کد خبر: ۱۱۶۸۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۱۹ آذر ۱۳۹۶
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس اعلام کرد:

فراهم بودن بسترها برای تبدیل میمند به قطب فرآوری و صادرات عرقیات و گیاهان دارویی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس خبر داد: بستر‌ها برای تبدیل شهرک صنعتی میمند به مهم‌ترین قطب تولید، فراوری و صادرات گلاب، عرقیات گیاهی و گیاهان دارویی کشور فراهم است.

به گزارش شیرازه، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از اختصاص مشوق‌های جدید سرمایه گذاری در شهرک صنعتی میمند خبر داد و گفت: امیدواریم با شرایط فراهم شده برای سرمایه گذاران شاهد شتاب در توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال پایدار در این شهرک صنعتی باشیم. 

احد فتوحی در بازدید از شهرک صنعتی میمند افزود: بر اساس مصوبه جدید هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی فارس و در راستای جذب و حمایت حداکثری از سرمایه گذاران برای ایجاد تولید و اشتغال پایدار، پرداخت سهم نقدی خرید اراضی در شهرک صنعتی میمند ۵درصد با اقساط ۴۸ماهه تعیین شده است.

وی همچنین از بازگرداندن تا سقف ۸۰درصد از مبالغ اسناد تعهدی باقیمانده به سرمایه گذاران به شرط ایجاد اشتغال و بهره برداری از واحد صنعتی خبرداد و گفت: اختصاص این مشوق‌ها که تا پایان امسال هم مهلت دارد بستر مناسبی را برای توسعه سرمایه گذاری در این شهرک صنعتی فراهم می‌کند.

فتوحی در ادامه با بیان اینکه در سال‌های اخیر زیرساخت‌های مناسبی در بخش‌های آب، گاز، برق و مخابرات در شهرک صنعتی میمند ایجاد شده است گفت: این شهرک صنعتی آماده جذب سرمایه گذار است و برخی زیرساخت‌ها و امکانات نیز متناسب با جذب سرمایه گذار تکمیل می‌شود..

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: شهرک صنعتی میمند دارای ۹۵هکتار مساحت است که ظرفیت استقرار ۶۶واحد صنعتی با پیش بینی ۳۳۰نفر اشتغالزایی را دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۲قرارداد سرمایه گذاری در این شهرک صنعتی منعقد شده است، گفت: در حال حاضر هفت واحد صنعتی در این شهرک صنعتی در مرحله ساخت و ساز و پنج واحد صنعتی با اشتغالزایی ۶۱نفر در مرحله بهره برداری است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس در ادامه با اشاره به راه اندازی و فعالیت خوشه و کنسرسیوم صادراتی گلاب و عرقیات گیاهی میمند فارس، برحمایت به منظور توسعه فعالیت‌های این کنسرسیوم تاکید کرد.

فتوحی با بیان اینکه به علت ظرفیت‌های موجود در منطقه میمند در زمینه تولید گلاب و عرقیات گیاهی پیش از این و در سالهای گذشته با حمایت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی خوشه صنعتی گلاب و عرقیات گیاهی در منطقه میمند فارس تشکیل و در مرحله توسعه یافتگی قرار گرفت، گفت: وجود ۶۷واحد سنتی و صنعتی در زمینه تولید گلاب و۶۰ نوع عرقیات گیاهی بستر مناسبی برای فعالیت این خوشه فراهم کرد و با فعالیت این خوشه دستاوردهای مهمی در حوزه‌های بخش‌های توسعه بازار داخلی و خارجی، ارتقای سطح کمی و کیفی محصولات و ارتقای سطح تکنولوژی واحدهای عضو خوشه صنعتی انجام شد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین الزامات اعضای این کنسرسیوم برای حضور در بازارهای خارجی ایجاد بسترهای لازم برای عرضه محصولات با یک برند مشترک بود که با برگزاری جلسات مختلف، زمینه ثبت برند مشترک فراهم و بزودی محصولات با برند مشترک عضه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس همچنین از حمایت‌های این شرکت به منظور اعزام اعضای کنسرسیوم گلاب و عرقیات گیاهی میمند به نمایشگاه‌های خارجی خبر داد وگفت: در این زمینه تاکنون چندین اعزام انجام شده است.

فتوحی همچنین از اخذ جواز نشان حلال و گواهینامه محصول سالم برای محصولات کنسرسیوم صادراتی گلاب و عرقیات گیاهی میمند فارس با حمایت‌های این شرکت خبردادو گفت: این نشان، بستر مناسبی را برای افزایش صادرات محصولات در کشورهای هدف صادراتی فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه اغلب کشورهای اسلامی بدون مجوز حلال اجازه ورود هیچ کالایی به کشورشان را نمی‌دهندگفت: نشان حلال بر روی محصولات کنسرسیوم گلاب و عرقیات میمند فارس کمک می‌کند.

فتوحی تاکید کرد: باحمایت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی از فعالان صنعتی میمند و نیز ایجاد بسترهای لازم در شهرک صنعتی و اختصاص مشوق‌های جدید فرصت مناسبی فراهم شده تا شهرک صنعتی میمند به مهم‌ترین قطب تولید و فراوری و صادرات گلاب و عرقیات گیاهی و گیاهان دارویی تبدیل شود.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان