کد خبر: ۱۱۶۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۸ - ۱۹ آذر ۱۳۹۶

گلایه مندی رانندگان از چاله های جاده سپیدان

محور ارتباطی سپیدان به شیراز ویاسوج در وضعیت بسیار نامطلوبی به سر می برد وضعیت بسیار بد آسفالت و چاله هایی که به چاه تبدیل شده اند در خور شهرستان چهار فصل سپیدان نیست.

به گزارش شیرازه، محور ارتباطی سپیدان به شیراز ویاسوج در وضعیت بسیار نامطلوبی به سر می برد وضعیت بسیار بد آسفالت و چاله هایی که به چاه  تبدیل شده اند در خور شهرستان چهار فصل سپیدان نیست گرچه برخی از بخشهای جاده تا رسیدن به شهر اردکان مرکز شهرستان سپیدان نیز تعریف چندانی ندارد.

روزانه هزاران خودروی عبوری از این محور در مواجهه با چاله ها و تکه های آسفالت کنده شده که همچون پاره سنگی در وسط جاده وجود دارد مجبور به ترمزهای خطرآفرین و تغییر جهت های ناگهانی می شوند تا چاله ها و سنگ ها را رد کنند تا موجب بروز خسارت و سانجه برای خودروی خود نشوند که در اکثر موارد سبب به وجود آمدن خطرات بالقوه برای دیگر خودروهای عبوری اعم از خودروهای روبرویی به واسطه انحراف به چپ و یا خودروهای پشت سری به واسطه ترمزهای ناگهانی می شوند.

چنانچه به میزان و آمار تصادفات و یا سایر سوانح خودرویی و همچنین خرابی و بروز خسارات به خودروها در این محور توجه شود در خواهیم یافت که نقش جاده و چاله های مرگبار آن بسیار بارز و تأثیرگذار است و حال در شرایط فوق آن مسئولی که متولی امورات این جاده اعم از گسترش، ایجاد، حفظ، ترمیم و بازسازی شده است، چگونه سر راحت بر بالین می گذارد ، در صورتیکه با سهل انگاریها و کم کاریها باعث به خطرافتادن جان هموطنان خود شده و سبب بروز خسارات مالی به آنها می شود.

قطعاً هرگونه خسارت جانی و یا فوت اشخاص که در اثر کم کاری و سهل انگاری در این جاده و در اثر این چاله ها اتفاق بیافتد بی مرتبط با آن مسئول نیز نخواهد بود و اگر از طرف مافوق و دولت نیز مؤاخذه نشود و خیالش از این بابت راحت باشد در قیامت پاسخگوی کودکانی خواهد بود که پدرانشان را در این محور جان خود را از دست داده و یا معلول شده اند و سرنوشت خودشان نیز زیر و رو شده است.

پیشنهادی که به مسئولان متولی امر در بحث جاده های شهرستان سپیدان داریم این است که از پشت میز خود ساعتی رها شده و با ماشین شخصی خویش همراه با خانواده سفری به اردکان نگین زاگرس کرده و برگردند و خودشان در این مورد قضاوت کرده و کلاه خود را قاضی قرار دهند.

شاید مسافران ورانندگانی که از ورودی های گوناگون قصد تردد به شهرستان سپیدان را دارند با نام وجاذبه های گردشگری بهترین جاده های کشور را مطالبه می کنند .اما متاسفانه در برخی از قسمت ها وجاده های اصلی پرتردد وجود چاله هایی باعث صدمات جبران ناپذیری می شود چه بسا براثر عدم آشنایی با چاله وچوله هایی که در جاده وجود دارد گردشگران برای فرار از این معظل دچار حوادث منجر به مرگ شوند .

شهرستان سپیدان به علت قرار گرفتن در بین دومرکز استان پهناور جنوب کشور وداشتن بهترین نقاط گردشگری سالیانه جاده های این شهرستان محل تردد میلونها مسافر وگردشگر می باشد .

سپیدان یکی از زیباترین شهرستانهای استان فارس می باشد که می توان از این مزیت برای رهایی از برخی مشکلات استفاده کرد.اما منظره های زیبای این شهرستان امروزه با جاده های پر چاله و چوله اش مخدوش شده ووضع برخی ازجاده های این دیار در بدترین شکل خود قرار دارد.چاله هایی که بیشتر به یک آبگیر شباهت دارند و تقریبا در طول جاده ها گسترده شده اند، تصور این که راننده ای پس از برخورد ناگهانی با یکی از این چاله ها و کاهش دید ناشی از پاشیدن آب به اطراف برایش چه اتفاقی رخ خواهد داد، انسان را به فکر وا می دارد.علاوه بر این مشکلات کم عرض بودن راه ها در برخی از روستاها بر خطرناک تر شدن این جاده ها می افزاید.همچنین علاوه بر روستاها اگر در شهر اردکان و تفرج گاههای اطراف شهر چرخی بزنیم شاهد اوضاع بد معابر و خیابان ها هستیم.

از این رو انتظار می رود مسئولان عزیز ، زحمت نظارتی بیشتر و دقیقتر بر این جاده ها داشته باشند تا دیگر شاهد تصادفات جاده ای نباشیم.

منبع:مارگون

برچسب ها: سپیدان ، جاده ، چاله
نظرات بینندگان