کد خبر: ۱۱۶۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۲ - ۱۶ آذر ۱۳۹۶
نماینده داراب و زرین دشت:

منابع کشور بر اساس لابی توزیع می شود

انصاری نماینده داراب و زرین دشت گفت: متاسفانه منابع کشور بر اساس لابی ها توزیع می شود و اتفاقا بحث من هم همین بود ما منابع انسانی برای این کار نداریم و بنده هم تایید می کنم.

به گزارش شیرازه،   در ابتدای این نشست رضا انصاری نماینده داراب و زرین دشت در مجلس دهم با تاکید بر دغدغه داشتن برای توسعه شهرستان گفت: حتی اگر دور بعد درکلان شهرها هم نماینده شوم باز هم دغدغه اصلی ام داراب وزرین دشت است.

وی تاکید کرد: آموزه های دینی و علمی بعنوان یک اصل و مبنای کار و حرکت من بوده است.

انصاری در ادامه با تاکید بر نقش مهم اصحاب رسانه و صاحبان تریبون ها در شکل گیری افکار عمومی جامعه گفت: ما باید با گفتگو ومذاکره در راستای پیشرفت شهرستان تلاش کنیم.

در ادامه آقایان عطایی (داراب امروز)، هادی (تسنیم)، زارعی (عصر مردم) حقیقی (منشور داراب)، جعفریان پور (داراب آنلاین) و خانم ها انصاری (خبرگزاری فارس) و هاشم پور (فعال اجتماعی) به عنوان رسانه های مکتوب و مجازی رسمی شهرستان سوالات خود را مطرح کردند.

رسانه ها می توانند  اتاق فکر نماینده باشند/توقع شخصی ندارم اما توقع شهرستانی دارم

رضا انصاری نماینده داراب و زرین دشت در مجلس دهم در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان ایجاد فضای گفت و شنود با خبرنگاران را مفید دانست و گفت: تفاوت شما خبرنگاران با دیگر اقشار جامعه این است که از اخبار و وقایع استان و کشور مطلع هستید اما نحوه انعکاس اخبار خیلی مهم است.

وی افزود: ما باید روی این اصل توافق کنیم که نوع انعکاس اخبار، گزارش ها و تحلیل هایمان در جهت تقویت توسعه شهرستان باشد. اگر این اصل پذیرفته شود می شود در موضوعات دیگر صحبت کرد.

وی دلیل تاخیر در برگزاری مصاحبه خبری را نیاز به گذشت زمان اعلام کرد و گفت: این را قبول دارم که ما باید جلسات گفت و شنود را بیشتر کنیم و زودتر از اینها با شما (خبرنگاران) گفتگو می کردیم اما بیشتر عمر من خارج از داراب بوده و نیاز بود که بتوانم به جای حرف های سطحی، عمیق صحبت کنیم.

انصاری گفت: صادقانه بگویم دغدغه نماینده شدن از داراب و زرین دشت برای دور بعد ندارم اما دغدغه قرار گرفتن داراب در ریل توسعه دارم. پیش از این دغدغه توسعه این دو شهرستان نداشتم اما امروز اگر نماینده کلان شهرها بشوم عمق محرومیت در روستاها را درک کردم.

 دکتر انصاری گفت: اگر شما بپذیرید رسانه ها می توانند یک اتاق فکر برای من باشند. هیچ گونه توقع شخصی از شما ندارم اما توقع شهرستانی دارم. چه کاندیدا باشم و چه نباشم تا آخرین روز نمایندگی برای دو شهرستان کار خواهم کرد و درگیر فضای انتخاباتی نخواهم شد.

با دخالت نماینده در چینش مدیران شهرستان مخالفم/از نتیجه برخی تغییرات واهمه دارم

دکتر رضا انصاری در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص مدیریت شهرستان گفت: با اینکه نماینده مجلس در چیدمان مدیریت اجرایی شهرستان دخالت کند مخالف هستم اما نماینده باید با دقت بر عملکردها نظارت کند.

وی افزود: تغییراتی در بهداشت و درمان شهرستان دادیم اما باید بررسی شود که آیا به نفع شهرستان شده یا نه. به این نتیجه رسیده ایم که در بعضی حوزه ها ضعف داریم اما واهمه هم دارم که با تغییرات بدتر شود. در مدیریت شهرستان نقطه ضعف هایی داریم و قبول داریم که باید متحول شود اما چگونه.

انصاری گفت: از شما میخواهیم مطالب صاحب نظران و تحصیل کرده ها را در این حوزه را منتشر کنید و من می خوانم اما احساسی نباشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص ممانعت از ورود برخی خبرنگاران به جلسات توسط مسئولین اجرایی گفت: من در برنامه هایی که از این به بعد دارم حتما خبرنگاران را مطلع می کنم اما من کاری به سیاست فرماندار و بخشداران ندارم.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در خصوص سند چشم انداز داراب گفت: اگر ما سند چشم انداز تدوین کنیم اما افرادی که دارای تفکر استراتژیک نباشند نمی توانند آن را اجرا کنند اما به این نتیجه رسیدیم که برگزاری نشست با صاحب نظران بهتر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص فضای تخریبی ایجاد شده در فضای مجازی از دفاع بد برخی طرفداران نماینده است یا بی انصافی، گفت: ما باید در پاسخگویی به منتقدان عقلانی و اخلاقی عمل کنیم البته باید بررسی شود اما اعتقاد دارم بد دفاع کردن بیشترین ضربه را می زند. بارها این موضوع را دیدم و تذکر دیدم.


منابع کشور بر اساس لابی توزیع می شود/قریب 300 پروژه بهداشتی و درمانی استان فارس تعطیل است

رضا انصاری نماینده داراب و زرین دشت در پاسخ به سوال خبرنگار داراب آنلاین در خصوص لابی گری های موجود در استان و کشور گفت: متاسفانه منابع کشور بر اساس لابی ها توزیع می شود و اتفاقا بحث من هم همین بود ما منابع انسانی برای این کار نداریم و بنده هم تایید می کنم پس چرا می نویسیم نماینده غیر همسوی اصولگرا (نماینده جهرم) فلان کار می کند؟

وی گفت: در جریان اورژانس هوایی من هم قبول دارم جهرم در لیست نبود اما چه کسانی در آخرین لحظه آن را در لیست کردند؟ من پیگیری کردم اما همین ارتباطات و نیروهای انسانی کار خودشان را کردند.

انصاری گفت: از اول پیروزی انقلاب چند استاندار فارس اهل جهرم بودند و چند استاندار اهل داراب؟ شما آمار خیرین داراب را با شهرهای همجوار مقایسه کنید. در موضوع خیرین هم ورود کنید و آمار خیرین شهرستان های همجوار را بگذارید تا خیرین دارابی هم تحریک شوند. چرا نمی پرسید 5 میلیارد کمک یک خیر در کار بهزیستی رفت و درمان وارد نشد؟

دکتر انصاری گفت: بخشی از اخباری که شما منتشر می کنید تقویت کننده توسعه است. اینکه استرس مثبت در مدیران ایجاد می کنید خوب است که در روانشناسی هم ثابت شده است. اگر نقد نباشد ما می میریم نقد یعنی جریان آب و اگر آب راکد بماند گندیده می شود.

وی افزود: از رسانه ها انتظار دارم در جهتی حرکت کنند که در جهت توسعه شهرستان باشد که تاکنون این چنین هم بوده است.

دکتر انصاری گفت: قریب 300 پروژه بهداشتی و درمانی استان فارس تعطیل است. بیمارستان داراب 33 میلیارد تومان مطالبه دارد و 11 یا 12 ماه است که پزشک متخصص و پرستارانش کارانه نگرفته اند.

وی در خصوص ترک جلسه در فسارود گفت: سایت زباله هیچ ارتباطی با من ندارد و دخالتی در آن نداشته ام اما داستان چیز دیگری است.

انصاری گفت: جاده فسارود تعطیل نیست اما یک داستان بدی دارد. شرکت ساختمانی ماگما گوشت را خورده و استخوان را گذاشته که هیچ پیمانکاری راضی نمیشد. به زودی کمربند غربی تمام می شود و تمامی ماشین آلات را به آنجا می بریم.

آخرین وضعیت پروژه های شهرستان از زبان نماینده مردم در مجلس

نماینده داراب و زرین دشت در خصوص پتروشیمی گفت: برخی از پتروشیمی های فارس کار کارشناسی انجام نشده و هنوز وضعیت چهار پتروشیمی مشخص نیست. فیروز آباد از نظر من به عسلویه منتقل کرده اند. پتروشیمی های فارس در هاله ای از ابهام است.تاکنون فقط تسطیح زمین و سوله سازی انجام شده اما هیچ تجهیزاتی نصب نشده است. صنایع پایین دستی پتروشیمی نیاز به سرمایه کمتری دارد اما اشتغال بیشتری ایجاد می کند.

وی در خصوص اشتغال نیز گفت: پیگیر احداث یک واحد صنعتی با سرمایه گذاری 700 میلیارد تومان از وزارت صنعت هستیم و برای راه اندازی یک صنعت تلاش می کنیم.

دکتر انصاری در خصوص بیمارستان دوم و درمانگاه تامین اجتماعی داراب گفت: سرعت پروژه بیمارستان دوم کم است اما در حال اجرا است. در مورد درمانگاه تامین اجتماعی نیز ناچار به تغییر پیمانکار دولتی شدیم.

وی افزود: تقاطع غیر هم سطح ورودی داراب از سمت بندرعباس با اعتبار تقریبی 5 میلیارد تومان به زودی کلنگ زنی خواهد شد که به احتمال زیاد به پیمانکار مسیر جنت شهر واگذار می شود.تصفیه خانه سد رودبال نیز تعطیل نشده و در مراحل نهایی قرار دارد. منتظر یک سری دستگاه های برقی هستیم که در گمرک قرار دارد.

انصاری گفت: پروژه بی او تی برای داراب خطرناک بود و از جیب مردم باید پول می رفت اما ما پروژه را به صورت دولتی اجرا کردیم. تصفیه خانه قرار بود افتتاح شود اما هنوز آماده نبود و من برای آن نامه زدم.

وی افزود: سال گذشته 30 کیلومتر از مسیر جاده فسا داراب را قرارداد بستیم و فقط 6 کیلومتر بین داراب و فسا باقی مانده است و 18 کیلومتر به سمت بندرعباس را مجوز مناقصه گرفتیم که تا نزدیکی قلاتویه می رود.
انصاری گفت: پروژه راه آهن داراب زادمحمود فاقد ردیف ملی است اما برای گرفتن کد آن تلاش می کنیم و با توجه به بودجه هایی که به آنتنی داراب تخصیص می یابد سالها زمان می برد در نتیجه وقتمان را روی بزرگراه ها گذاشتیم.

انصاری گفت: در بیمارستان داراب کمبود تجهیزات نداریم و در حال حاضر 42 پزشک متخصص داریم اما با این وضع طرح تحول سلامت و طلب های پزشکان و بیمارستان ها بسیار کار سخت است. ما تا زمانی که دانشگاه علوم پزشکی نداشته باشیم مشکل متخصص داریم.

وی گفت: دانشکده پیراپزشکی داراب ردیف ملی نداشت و در آستانه تعطیلی بود اما برای آن ردیف گرفتیم و به زودی هیات علمی استخدام می کند.


برچسب ها: داراب ، انصاری ، نماینده
نظرات بینندگان