کد خبر: ۱۱۶۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۹ - ۱۶ آذر ۱۳۹۶
شهردار شیراز خبر داد:

بدهی ۱۵۰ میلیارد تومانی دولت به شهرداری شیراز/ اجرای خط 3 مترو در محور شمال غرب

شهردار شیراز با اظهار گلایه از عدم پرداخت ۱۵۰ میلیارد تومان از بدهی‌های دولت به شهرداری شیراز، از اجرای خط سه قطار شهری از پل معالی‌آباد تا ایستگاه راه‌آهن خبر داد.
بدهی ۱۵۰ میلیارد تومانی دولت به شهرداری شیراز/ اجرای خط 3 مترو در محور شمال غرب
به گزارش شیرازه، حیدر اسکندر پور در آیین افتتاح ایستگاه رازی خط یک متروی شیراز گفت: تحرکی که در این پروژه ایجاد شده ناشی از تزریق نقدینگی حاصل از فروش اوراق مشارکت و تسهیلات بانکی است.

وی افزود: از سال 92 تا 95 طی 3 مرحله بالغ‌ بر 700 میلیارد تومان اوراق مشارکت فروخته‌ شده که شهرداری شیراز با احتساب سود آن متعهد به پرداخت حدود 1200 میلیارد تومان است.

شهردار شیراز با اشاره به رکود حاکم بر شهر و تاکید بر اینکه این مبالغ هنگفت شهرداری‌ها را تحت‌ فشار قرار می‌دهد، تصریح کرد: در ماه آینده مبلغی بالغ‌بر 120 میلیارد تومان اصل و سود ناشی از اوراق مشارکت را باید بپردازیم و جهت پروژه‌های عمرانی دیگر نیز مبلغی بالغ‌بر 300 میلیارد تومان باید پرداخت شود.

اسکندرپور بابیان اینکه درمجموع مبلغی بالغ‌بر ۵۰۰ میلیارد تومان را باید به شبکه بانکی بپردازیم، مطرح کرد: اصل‌وفرع سهم دولت در این مبلغ پرداختی به شبکه بانکی ۱۵۰ میلیارد تومان بوده که پرداخت‌ نشده است.

وی با اشاره به پروژه خط ۲ مترو شیراز از شمال به جنوب شهر، خاطرنشان کرد: باوجود مشکلات مالی، خط 2 را با ۵۰۰ میلیارد تومان اجرا کردیم که با سرعت مناسبی پیش می‌رود.

شهردار شیراز بابیان اینکه طبق مطالعات دانشگاه شیراز، بیشترین حجم ترافیک این کلان‌شهر در محدوده شمال غرب است، خاطرنشان ساخت: احداث خط ۳ مترو شیراز از پل معالی‌آباد تا ایستگاه راه‌آهن بزودی آغاز خواهد شد که می‌توان با اتمام آن ترافیک غرب شهر شیراز را کنترل کرد.
منبع: فارس
نظرات بینندگان