کد خبر: ۱۱۶۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۹ - ۲۰ آذر ۱۳۹۶
همسر شهید محراب آیت الله دستغیب:

صیانت از دستاوردهای انقلاب جز با اتحاد همگانی میسر نخواهد شد/ به انقلاب خیانت نکنیم که مدیون خون شهدا هستیم

همسر شهید محراب آیت الله دستغیب گفت: همه باید مطیع رهبری باشیم ، وحدتمان را با هر سلیقه ای که هستیم حفظ کنیم تا گروه گروه و دسته دسته نشویم تا دشمن جرأت آسیب زدن به اسلام را پیدا نکند.

به گزارش شیرازه، در  سال ۱۲۹۲ شمسی در شهر شیراز، در شب عاشورا فرزندی در خانواده دستغیب متولد شد. از این رو پدر بزرگوارش، مرحوم سید محمد تقی  نام او را «عبدالحسین» نهاد.

عبدالحسین درس‌های ابتدایی حوزه علمیه را نزد پدر آموخت و پس از فوت پدرش، نزد شیخ اسماعیل ملا احمد دارابی و ملا احمد ارسنجانی دوره مقدماتی و سطح را در مدرسه خان شیراز ادامه داد و در سال ۱۳۱۴ به نجف اشرف رفت.

آیت اللّه دستغیب پس از یک عمر خدمت به اسلام و مسلمین جمعه ۲۰ آذر سال ۱۳۶۰، در حالی که برای برگزاری نمازجمعه به همراه نوه خود شهید سیّد محمّدتقى دستغیب و چند نفر از یاران و همراهان با وفایش، عازم مصلی بود بین راه به دست منافقی کوردل به شهادت رسید و پیکر مطهرش پس از تشیع با شکوهی، در جوار مرقد مطهر سید میراحمد به خاک سپرده شد.

  سایت نسیم شیراز با فاطمه حق نگهدار همسر شهید محراب گفتگویی کرده که در ادامه آمده است:

*شهید محراب آیت الله دستغیب مستمعین زیادی در سخنرانی هایشان داشتند، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و با وجود سخت گیری ها و مراقبت هایی که ساواک داشت، چطور با امام خمینی (ره) در ارتباط بودند و از چه روشی برای رساندن پیام های امام به مردم استفاده می کردند؟

قبل از انقلاب شهید دستغیب از طریق اعلامیه ها و دست نوشته ها و ... با امام در ارتباط بودند و امام هم هر صحبتی داشتند پیغام می دادند که وظیفه شما امروز این است.

ایشان هر شب منبر می رفتند و خیلی منبرهایشان شلوغ می شد و ابتدا از امر به معروف و نهی از منکر، از گناهان کبیره، از قرآن و نهج البلاغه و احادیث می گفتند تا مردم آگاه شوند و بدانند که راه را چگونه باید بروند ولی نامی از امام خمینی نمی آوردند و فقط می گفتند مراجع تقلید این گونه می گویند یا می گفتند حاج آقا مصطفوی این را می گویند و مردم هم که مرید بودند، می دانستند منظور ایشان چه کسی است.

این طور که من یادم هست تا رسید به شهادت شهید مصطفی خمینی که در عراق اتفاق افتاد. شب چهلم شهید مصطفی خمینی، همه اهل شیراز را به وسیله اعلامیه دعوت کرده بودند مسجد جامع و ساواک هم مسجد را محاصره کرده بود و از بیرون صحبت های شهید دستغیب را می شنیدند، آن شب برای اولین بار بود که اسم امام را با یک حرمت زیادی بردند و مردم هم با صلوات و تکبیر بر صحبت های ایشان صحه گذاشتند، هما زمان بود که سخنرانی هایشان به ساواک رفت و آقا را از منبر رفتن منع کردند.

*امام خمینی(ره) یاران زیادی در انقلاب اسلامی داشتند شما فکر می کنید چقدر از بار انقلاب به دوش ایشان بود؟

 صد در صد این انقلاب به دوش امام بود، امام خمینی با استناد به آیه شریفه قرآن که می فرماید: تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَ فُرَادَى( حتی اگر یک نفر هم باشید قیام کنید)، با این که تنها بودند قیام خود را شروع کردند و مردم هم پذیرفتند و به صحنه آمدند، مردم به رهبری امام تکیه داشتند و امام هم با تکیه بر اقبال مردم دولت تشکیل دادند. مثل معلمی که به شاگردان درس می دهد و شاگردان هم درس را می گیرند و واقعاً به آن عمل می کنند.

*نسل شما انقلاب کرد و طعم پیروزی را چشیدید ولی ما در حال حاضر شاهد انقلاب هایی در کشور های مسلمان بودیم توفیق چندانی نداشتند، شما دلیلش را چه می دانید؟

به نظر من انقلاب های کشورهای اسلامی را دزدیدند، ما هم در اوایل انقلاب از این موارد داشتیم، مثلاً بنی صدر که بنا به منافع شخصی با انقلاب مردم همراه شد و بعد قصد به انحراف کشاندن و مصادره انقلاب را داشت که به یاری خداوند و رهنمودهای امام خمینی (ره) موفق نشد پس یک دلیل وجود رهبری آگاه  و شجاع بود؛ زمانی که امام خمینی از دنیا رفتند من برای این که نامحرم صدایم را نشنود لحاف به سرم کشیده بودم و گریه می کردم و همه نگران بودیم که بعد از امام چه به سر ما می آید ولی خداوند نعمت رهبری امام خامنه ای را به ما داد که نقش اساسی در تداوم انقلاب اسلامی را به عهده گرفته اند اگر بعد از امام، رهبری انتخاب نمی شد جامعه مثل خانواده ای که بی سرپرست باشد از هم گسیخته و پاره پاره می شد. یکی از دلایل هم می تواند انسجام، یکپارچگی و هم دلی و فداکاری که مردم انقلابی ایران جهت تحقق اسلام ناب محمدی داشتند، باشد.

*آیا نسل انقلاب می تواند با اطمینان خاطر انقلاب اسلامی را به دست نسل سوم و چهارم بسپارید؟

بله، به حمدلله ما جوانان بسیار خوبی در کشورمان داریم، جوانان با ایمان، دلسوز، آگاه و پرتلاش. من می بینم جوانانی را که با تلاش فراوان سعی می کنند دستاوردهای انقلاب را حفظ کنند، از دستاوردهای دفاع مقدس محافظت کنند در ضمن خودشان هم به کار و تلاش برای پیشرفت کشور ادامه می دهند و با وجود تحریم ها سعی می کنند همه چیز را خودشان به دست بیاورند تا نیازمند بیگانگان و کفار نباشیم.

نمونه اش همین دستاوردهای هسته ای است، این متعلق به خودمان هست، با تلاش جوانانمان به دست آمده است. آمریکا 35 سال است که با ما دشمنی می کند و خیلی فریبکار است، باید همه  بیدار  باشند و همه چیز را در اختیار دشمن قرار ندهند و از دستاوردهای جوانان ما که هم برای نسل حاضر و هم برای آیندگان مورد نیاز است محافظت کنند.

*پاسخ شما به مقامات آمریکایی که ایران را تهدید نظامی می کنند چیست؟

این آمریکا و کشورهای غربی هر چه توانستند برای ما توطئه کردند، آمریکا هر کاری که می توانسته تا حالا انجام داده است و هر کاری که نکرده، نمی توانسته انجام بدهد. من این را با تأکید می گویم اگر جهان به یاد بیاورد واقعه ای که در طبس اتفاق افتاد، در آن واقعه، زمانی که همه بی خبر و در خواب ناز بودند، خدا بیدار بود و شن های بیابان را مأمور کرد هواپیماهای آمریکایی را از بین ببرد، صبح که شد روسیاه آمریکا بود و روسفید جمهوری اسلامی.

آن زمانی که آن ها پیشرفته ترین تجهیزات نظامی را داشتند و ما حتی یک تفنگ نداشتیم نتوانستند کاری از پیش ببرند، امروز ما مجهر به پیشرفته ترین تجهیزاتی نظامی هستیم که به دست متخصصان خودمان ساخته شده است و  مردم ایستاده اند، رهبر فرزانه انقلاب هم راهنمایی می کنند و خدا هم با ماست قطعاً جرأت این کار را نخواهند داشت.

*ناگفته هایی اگر هست بفرمایید

همه باید مطیع رهبری باشیم ، وحدتمان را با هر سلیقه ای که هستیم حفظ کنیم تا گروه گروه و دسته دسته نشویم تا دشمن بداند جمعیت مسلمین چقدر است و جرأت آسیب زدن به اسلام را پیدا نکند و صحبتی هم دارم با مسئولین نظام، این ها باید شهدا، آزادگان، جانبازان و این مردمی که انقلاب کرده اند و سختی های زیادی متحمل شده اند را در همیشه در نظر بیاورند، از دین و دستاوردهای انقلاب هیچ کوتاه نیایند این مسئولیت ها را ملت امانت به دست آنها سپرده است اگر کم کاری کنند مدیون شهدا هستند. 

منبع: نسیم شیراز

 اتمام متن/


برچسب ها: دستغیب ، شیراز ، محراب
نظرات بینندگان