کد خبر: ۱۱۶۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۱۷ آذر ۱۳۹۶
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی لامرد:

منفعت طلبانه بودن در جنبش‌های دانشجویی وجود ندارد

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی لامرد گفت: جنبش‌های دانشجویی، یک جنبش منفعت طلبانه محسوب نمی‌شوند.

به گزارش شیرازه، غفار زارع در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که در مرکز آموزش علمی کاربردی خانه کارگر واحد لامرد برگزار شد اظهار داشت: جنبش‌های دانشجویی جز جنبش‌های مدرن است که با امکانات و نهادهای جدید شکل‌گرفته است که در جامعه ایران نیز از نیمه قرن 19 واردشده است.

وی افزود: جنبش‌های دانشجویی از جنبش‌هایی است که در طول تاریخ علوم سیاسی نه‌تنها متعلق به ایران بلکه در اکثر کشورهای دنیا وجود داشته است.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی لامرد گفت: جنبش دانشجویی، به‌عنوان یک جنبش روشنفکر جامعه محسوب می‌شود زیرا دانشجویان امروز، مدیران فردا هستند که مجریان سیاسی، اقتصادی، فرهنگی خواهند بود.

زارع با طرح این سؤال که چرا نسبت به جنبش دانشجویی حساسیت وجود دارد تصریح کرد: جنبش دانشجویی آرمان‌گرا است و آرمان‌گرایی چیزی بدی نیست و جنبش‌های دانشجویی، یک جنبش منفعت طلبانه محسوب نمی‌شوند.

استاد علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی لامرد خاطرنشان کرد: در جنبش‌های دانشجویی نگاه عام‌المنفعه وجود دارد و نگاه شخصی و قدرت‌طلبانه نیست و اگر انتقادی وجود دارد به دنبال اصلاح آن امور هستند.

وی بیان داشت: اگر دانشجویان امروز خوب کشت و باور شدند فردا این دانه‌ها به 80 نفر دیگر تقسیم می‌شود و این امر موجب پیشرفت می‌شود.

در ادامه این مراسم رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی خانه کارگر واحد لامرد نیز گفت: این مرکز از مهرماه سال 1394 فعالیت خود را آغاز کرد.

غلامعلی علیزاده ادامه داد: در حال حاضر یک‌صد و 20 دانشجو مشغول ادامه تحصیلات بوده که اکثر دانشجویان مرتبط با رشته خود هستند.

وی خاطرنشان کرد: در بهمن‌ماه سال جاری شاهد افزایش رشته‌ها در این واحد دانشگاهی خواهیم بود.

منبع: لامرود
برچسب ها: لامرد ، دانشگاه ، ازاد
نظرات بینندگان