کد خبر: ۱۱۶۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۲ - ۱۷ آذر ۱۳۹۶

تشکیل کار گروهای مشترک صدا و سیما و شورای شهر شیراز

در نشست مشترک صدا وسیما ی فارس و رییس و اعضاء شورای اسلامی شهر شیراز راههای خدمت بهتر و بیشتر به مردم بررسی شد.

تشکیل کار گروهای مشترک صدا و سیما و شورای شهر شیرازبه گزارش شیرازه، در نشست مشترک صدا وسیما ی فارس و رییس و اعضاء شورای اسلامی شهر شیراز راههای خدمت بهتر و بیشتر به مردم بررسی شد.

در این نشست صمیمی که بیش از ۲ ساعت طول کشید طرفین با بررسی راههای تعامل بیشتر صدا و سیما و شورای اسلامی شهر شیراز بر شفاف سازی و ایجاد بستر مطلوب پاسخگویی نمایندگان مردم از عملکرد و اقدامات شورا تاکید شد .
مهندس دستغیب در این جلسه به توانمندی صدا و سیمای فارس بویژه در بخش مدیران و نیروی انسانی اشاره کرد و گفت : شورای پنجم از صدا و سیمای استان توقع دارد با توجه به جایگاه بین المللی شهر شیراز در پیشبرد برنامه های شهری، شورا و شهرداری را بیش از گذشته یاری کند .
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز آموزش فرهنگ شهروندی، پرداختن رسانه ای به سومین حرم اهل بیت در
قالب های گوناگون برنامه سازی ،تلاش برای تثبیت پایتختی فرهنگی شیراز ،کمک به حفظ بافت فرهنگی و تاریخی شهر و همچنین حفظ باغات و افزایش سرانه فضای سبز را از جمله برنامه های شورای پنجم ذکر کرد و از مدیران صدا و سیما خواست برای تحقق این موضوعات شورا را یاری کنند.
وی توسعه متوازن شهر شیراز را خواست شهروندان و صاحبنظران اعلام کرد و افزود باید شهر را به گونه ای بسازیم که همه مردم در هر سن و سال و با توانمندی های متفاوت در آن احساس آرامش کنند .
وی ناامیدی و یاس را عامل مهم بازدارنده رشد و توسعه شهری دانست و تصریح کرد با ایجاد نشاط در جامعه و فراهم کردن فرصت به نمایندگان شهروندان در خصوص اقدامات در دست اجراء مردم را امیدوار و مشارکت آنها را در ساختن شهری زیبا و با نشاط یاری کنیم.

مدیر کل صدا و سیمای فارس سخنان خود را با بیان ویژگی ها ،ظرفیت ها و قابلیت های استان فارس و شهر شیراز آغاز کرد و با اشاره به آنچه مورخان و مستشرقان در خصوص این شهر و شان آن نوشته اند گفت: ما در شهری مسئولیت پذیرفته ایم که از مکانهای شناخته شده دنیا است و بسیاری از مردم جهان با شیراز و پیشینه تاریخی، فرهنگی و ادبی آن آشنا هستند بنابراین ضروری است کار ها و اقدامات ما در هر جایگاهی متناسب با شان و پیشینه شناخته شده فارس و شیراز باشد.

سهرابی با اشاره به ظرفیت قابل توجه صدا و سیمای استان در حوزه های مختلف از جمله نیروهای خبره ،جوان و علاقمند افزود: صدا و سیما آماده است با هم افزایی و بسیج امکانات و استفاده از ظرفیت های خود مشارکت در تولید برنامه های مشترک با شورای پنجم را در شکل و محتوایی متفاوت از گذشته آغاز کند.

در پایان این نشست مقرر شد کار گروهای مشترک صدا و سیما و شورای اسلامی شهر شیراز در سطوح مختلف ایجاد و جلسه مشترک بعدی در صدا و سیمای فارس برگزارشود.

نظرات بینندگان