کد خبر: ۱۱۶۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۱۷ آذر ۱۳۹۶
نماینده مردم اقلید در مجلس:

اهل قول دادن نیستم/ عدالتخواهی و آزاد اندیشی مولفه دانشجو است

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اهل قول دادن نیستم به پیگیری نامه دانشجویان دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: این نامه نادیده گرفته و یا فراموش نشد بلکه به صورت عملی در راستای پیگیری و رفع مشکلات ذکر شده اقدام شد.

به گزارش شیرازه،  سید حسین افضلی در آیین گرامی داشت روز دانشجو که با حضور معاون فرماندار، شهردار حسن‌آباد، رؤسای دانشگاه‌های آزاد و دولتی، مسؤول بسیج دانشجویی و اساتید، کارکنان و دانشجویان این دو دانشگاه در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد اقلید برگزار شد با تبریک روز دانشجو از وقایع سال 1332 و فلسفه 16 آذر سخن گفت و این روز را فرصتی مناسب برای تبیین نقش و جایگاه دانشجویان در جامعه دانست.

وی با بیان اینکه آرمان‌خواهی از شاخصه‌های اصلی دانشجویان است عنوان داشت: علم باوری، عدالت‌خواهی، آزاداندیشی و آزادی‌خواهی، پرسشگری و نقادی واقع‌بینانه از مؤلفه‌های آرمان خواهی دانشجویان است.

نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس با تأکید بر لزوم تحلیل درست مسائل توسط دانشجویان خاطرنشان کرد: هیچ کشور قدرتمندی در دنیا وجود ندارد که از مسائل منطقه خود غافل باشد ازاین‌رو برای حفظ و ارتقای قدرت باید در منطقه حضور مؤثر داشته و منافع خود را حفظ کنیم.

افضلی در ادامه به پاسخگویی پرسش‌های دانشجویان پرداخت و گفت: اهل قول دادن نیستم اما به این باور دارم که هر چیزی باید پیشرفت کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه شیراز با دو اتاق و یک استاد آغاز به کار کرد و اکنون با 70 سال قدمت به وضعیت کنونی رسیده است عنوان داشت: مرکز آموزش عالی اقلید با 300 هکتار زمین فعالیت خود را آغاز کرد و با تعامل و همکاری و همدلی با همدیگر می کوشیم تا به دانشگاه ارتقا یابد و ساختمان مناسبی برای آن احداث شود اما تا آن زمان خرید و استفاده از ساختمان سما بهترین گزینه برای این مرکز است.

نماینده مردم شهرستان اقلید با اشاره به همکاری ادارات و نهادهای دولتی شهرستان بر تعامل بیشتر تأکید کرد و به مشکل افت ورودی و کمبود دانشجو به دانشگاه آزاد اسلامی که دانشجویان مطرح کردند، اشاره کرد و اظهار نمود: دانشگاه‌ها باید در شرایط موجود با ایجاد جاذبه و راه اندازی رشته‌های جذاب بین دانشگاهی به تکاپو و پیشرفت دانشگاه و جذب دانشجو کمک کنند.

وی تصریح کرد: همراهی و کمک دانشجویان و دانشگاهیان در برندسازی برخی از رشته‌های دانشگاهی این شهرستان تأثیر بسزایی در رفع مشکل کمبود دانشجو دارد.

افضلی بر لزوم شفاف سازی برای دانشجویان و عمل به آیین‌نامه داخلی دانشگاه ها در راستای تشویق آن ها تأکید و به نامه برخی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اقلید در زمینه مسائلی چون رشته پرستاری، واحد اضافه و برخی اساتید و... اشاره و عنوان کرد: این نامه نادیده گرفته نشد بلکه در راستای رفع مشکلات و مسائل ذکرشده به صورت عملی اقدام شد که نمونه بارز و عملی آن راه‌اندازی رشته پرستاری بود.

وی جذب سرمایه و سرمایه‌گذار برای مجتمع دانشگاه آزاد اسلامی اقلید را طرحی مناسب دانست و با بیان اینکه این زمین و مالکیت آن مربوط به دانشگاه است که حتما در آینده با رفع مشکلات کنونی، اقدامات لازم و مناسبی برای بهره گیری از این مجتمع انجام می دهند و من نیز همکاری می‌کنم.

یکی از دانشجویان در زمینه موضع افضلی نسبت به لیست امید اشاره کرد که نماینده مردم شهرستان اقلید به پرسش وی اینگونه پاسخ داد که مستقل بوده و با هیچ کس میثاق نامه ای امضا نکردم.

افضلی مدیریت مسؤولان در راستای ساماندهی خوابگاه‌های دانشجویی و تأمین و تهیه امکانات و تجهیزات لازم برای ایجاد محیطی مناسب برای دانشجویان، تلاش در راستای درآمدزایی دانشگاه‌ها با استفاده از ظرفیت‌های موجود را خواستار شد و بر لزوم تشکیل شورای صنفی دانشجویی تأکید کرد.

انتهای پیام/

منبع: کلید فارس
برچسب ها: اقلید ، دانشجو ، نماینده
نظرات بینندگان