب شکست داعش شد/جنگ فرهنگی و تمدنی همچنان ادامه دارد/«وحدت» تنها راه مستقیم امت اسلامی است

مفتی ارشد سوریه گفت: از رهبران القاعده و داعش باید پرسید وقتی آمریکا به بمباران مردم سوریه مشغول بود چه کسی توانست این موضوع را خاتمه دهد؟ جز ایران! سوریه با وحدت ایجاد شده توسط ایران پیروز شد.

به گزارش شیرازه،شیخ احمد بدرالدین حسون مفتی ارشد سوریه در مراسم افتتاحیه سی و یکمین کنفرانس وحدت اسلامی با اشاره به وضعیت کنونی جهان اسلام ابراز داشت: مسلما پیامبر اسلام از وضعیت کنونی جهان اسلام راضی نبوده و غمگین هستند، در این شرایط علما و رهبران جهان اسلام چه کاری انجام می دهند؟!

وی با پیش بینی اینکه در نهایت امت اسلامی پیروز خواهد بود، افزود: این همان چیزی است که امروز در عراق، سوریه و ... شاهد هستیم، همچنین پیروزی های مختلفی به سبب حمایت ایران اسلامی که در وعده خود صادق است برای مسلمانان حاصل شده است. 

شیخ حسون با تجلیل از محور مقاومت و همچنین انقلاب اسلامی ایران بیان داشت: اگر این ستون نابود شود اسلام نابود می شود، امروز سوریه و عراق به پیروزی رسیده چون افزون بر حمایت ایران، مردم نیز خودشان جان و مالشان را داده اند. البته اکنون تنها جنگ نظامی در سوریه تمام شد ولی باید به جنگ فرهنگی و تمدنی ادامه دهیم.

وی پیروزی سوریه را ثمره وحدت توصیف کرد و ادامه داد: ملت و ارتش سوریه در جنگ با دشمن از قول خدا که چنگ زدن به ریسمان وحدت بود دور نشد. البته در برابر تمامی افراد حتی کسانی که علیه ما سلاح برداشتن دست دوستی و صلح دراز کردیم. 

مفتی ارشد سوریه با اشاره به نقشه دشمنان برای ایجاد جنگ قومی میان سنی و شیعه در سوریه ابراز داشت: باید از دشمنان پرسید چه کسانی در مساجد فرزندان و خانواده های شیعه و سنی را کشت؟ چه کسانی در مساجد افرادی که در حال تفسیر بودند را کشتند؟

وی گفت: از رهبران القاعده و داعش باید پرسید وقتی آمریکا به بمباران مردم سوریه مشغول بود چه کسی توانست این موضع را خاتمه دهد؟ جز ایران! سوریه با وحدت ایجاد شده توسط ایران پیروز شد و ایران همچنان این رسالت بزرگ را ادامه می دهد.

حسون وحدت و اندیشه تقریب را تنها راه مستقیم اسلام در شرایط کنونی دانست و اظهار داشت: امروز راه مستقیم مشخص است، این راه از تهران تا قدس کشیده شد، البته حضور در این اجلاسیه به معنای پایان وظیفه ما در قبال وحدت نیست.

مفتی ارشد سوریه بیان داشت: مجمع اتحادیه علمای اسلام در عراق، سوریه، پاکستان و افغانستان تشکیل می شود، با اینکه تمامی توطئه های دشمنان برای ،فراموش کردن مسأله فلسطین است ولی ما این راه را ادامه می دهیم.

منبع: فارس
نظرات بینندگان