کد خبر: ۱۱۶۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۱۵ آذر ۱۳۹۶

ازسرگیری فعالیت کارخانه کاشی حافظ زرقان و اشتغالزایی برای ۳۰۰ نفر

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: در کارخانه کاشی حافظ زرقان زمینه اشتغال ۳۰۰ نفر نیروی کار مجرب و آموزش دیده در بخش‌های مختلف و در چند خط تولید انواع کاشی و سرامیک کف و دیوار فراهم شده است.

به گزارش شیرازه، علی همتی، سه شنبه در بازدید از خطوط تولید و روند فعالیت کارخانه کاشی و سرامیک حافظ زرقان، افزود: با توجه به پیشرفت هایی که در بخش تولید کاشی و سرامیک در جهان حاصل شده، و این محصول با افزایش کمی و کیفی و در بسته بندی های مناسب به بازار مصرف عرضه می شود ما نیز باید ضمن بهره گیری از مجهزترین دستگاه ها، ماشین آلات و فناوری های روز دنیا، سطح دانش فنی خود را در این زمینه افزایش دهیم.


وی بیان کرد: توجه به حفظ کیفیت و ارتقای محصولات تولیدی، بهره گرفتن از دانش و تجربه به موازات یکدیگر، برخورداری از دانش فنی و نیروی متخصص متناسب با ورود فناوری های جدید، داشتن خلاقیت، شناخت از بازارهای جدید و سیاست های ورود به آنها و توجه به سلیقه مشتری، لازمه دستیابی به موفقیت در عرصه توسعه صنعت کاشی و سرامیک استان فارس و کشور است.

 
همتی افزود: با توسعه صنعت کاشی و سرامیک، علاوه بر فعال شدن بسیاری از معادن خاک استان فارس، صنایع جانبی دیگر مانند، صنایع بسته‌بندی، لعاب‌ سازی، قالب سازی، ساخت قطعات و ماشین آلات، گلوله‌های سرامیکی و به ویژه صنعت حمل و نقل از رونق قابل توجهی برخوردار می شود.

 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس همچنین بیان کرد: نصب کاشی و سرامیک در بسیاری از کشورهای جهان هم اکنون با شیوه جدید و پیشرفته انجام می شود لیکن در کشور ما این کار هنوز به شیوه سنتی و با استفاده از ملات ساختمان صورت می گیرد زیرا نحوه استفاده از فناوری نوین در این زمینه را فرا نگرفته ایم و امیدواریم با آموزش های لازم این امر محقق شود.

 
همتی، همچنین در مورد وضعیت و عملکرد کارخانه کاشی و سرامیک حافظ زرقان اظهار داشت: ظرفیت تولید سالانه این مجموعه صنعتی ۷٫۵ میلیون متر مربع انواع کاشی در سال است و هم اکنون در قالب چندین خط تولید مشغول فعالیت است.

 
وی گفت: در این کارخانه زمینه اشتغال ۳۰۰ نفر نیروی کار مجرب و آموزش دیده در بخش‌های مختلف و در چند خط تولید انواع کاشی و سرامیک کف و دیوار فراهم شده است.

 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس افزود: در مجموع چهار واحد تولید انواع کاشی و سرامیک در استان فارس فعال هستند که سالانه بیش از ۴۲٫۳ میلیون متر مربع انواع کاشی و سرامیک تولید می کنند و ۲ هزار و ۲۱۹ نفر به صورت مستقیم و ۲۰ هزار نفر به صورت غیر مستقیم به کار اشتغال دارند.

 
همتی بیان داشت: در این واحدهای تولیدی، طیف گسترده‌ای از محصولات با کیفیت، متنوع و زیبا با تکیه بر فناوری‌های جدید، پاسخگوی نیازها و سلایق بخش وسیعی از مصرف کنندگان در داخل و خارج کشور است.

گفتنی است ،کارخانه کاشی و سرامیک حافظ در سال ۱۳۵۵خورشیدی در زمینی به وسعت ۴۱ هکتار آغاز به کار کرد.

منبع: زرقان ما

برچسب ها: زرقان ، صنعت ، معدن
نظرات بینندگان