کد خبر: ۱۱۶۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۵ - ۱۹ آذر ۱۳۹۶
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس:

اختصاص بیش از ۷۲ میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های استان فارس/ اعتبارات برای توانمند کردن بخش غیردولتی به کار گرفته شود

تاجگردون از اختصاص ۷۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار از بودجه امسال به صورت اسناد خزانه اسلامی به پروژه‌های مهم و تاثیرگذار استان فارس خبر داد.

اختصاص بیش از ۷۲ میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های استان فارس/ اعتبارات برای توانمند کردن بخش غیردولتی به کار گرفته شودبه گزارش شیرازه، ساسان تاجگردون، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان فارس گفت: تخصیص این اعتبارات به صورت اسناد خرانه اسلامی با سر رسید یک و دو ساله است که صندوق توسعه کشاورزی، صندوق نوآوری و شکوفایی، صندوق کارآفرینی امید و بانک ملی به عنوان عاملان پرداخت این تسهیلات در نظر گرفته شده‌اند.

او با بیان اینکه 51 میلیارد و 500 میلیون تومان برای پروژه‌های کشاورزی، صنعتی و گردشگری در نظر گرفته شده است که در واقع برای توانمند کردن بخش غیردولتی باید به کار گرفته شود، افزود: سهم بخش صنعت 22.5 میلیارد تومان، بخش کشاورزی 35 میلیارد تومان و گردشگری و میراث فرهنگی نیز 15 میلیارد تومان است.

تاجگردون با اشاره به اختصاص ۵ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان از این اعتبار برای ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی گفت: ۷ میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی در نظر گرفته شده است. همچنین ۱۵ میلیارد تومان برای تامین زیرساخت‌های شهرک بزرگ صنعتی شیراز و ۶ میلیارد تومان برای ساخت راه و زیرساخت‌ها در شهرک صنعتی کازرون، لار، فسا و گراش اختصاص یافته است. 5.3 میلیارد تومان نیز به آسفالت راه‌های روستایی فاقد آسفالت اختصاص می‌یابد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس گفت: ۳ میلیارد تومان برای تولید و افزایش گل و گیاهان دارویی و ۱۵ میلیارد تومان برای ساماندهی مجتمع‌های گلخانه‌ای اختصاص می‌یابد.

تاجگردون با بیان اینکه مقرر شده 5 درصد اعتبارات عمرانی برای کمک به صندوق توسعه کشاورزی اختصاص یابد و رقمی معادل 16.4 میلیارد تومان برای آن پیشنهاد شده است، افزود: از این رقم یک میلیارد تومان به صندوق توسعه منابع طبیعی اختصاص می‌یابد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس با بیان اینکه 17 میلیارد تومان اعتبار نیز برای پروژه‌های خاص اختصاص یافته است، گفت: تکمیل مراکز بهداشتی زیر 10 تخت در شهرهای شیراز، جهرم، فسا و گراش، اقدامات تعمیری و تربیتی در زندان‌های شیراز و کازرون با 2.8 میلیارد تومان، تکمیل مجتمع‌های اداری با 4.5 میلیارد تومان و غیره از محل این 17 میلیارد تومان انجام می‌شود.

تاجگردون از اختصاص 2 میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی گلزارهای شهدا استان فارس خبر داد و گفت: 12 میلیارد تومان اعتبار نیز برای پروژه‌های فرهنگی استان فارس اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان