کد خبر: ۱۱۶۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۱۹ آذر ۱۳۹۶
شهردار شیراز:

بدهی 252 میلیاردی شهرداری به پیمانکاران/ خام فروشی در شهرداری باید کنار گذاشته شود

شهردار شیراز با اعلام اینکه تاکنون پنج هزار سند برای املاک شهرداری صادر شده است، گفت: خام فروشی در شهرداری باید کنار گذاشته شود و املاک نیز با تعریف بسته سرمایه گذار به فروش برسند.
بدهی 252 میلیاردی شهرداری به پیمانکاران/ خام فروشی در شهرداری باید کنار گذاشته شودبه گزارش شیرازه، شهردار شیراز در آئین تویع و معارفه جمعی از مدیران و معاونین شهرداری شیراز با بیان اینکه سقف مدیریتی مدیران باید 4 سال باشد و هر چهار سال یکبار نگاه مدیریتی جدیدی به شهر وجود داشته باشد، ضمن قدردانی از زحمات تعدادی از مدیران در شهرداری شیراز، گفت: در تعدادی از حوزه ها نیاز به دمیدن روح تازه ای وجود دارد لذا افراد جدیدی در تصدی های مدیریتی قرار خواهند گرفت.

حیدر اسکندرپور اظهار داشت: به هیچ وجه نمی پذیرم و قانع نمی شوم که مردم برای گرفتن مجوز ساخت یک ساختمان چهار یا پنج طبقه، بیش از هفت یا هشت ماه در شهرداری گرفتار باشند؛ این موضوع با هیچ منطق مدیریتی پذیرفته شدنی نیست.

وی با بیان اینکه اگر معاون شهرسازی و یا دیگر حوزه های شهری ما در منطقه، دانش و یا توان این کار را نداشته باشند نیرو را عوض می کنیم، از پاسخ گویی قریب الوقوع به مردم در حوزه شهرسازی خبر داد و افزود: شهرداران مناطق درحوزه های مختلف در یکماه آینده پاسخگو خواهند بود.

شهردار شیراز از بدهی 252 میلیارد تومانی شهرداری به پیمانکاران خبر داد و تعداد این پیمانکاران را 2460 پیمانکار عنوان کرد.

اسکندرپور با اعلام اینکه 1416 نفر از این بدهکاران از مبالغ بسیار کم تا نهایت 50 میلیون تومان طلب دارند، بیان کرد: این شیوه مدیریتی روش غلطی است چرا که سازمان ها و مناطق هرکدام دارند با ترک تشریفات و روش های نامشخص کار خودشان را انجام می دهند و پیمانکار انتخاب می کنند.

وی با اظهار اینکه در واگذاری پروژه ها قرار نیست به همه پیمانکارها پروژه واگذار شود، تصریح کرد: صلاحیت های شرکت ها تعیین خواهد کرد که در شهرداری به آنها پروژه واگذار شود یا خیر.

شهردار شیراز با تاکید بر اینکه تمامی پروژه هایی که در شهرداری انجام می شود باید زیر نظر حوزه معاونت عمرانی با دقت لازم و حساسیت لازم پیگیری شود، بیان کرد: با برنامه ریزی دقیق و طراحی زمانبندی پروژه و تخصیص به موقع، پروژه ها را پیگیری می کنیم و آنها را سرفرصت به انجام می رسانیم.

اسکندرپور خطاب به پرسنل شهرداری گفت: برای راضی نگه داشتن من گزارش های عجیب و غریب ارائه ندهید در پی رضایت مردم باشید و نگاه نقادانه به مجموعه شهرداری داشته باشید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اظهار اینکه هنوز نمی دانیم برخی از املاک شهرداری در کجا قرار دارد، گفت: این موضوع باعث می شود که برخی مواقع افرادی با زد و بند و رانت از این املاک سوء استفاده کنند.

اسکندرپور با اعلام اینکه تاکنون پنج هزار سند برای املاک شهرداری صادر شده است، گفت: خام فروشی در شهرداری باید کنار گذاشته شود و املاک نیز با تعریف بسته سرمایه گذار به فروش برسند.

به گزارش شیرازه، شهردار شیراز، «حسن پور» را به عنوان معاون خدمات شهری، «ابراهیمی» معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی، «کاظمی» مدیر کل سرمایه انسانی، «حسین آرگیو» معاونت فنی و عمرانی و «غلامعباس کاظمی» را نیز به عنوان مدیر کل جدید املاک و مستغلات شهرداری معرفی کرد.

وی در خصوص انتخاب معاون خدمات شهری گفت: حسن پور یکی از افرادی است که به مدیریتش اعتقاد دارم، امیدوارم که روزهای درخشانی را در حوزه خدمات شهری برای شهرداری شیراز رقم بزند.

اسکندرپور همچنین در خصوص انتخاب مدیرکل سرمایه انسانی با اعلام اینکه ظرفیت و فرصت حضور بانوان در مجموعه شهرداری فراهم است، اظهار داشت: انتخاب خانم کاظمی یک پیام برای بانوان شاغل در شهرداری دارد.

شهردار شیراز با تاکید بر جایگاه و ارزش والای مردم، تصریح کرد: قرار است به مردم احترام بگذاریم، کرامت نفس و منزلت اجتماعی مردم را در شهرداری حفظ کنیم، این موضوع مهم را مدیران و پرسنل شهرداری قرار است انجام دهند.

وی افزود: پرسنل شهرداری باید منزلت اجتماعی شان حفظ شده باشد تا بتوانتد به مردم احترام بگذارند، یعنی ما باید بتوانیم با روش های متفاوت، ابزارهای مدیریتی را با رفع تبعیض و رعایت عدالت، حسی را در پرسنل ایجاد کنیم که از سر شوق به مردم خدمت کنند.
نظرات بینندگان