کد خبر: ۱۱۶۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۱۶ آذر ۱۳۹۶

شهرستان‌مان را باید به دست چه کسی بسپارند؟

از اسفندماه سال 89 که اولین فرماندار شهرستان خرامه معرفی شد قریب به 7 سال می‌گذرد و تاکنون صندلی این مسند حضور 4 فرماندار را تجربه کرده؛ حال از مسؤولین بپرسیم که شهرستان‌مان را باید به دست چه کسی بسپارند؟

به گزارش شیرازه،   طی روزهای گذشته، برخی خبرگزاری‌ها، خبری را با عنوان انتصاب معاونین جدید شهرداری شیراز منتشر کرده‌اند؛ خبری که در آن، تصدی معاونت فنی و عمرانی این مجموعه به حسین آرگیو فرماندار فعلی خرامه نسبت داده شده است.  

 از آنجا که این خبر در برخی خبرگزاری‌های رسمی منتشر شده و صحت آن به یقین رسیده، قطعا مسؤولین ذیربط، این روزها گزینه‌های مختلفی را جهت تصدی فرمانداری شهرستان خرامه معرفی کرده و یا پی‌گیر آن هستند.

از اسفندماه سال 89 که اولین فرماندار شهرستان خرامه معرفی شد قریب به 7 سال می‌گذرد و تاکنون صندلی این مسند حضور 4 فرماندار را تجربه کرده؛ حال از مسؤولین بپرسیم که شهرستان‌مان را باید به دست چه کسی بسپارند؟

قطعا ولایت‌مداری و اعتقاد به ارزش‌های انقلاب در پله اول قرار دارد؛ بخشی از ولایت‌مداری به معنای تبعیت از بیانات رهبری در مورد اقتصاد، نگاه ویژه به اقتصاد مردم این منطقه و پی‌گیری مشکلات آنهاست و نه اینکه واژه «اقتصاد مقاومتی» در چند جلسه فُرمالیته خلاصه شود.

مسئله دوم داشتن توانمندی در ارتباط‌گیری با مردم است، کسانی که تجربه فعالیت به عنوان یک فرماندار یا معاون فرماندار را در کارنامه خود داشته و در این مسؤولیت، موفق هم بوده‌اند می‌توانند سکان‌دار خوبی باشند، نگاه سیاسی در برخورد با مردم قطعا تخریب پایگاه مردمی دولت را در بر خواهد داشت.

مسئله بعد به اهمیت توانایی‌های فیزیکی می‌پردازد؛ قطعا یک فرماندار نسبتا جوان که از لحاظ بدنی سالم بوده و سفرهای مداوم به تهران و بازدید منظم از مناطق شهرستان را در اولویت کاری خود قرار دهد، مثمر‌ثمر خواهد بود.

پیشینه سیاسی یکی از مهمترین شرایط نماینده دولت است؛ "اعتدال" اهمیت دارد اما "عدالت" از آن مهمتر است، ارتباط‌گیری با بزرگان سیاسی، شایسته‌سالاری در عزل و نصب‌ها و اعتقاد به مشورت در پله‌های بعدی قرار می‌گیرد.

اما مسئله آخر در مورد "فرماندار بومی" است؛ تجربه ثابت کرده که مدیر بومی در شناسایی مشکلات یک منطقه قوی‌تر و برای حل آن بهتر عمل خواهد کرد؛ با احترام به همه فرمانداران غیر بومی، تجربه "فرماندار بومی توانمند" پس از 4 دوره، خالی از لطف نیست.

منبع: صدای خرامه

برچسب ها: خرامه ، فرماندار ، شهر
نظرات بینندگان