کد خبر: ۱۱۶۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۷ - ۲۰ آذر ۱۳۹۶
نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی:

آیا واقعیت‌های امروز زاییده آرمان‌های 57 است؟/ فاصله آرمان‌های 57 تا واقعیت‌های 96 از بیت کاه‌گلی امام در جماران تا حرم اشرافی وی است

کوچک‌زاده گفت: یکی از دلایل حاکم شدن یاس بر مردم این است که؛ جریانات سیاسی و رسانه‌های وابسته فضای جامعه را آکنده از دروغ‌ کرده‌اند.

به گزارش شیرازه، شامگاه یکشنبه مهدی کوچک زاده با حضور در جمع دانشجویان دانشگاه شیراز با اشاره به کلام امام (ره) به تبیین فاصله میان «از آرمان‌های 57 تا واقعیت‌های 96» پرداخت.

مهدی کوچک‌زاده در ابتدای کلام خود با اشاره به نهج‌البلاغه به ذکر کلام حضرت امیر (ع) پرداخت و گفت: امام علی (ع) مردم را از دو موضوع تبعیت از هوای نفس و مشغول آرزوهای بلند بودن بر حذر داشته چرا که این دو خصلت هیچ نسبتی با آرمان‌گرایی نداشته بلکه ریشه در واقعیت‌های روزمره دارند و انسان را از حقیقت باز می‌دارند.

برای فهم صحیح هر انقلابی باید به بنیان گذار آن رجوع کرد

کوچک‌زاده افزود: برای شناخت هر انقلابی باید به اهداف بنیان‌گذار آن توجه نمود و طبیعتا برای درک انقلاب اسلامی باید به کلام و آرمان‌های امام خمینی (ره) رجوع کرد. حضرت امام در سخنانی رو به جوانان می‌گویند؛ نباید هر مطلبی که در روزنامه و کتاب‌ها چاپ می‌شود را بدون استدلال عقلانی بپذیرند چرا که از فطرت انسان به دور است که بدون درک چرایی مسائل، آن را قبول کند.

دانشجویان صحیفه‌نور، وصیت نامه امام و قطعنامه را مطالعه کنند

این استاد دانشگاه ادامه داد: پیش از انقلاب اسلامی 60 هزار نفر و پس از انقلاب تا پایان دفاع مقدس 210 هزار نفر شهید شدند که این شهدا با اقتدا به کلام حضرت روح الله جان خود را فدا کردند. فارغ از هر حب و بغضی، آیا چنین کلام تاثیرگذاری ارزش مطالعه و تفکر ندارد؟ چند درصد از دانشجویان صحیفه‌نور، وصیت نامه امام و قطعنامه 598 را مطالعه کرده‌اند؟ دانشجویان که ادعای پیشتازی و راهبری جامعه را دارند چقدر با تاریخ معاصر کشور خود و بزنگاه‌های زمان آشنا هستند؟

وی یادآور شد: در جامعه امروز هر طیف و جریان فکری آرمان‌های انقلاب اسلامی را از زاویه دید خود معنا و تفسیر می‌کند و طبیعتا هر جریان سیاسی بخشی از نخبگان و توده‌ها را جذب می‌کند اما برای فهم صحیح انقلاب باید به کلام امام خمینی (ره) رجوع کرد. در ابتدای انقلاب دسته مارکسیست‌ها با شعار نان، مسکن و آزادی و یا عده‌ای دیگر با شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» به خیابان‌ها می‌آمدند اما آیا واقعا این شعارها جزء آرمان‌های انقلاب اسلامی بود؟

آرمان های انقلاب در محافل دانشگاهی مورد بررسی علمی و عقلانی قرار گیرد

نماینده مردم تهران در دوره نهم مجلس شورای اسلامی افزود: امام خمینی شش ماه پیش از رحلت می‌فرماید؛ انقلاب اسلامی در پی حاکمیت اسلام ناب محمدی است، اسلامی که غرب، در راس آن آمریکا و شرق، در راس آن شوروی را به خاک مذلت خواهد نشاند. در حالی‌که مبارزه با آمریکا یکی از شعارهای اصلی انقلاب اسلامی بود اما امروز برخی افراد چون صادق زیباکلام ادعا می‌کنند؛ ضدیت با آمریکا جزء اهداف انقلاب اسلامی نبوده بلکه در طول زمان تزریق ‌شده است. هر ادعایی باید مورد ارزیابی منطقی و علمی قرار گیرد و نباید در محافل علمی و دانشگاهی با سوت و کف مسائل را رد یا تایید کرد.


مردم برای حاکمیت اسلام قیام کردند یا نان؟

کوچک‌زاده گفت: در جلد هشت صحیفه‌نور امام ذکر شده؛ در این نهضت مطالعه کنید که برای چه بود، چرا پیروز شد و چگونه تا آخر پابرجا خواهد بود، انقلاب در شوروی هم اتفاق افتاد اما انقلاب اسلامی ایران چه فرقی با دیگر انقلاب‌ها داشت. آیا کسانی که با شعار الله اکبر خون خود را فدای انقلاب اسلامی کردند برای نان قیام کرده بودند؟ اصلا مگر ممکن است فردی برای زندگی بهتر خود را به کشتن دهد؟ پس مبنا، اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی متفاوت از سایر انقلاب‌های جهان بوده است که باید مورد بررسی دقیق و علمی نخبگان جامعه قرار گیرد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بنده از حرف‌های شعاری خوشم نمی‌آید اما به نظرم فاصله آرمان‌های 57 تا واقعیت‌های 96 از فاصله بیت امام با دیوارهای کاه‌گلی در جماران تا حرم اشرافی ایشان است. دانشجویان باید آرمان‌ها را به‌درستی مطالعه و درک کنید تا حرکت رو به پیشرفت یا رو به عقب کشور را تشخیص دهند. علاوه بر مطالعه آثار و کلام امام، قانون اساسی را مطالعه کنید چرا که یکی از ریشه‌های انقلاب اسلامی است.

واقعیت‌های 96 ؛ نجومی بگیرها هستند یا شهید حججی‌ها؟

وی یادآور شد: واقعیت‌های 96 چیست؟ نجومی بگیرها هستند یا شهید حججی‌ها؟ یا روزنامه‌هایی که با پول حرام اداره می‌شوند؟ کدام یک بیشتر طرفدار دارند؟ مردمی که امروز از بی‌عدالتی‌ها آزرده شدند از آرمان‌ها گلایه می‌کنند یا از واقعیت‌هایی که مسئولان رقم زدند؟ آیا واقعیت این است که در برخی رسانه‌ها که به قول رهبری شارلاتانیزم رسانه‌ای است، از افشای اسامی مفسدین اقتصادی می‌گویند؟ این ‌یک روش گمراه‌ کننده و با برنامه‌ریزی‌ انجام شده برای مشغول کردن آحاد جامعه است‌.

چرا برای از میدان به دور کردن مخالف هر تهمتی را به او نسبت می دهیم

این فعال سیاسی افزود: رهبر انقلاب بارها متذکر شده‌اند که ظلم نکنید و گاهی یه کلمه و حرکت نابجا علیه یک فرد، ظلم محسوب می‌شود. حال چرا برخی برای از میدان به دور کردن مخالف خود، هر تهمت و فسادی از جمله هدیه سکه طلا یا بوسه بر تابوت کافر را به او نسبت می‌دهند؟ یکی از دلایل حاکم شدن یاس بر مردم این است که؛ جریانات سیاسی و رسانه‌های وابسته فضای جامعه را آکنده از دروغ‌ کرده‌اند و اصل انقلاب را مورد هدف قرار داده‌اند‌. بنده که به‌عنوان فردی تند معروف هستم، این رفتارها را قبول ندارم؛ این کجایش اسلامی است؟

آیا واقعیت‌های امروز زاییده آرمان‌های 57 است؟

مهدی کوچک‌زاده گفت: در پایان لازم است در چند سوال کلیدی تامل کرد؛ آیا واقعیت‌ها همان‌طور که در رسانه‌ها اعلام می‌شود، سیاه است؟ آیا واقعیت‌های امروز زاییده آرمان‌های 57 است؟ تأثیر حاکمیت غیرباورمندان به آرمان‌ها بر مردم چه ضربه‌ای بر آرمان‌ها و جامعه می‌زند؟ آرمان‌ها با فطرت انسانی چه ارتباطی دارد و چه اثری بر غرایض انسانی داشته است؟

نظرات بینندگان