کد خبر: ۱۱۶۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۵ - ۱۸ آذر ۱۳۹۶

بدعهدی شرکت اماراتی صدها خانواده شیرازی را آواره می‌کند

مالکان یک مجتمع مسکونی در شیراز که به دلیل بدهی شرکت اماراتی و بدعهدی شرکت عمران و بهسازی در آستانه بی‌خانمان شدن هستند در مقابل اداره راه و شهرسازی استان فارس تجمع کردند.
به گزارش شیرازه، صبح امروز مالکان یک مجتمع مسکونی در شیراز که به دلیل بدهی شرکت اماراتی و بدعهدی شرکت عمران و بهسازی در آستانه بی‌خانمان شدن هستند، در مقابل اداره راه و شهرسازی استان فارس تجمع کردند. 

حکایت از آن قرار است که بانک صادرات ایران کل واحدهای آپارتمانی مجتمع مسکونی 646 واحدی موسوم به APS را به مزایده گذاشته است. مجتمعی که قرارداد ساختش تحت عنوان جذب سرمایه‌گذاری خارجی 15 سال پیش ساخته شده و واحدهای آن تحت مبایعه‌نامه‌ و با قراردادهای  رسمی و قانونی به فروش رفته و اکنون سال‌هاست که مالکینش در آن سکونت دارند. 

حال پس از گذشت 15 سال بانک صادرات جمهوری اسلامی ایران نسبت به دریافت مبالغ وام اعطایی پانزده سال پیش خود به شرکت سازنده اماراتی و همچین اخذ سودهای قانونی و جرایم دیرکرد آن اقدام به مزایده گذاشتن ساختمان دارند و همین امر سبب اعتراض ساکنان این مجتمع شده است.


بدعهدی شرکت اماراتی صدها خانواده شیرازی را آواره می‌کند

سیروس تکاور مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس از تلاش برای برطرف کردن این موضوع سخن می‌گوید و چگونگی حل این ماجرا را چنین توضیح می‌دهد: « موضوع مرتبط با شرکت عمران و بهسازی شهری ایران است که اداره کل با مکاتبه با این شرکت دغدغه مردم را به اطلاع این شرکت می‌رساند».

به گفته وی « پس از انجام این امر و حضور نمایندگان شرکت APS  و شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در شیراز، جلسه‌ای با حضور نمایندگان ساکنان برگزار و راه‌های حل این مشکل بررسی می‌شود». 

یکی از اهالی این مجتمع می‌گوید: در مبایعه‌نامه‌هایی که توسط شرکت عمران و بهسازی و شرکت APS برای مالکان صادر شده، هیچ صحبتی مبنی بر اینکه این مجتمع در رهن بانک است، نشده علاوه بر آن طبق قرارداد زمین در رهن بانک بوده اما بانک صادرات اکنون تصمیم به مزایده واحدهای ساختمان را دارد. 

به گفته وی 646 خانوار و نزدیک به 2 هزار نفر در این ساختمان ساکن هستند که با این اقدام بانک بی‌خانمان می‌شوند و درصورت انجام مزایده و کسر تعهد شرکت اماراتی، بانک مابقی پول را به حساب شرکت عمران و بهسازی واریز می‌کند چراکه سند مجتمع کلی و به نام شرکت است. 

این ساکن مجتمع APS می‌افزاید: با این کار بیش از 400 میلیارد تومان از سرمایه مردم و ساکنان مجتمع به مزایده بانک رفته در صورتی که مردم هیچ اقدامی برای ممانعت از این اقدام نمی‌توانند انجام دهند. 

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان