کد خبر: ۱۱۶۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۵ - ۱۸ آذر ۱۳۹۶

خانه خرابه‌های شهر اقلید و لانه امن معتادان/ عبور از کنار دیوارهای وحشت

مردم شهر اقلید همت مسؤولان در راستای رفع معضل خانه خرابه‌ها سطح شهر که به محلی برای استعمال و خرید و فروش مواد مخدر معتادان تبدیل شده است و دیوارهای مخروبه‌ای که از کنارش با ترس و وحشت ریزش عبور می‌کنند را خواستار شدند.

به گزارش شیرازه، با گردشی کوتاه در محله‌های مختلف سطح شهر اقلید شاهد وجود خانه‌های قدیمی و مخروبه‌های ساختمانی بسیاری هستیم.

دیوارهایی از کاه‌گل و بدون دوام و استحکام که برخی از آن‌ها تهدیدی جدی برای عابران و مردمی که از کنار آن‌ها تردد می‌کنند، است.

تهدیدی برای کودکانی که بدون توجه به خطرات اطرافشان به دنبال نشاط کودکی خود جست و خیز می‌کنند.

و اما این خانه‌های قدیمی و مخروبه، تهدیدی دیگر را نیز برای شهروندان رقم می‌زند و آن هم تجمع و حضور معتادان در این مکان‌ها برای استعمال مواد مخدر است.

به گفته یکی از شهروندان، در برخی از محلات شهر، نه‌تنها این ساختمان‌های قدیمی محلی امن و بدون مزاحم برای استعمال مواد مخدر معتادان تبدیل‌ شده است، بلکه بسیاری از خرده‌فروشی‌های مواد مخدر نیز در این خانه خرابه‌ها انجام می‌شود.

اهالی محله‌های مختلف چندین بار با پر کردن استشهادهای محلی و دست به دامان مسؤولان شهرستانی شدن، خواستار رفع این معضل شدند که در بیشتر موارد نتیجه‌ای نداشت.

اهالی کوچه شهید تقوا از شهروندانی بودند که به گفته خودشان حدود دو سال پیگیر تخریب و آواربرداری خانه خرابه‌ها و بافت قدیمی موجود در این کوچه هستند.

آن‌ها با اشاره به اینکه خانواده معظم سه شهید (شهیدان صمدی، نیکویی و تقوا) در این کوچه زندگی می‌کنند، عنوان داشتند حدود دو ماه پیش استشهادنامه‌ای از سوی اهالی این کوچه تهیه و به شورای اسلامی شهر اقلید ارسال شد که متأسفانه هنوز اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

به گزارش کلید فارس، بر اساس بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌‌ها، می‌توان خانه‌هایی از این دست را به دادگاه معرفی کرد تا به شهرداری حکم تخریب داده شود.

خانه‌‌های متروکه و قدیمی در زمره ساختمان‌های حادثه‌خیز به شمار می‌آیند و ممکن است هر نوع حادثه‌ای به دلیل فرسوده و قدیمی بودن آن‌ها رخ دهد و علاوه بر آن مشکل استفاده معتادان برای خرید و فروش مواد مخدر و استعمال آن از دیگر معضلاتی است که مردم شهر اقلید بر لزوم همت و اقدام مؤثر مسؤولان برای رفع آن تأکید دارند.

از طرفی نیروی انتظامی می‌تواند با اقتدار هرچه بیشتر و اجرای طرح امنیت اجتماعی بخشی از این مشکل را حل کرده و امنیت و آرامش را در این محله‌ها ارتقا دهد.

بروز هر مشکل و حادثه احتمالی در این زمینه‌ها را چه کسی یا چه نهادی پاسخگو خواهد بود؟


منبع: کلید فارس
نظرات بینندگان