کد خبر: ۱۱۶۷۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۱ - ۱۵ آذر ۱۳۹۶

سایه سنگین سرما و وعده‌های محقق نشده گازرسانی بر سر روستائیان فارس

نبود گاز در این روستا ۲ هزار نفری «کُمِهر» شهرستان سپیدان سبب شده بخشی از جمعیت آن به حاشیه شیراز کوچ کنند.
سایه سنگین سرما و وعده‌های محقق نشده گازرسانی بر سر روستائیان فارس
به گزارش شیرازه، در منطقه‌ای کوهستانی در سردسیرترین شهرستان استان فارس واقع شده اما با وجود اینکه از 10 سال گذشته وعده گازرسانی به این روستا داده شده اما هنوز خبری از گاز نیست، سخن از روستای «کُمِهر» شهرستان سپیدان است. نبود گاز در این روستای 2 هزار نفری سبب شده بخشی از جمعیت آن به حاشیه شیراز کوچ کنند. 

وعده 10 ساله برای گازرسانی

روح‌الله اسکندری، دهیار این روستا درباره وعده‌های داده شده در سال‌های گذشته را چنین توضیح می‌دهد؛ از سال 86 گازرسانی به روستای کُمِهر مصوب شده اما هیچ اقدامی تا سال 90 برای انجام این وعده نشد. در سال 90 گازرسانی به روستا کلنگ‌زنی و رسانه‌ای شد اما پس از مدت زمان کوتاهی روند اجرایی کار متوقف شد. 

به گفته وی در سال 95 اعلام شد که در روستاهایی که سرانه گازرسانی آنها به ازای هر خانوار بیش از 6 میلیون تومان باشد، از روش شبکه‌ای استفاده نمی‌شود و باید با روش مخزن گازرسانی شوند اما باز هم روستای کُمِهر از گاز بی‌نصیب ماند. 

اسکندری از تلاش نماینده کنونی سپیدان برای گازرسانی به روستایکُمِهر سخن می‌گوید که سبب شد امسال دوباره گازرسانی به این روستای 2200 نفره در دستور کار قرار گیرد و به روش شبکه‌ای گازرسانی انجام شود اما تاکنون عملیات اجرایی آغاز نشده است. 

افزایش حاشیه‌های شیراز 

دهیار روستای کُمِهر از انتظار 10 ساله مردم و زمستان‌های طاقت‌فرسای این روستا سخن می‌گوید که سبب شده بخشی از جمعیت روستا به شیراز مهاجرت کنند و در حاشیه این شهر ساکن شوند. 

به گفته وی در حال حاضر مردم روستای کُمِهر از نفت برای سوخت و گرما استفاده می‌کنند که این امر سبب شده تاکنون چندین فقره آتش‌سوزی منازل رخ دهد و به دلیل شرایط خاص استفاده از نفت مردم روستا دچار بیماری‌های تنفسی شوند. 

اسکندری به این نکته نیز اشاره می‌کند که کُمِهر روستایی گردشگری در مسیر آبشار مارگون است و ماهیانه مسافران بسیاری به این روستا می‌آیند اما نبود گاز سبب شده که مشکلاتی نیز برای مسافران پیش آید. 

روستائیان منتظر تعیین پیمانکار باشند

شبیر زارع خفری، فرماندار سپیدان از حل مشکل مردم روستای کُمِهر سخن می‌گوید و از انجام نقشه‌برداری مسیر و حل مشکلات شبکه‌کشی گاز برای این روستا خبر می‌دهد. 

به گفته وی اداره گاز استان نیز وعده داده که در سریع‌ترین زمان ممکن عملیات گازرسانی به روستای کُمِهر آغاز می‌شود و پس از طی روند اداری و تعیین پیمانکار این امر انجام می‌شود. فرماندار سپیدان زمان دقیقی برای طی روند اداری و تعیین پیمانکار اعلام نکرده است. 

با این حساب به نظر می‌رسد که مردم روستای کُمِهر باید زمستان امسال هم با سرما سپری کنند، در حالی که حاشیه شیراز انباشته از حضور مهاجرانی است که از روستاها کوچ کرده‌اند و روز به روز بر تعداد آنها افزوده می‌شود. 

منبع:  تسنیم

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶
0
چهار ماه قبل با تبلیغات وسیع رسانه ای مراسم کلنگ زنی گاز رسانی به روستاهای شهرستان خنج اغاز و انجا مکررر اعلام شد که این کار چهار ماهه تحویل میدهیم اکنون چهار ماه گذشت حتی کار شروع هم نشده ایا پاسخگویییی هست