کد خبر: ۱۱۶۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۲۰ آذر ۱۳۹۶

چرا همیشه در فریزر اسفناج یخ زده داشته باشیم؟

اسفناج؛ این ماده غذایی خوشمزه در زندگی خیلی از ما چه نقشی دارد؟
به گزارش شیرازه، اسفناج؛ این ماده غذایی خوشمزه در زندگی خیلی از ما چه نقشی دارد؟ زندگی دانشجویی یا مجردی با وجود هیجان‌انگیز بودن کمی ترسناک است. از آشپزی بگیرید تا تمیزکاری و نظافت و مراقبت از خانه. یک دفعه به خودتان می‌آیید و می‌بینید کلی غذا حیف و میل کرده‌اید زیرا هنوز نمی‌دانید چقدر باید خرید کنید و هر ماده غذایی چه موقع فاسد می‌شود. پس از چند هفته تازه قدر سبزیجات یخ‌زده مخصوصا اسفناج یخ‌زده را می‌فهمید. اسفناج که سرشار از مواد غذایی متراکم‌ است به عنوان یک نجات‌دهنده شناخته می‌شود. در این مطلب برای شما می‌گوییم که چرا اسفناج یخ‌زده می‌تواند بهترین انتخاب غذایی شما باشد.
از اسفناج یخ زده چطور درست استفاده کنیم؟
 
۱.    می‌توانید آن را به هر غذایی اضافه کنید تا غذای شما سالم‌تر و مقوی‌تر باشد

اسفناج یخ‌زده می‌تواند به ناسالم‌ترین خوراکی‌ها هم ارزش‌ غذایی بدهد. فرقی نمی‌کند غذای شما پاستا باشد یا یک نیمروی ساده. حداقل با اضافه کردن مقداری اسفناج چیز سالم‌تری می‌خورید.
۲.    در کنار سبزیجات دیگر ترکیب خوبی می‌سازد

اگر سبزیجات تازه‌تان برای درست کردن اسموتی، سس پستو یا چنین خوراکی‌هایی کافی نبود کمی اسفناج یخ‌زده همراه با سبزیجات دیگر را داخل مخلوط‌کن بریزید. فورا خواهید دید که یک غذای عادی را به یک غذای خاص و مفید تبدیل کرده‌اید.
۳.    اسفناج و فواید بی‌مثال آن

این ماده غذایی یکی از خوراکی‌ها فوق‌العاده مغذی محسوب می‌شود؛ چرا که سرشار از آهن، ویتامین K، کلسیوم و مواد غذایی حیاتی و ضروری برای بدن است.
۴.    می‌توانید ماه‌ها در فریزر نگه دارید

مواد غذایی را در حالت یخ‌زده می‌توان به مدت طولانی نگه داشت. هر زمان که احساس کردید نیاز به سبزیجات یخ‌زده دارید، داشتن مقداری اسفناج‌ یخ‌زده نه تنها به دادتان خواهد رسید بلکه ارزش غذایی چیزی که می‌خورید را هم بیشتر می‌کند.
۵.    اسفناج یخ‌زده از اسفناج تازه مفیدتر است

اسفناج تازه به مرور زمان مقداری از ویتامین‌ها و فولاتش(ویتامین B9) را از دست می‌دهد به همین دلیل اگر فورا آن را نخورید برایتان فایده‌ای نخواهد داشت. اسفناج یخ‌زده مواد مغذی را در خود ذخیره می‌کند به همین دلیل توصیه می‌کنیم همیشه مقداری از آن را داخل فریزر داشته باشید.
6.    چرا ملوان زبل کنسرو اسفناج می‌خورد؟

جالب است که بدانید عشق ملوان زبل به اسفناج علاقه مردم را به مصرف این سبزی در سال‌های 1930 در آمریکا تا یک سوم افزایش داد بود.

بسیاری از فوایدی که برای اسفناج برشمردیم درمورد بسیاری از سبزیجات یخ‌زده صادق است. به طور کلی استفاده از سبزیجات یخ‌زده برای کسانی که برنامه‌های فشرده دارند بسیار مفید بوده و در حالی که محصولات غذایی دیگر سریع فاسد می‌شوند تا مدت‌ها سالم باقی می‌مانند. وقت را تلف نکنید! به فروشگاه بروید، اسفناج‌ها را بخرید و در فریزر انبار کنید!

منبع: کاله
نظرات بینندگان