کد خبر: ۱۱۶۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۴ - ۱۸ آذر ۱۳۹۶

دومین کارگاه آموزشی پیشگیری از وقوع جرم در سروستان برگزار شد

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سروستان در غیاب دادستان محترم شهرستان که در ماموریت بسرمی بردند از برگزاری دومین کارگاه آموزشی ویژه اعضای این ستاد در این شهرستان خبر داد.

به گزارش شیرازه، امین کاشفی،معاون ستاد پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سروستان در گفتگو با خبرنگار ما با اعلام برگزاری دومین کارگاه آموزشی  دیده بانان پیشگیری از وقوع جرم طی هفته گذشته در این شهرستان اظهار داشت: براساس اصل یکصد و پنجاه و شش قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمین، یکی از وظایف قوه قضائیه می باشد که بر این اساس ستاد پیشگیری از وقوع جرم در کلیه حوزه های قضایی کشور تشکیل و شروع به فعالیت نموده است.


وی در ادامه این مطلب افزود: این ستاد با هدف حفظ و ارتقای امنیت اجتماعی با مشارکت مردم در سروستان تشکیل و پس از  گزینش افراد ذی صلاح در نقاط مختلف این شهرستان و ارائه آموزش های فنی و حقوقی، فعالیت خویش را آغاز کرده است.


معاون ستاد پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سروستان همچنین تصریح کرد: حساسیت در گزینش افراد با توجه به اصل تقوا، حسن شهرت و مقبولیت مردمی از یک سو و همچنین تاکید بر اصل آموزش اعضای این ستاد به عنوان دیده بانان پیشگیری از وقوع جرم از جمله موارد زیر بنایی تشکیل این ستاد می باشد.


قاضی کاشفی با اعلام اینکه شهرستان سروستان یکی از شهرستان های امن استان فارس می باشد و موضوع غالب پرونده های ورودی به مجموعه دادگستری سروستان به مساله تصادفات جاده ای اختصاص دارد،تاکید کرد: به حمدالله و با توجه به  غنای فرهنگ مردم سروستان، ما مشکل امنیتی در این شهرستان نداریم و این مساله موجب مباهات حوزه قضایی سروستان می باشد اما بنابر وظیفه، تلاش داریم با احیا و پویایی ستاد پیشگیری از وقوع جرم و با همکاری مردمان این خطه با فرهنگ و شهید پرور، زمینه حفظ و ارتقای بیش از پیش امنیت در این شهرستان را فراهم آوریم.


وی در پایان ضمن تقدیر از فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه سروستان که میزبانی دومین کارگاه آموزشی ویژه اعضای این ستاد را به عهده داشتند اظهار داشت: تلاش داریم در چهارچوب اصول تشکیلاتی این ستاد، زمینه هر چه بهتر زندگی در محیط امن و خالی از مشکلات و معضلات اجتماعی را برای مردم سروستان فراهم آوریم.

منبع: سرو انلاین

نظرات بینندگان