کد خبر: ۱۱۶۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۱ - ۲۱ آذر ۱۳۹۶
در صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز مطرح شد:

در بکارگیری نیروی انسانی در شهرداری از اقدامات غیرقانونی پرهیز شود/ امروز استفاده از مترو رایگان است

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، امور حقوقی و املاک شورای شهر شیراز گفت: نحوه بکارگیری نیروی انسانی در شهرداری از بی نظمی و آشفتگی شدیدی برخوردار است، نادیده گرفتن ضوابط و مقررات در استفاده از نیروی انسانی در گذشته لطمات جدی را علاوه بر کارکنان به شهرداری وارد کرده است.
در بکارگیری نیروی انسانی در شهرداری از اقدامات غیرقانونی پرهیز شود/ از رایگان شدن مترو تا اعمال تخفیف در ارائه خدمات مراکز معاینه فنی شهرداری
به گزارش شیرازه، هفدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز شامگاه دوشنبه بیستم آذر ماه برگزار شد.

اولین دستورکار این جلسه از شورای شهر در خصوص پیشنهاد برگزاری جلسه فوق العاده غیرعلنی رسمی! بود که به تصویب رسید.

سه دستورکار دیگری توسط رئیس شورای شهر مبنی بر بررسی مجدد تعدادی از مصوبات شورای سابق در خصوص واگذاری 600 متر مربع زمین واقع در بلوار اتحاد برای ساخت مسجد امام زمان(عج)، مساعدت مالی به مبلغ 20 میلیون تومان به راننده تاکسی جهت آتش سوزی خودروی او در حین خدمت و همچنین مساعدت مالی به خانواده راننده یا در سازمان اتوبوسرانی که در حین خدمت فوت شده بود به مبلغ پنج میلیون تومان از محل ماده 17 بودجه سال 96 مطرح و به بحث و بررسی گذاشته شد و نهایتا به تصویب رسید.

موضوع دیگری که به تصویب اعضای این پارلمان شهری رسید در خصوص مساعدت مالی به آموزشگاه نابینایان شوریده شیرازی بود؛ طبق این مصوبه مبلغ 50 میلیون تومان به این آموزشگاه کمک خواهد شد.

در این جلسه، مراسم تجلیل از دانشجویان نخبه برگزار شد.

جابجایی مدیران در شهرداری باید سبب ارتقاء بهره وری در این مجموعه شهری شود/ در بکارگیری نیروی انسانی در شهرداری از اقدامات غیرقانونی پرهیز شود
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، امور حقوقی و املاک با اظهار اینکه باغات قصردشت و فضای سبز شیراز سرمایه حیاتی مادی و معنوی نه تنها این شهر، بلکه ایران و ایرانیان است، گفت: قانون گذار قوانین و مقررات خاصی را در این زمینه پیش بینی کرده است.

سید عبدالرزاق موسوی با اعلام اینکه طرح تفصیلی شهر باید مبنای توسعه و گسترش شهر قرار گیرد، کمیسیون های ماده ۵ مسکن و شهرسازی و امور زیربنایی را مراجع تصمیم گیر در زمینه تغییر کاربری املاک عنوان کرد و اظهار داشت: نحوه تصمیم گیری و رعایت قوانین و مقررات مربوطه با رویکرد حفظ این سرمایه های تجدید ناپذیر حائز اهمیت بسیاری است.

وی در ادامه درخواست خود مبنی بر برخورد قانونی با هر گونه تخلف و اقدامی که این حیات را تهدید می کند را خطاب به استاندار فارس اعلام کرد و افزود: باید در مقابل فشارهای اصحاب قدرت و ثروت از حقوق مردم حمایت شود.

عضو کمیسیون تلفیق و هماهنگی شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه عزل و نصب مدیران از وظایف و اختیارات قانونی شهردار است، خطاب به شهردار شیراز گفت: لازم است در عزل و نصب ها به شرایط احراز مدیران و رعایت قوانین و مقررات مربوطه، تخصص، امانتداری و سایر ویژگی های مدیران توجه جدی شود تا جابجایی مدیران سبب ارتقاء بهره وری شهرداری توجه شود لذا در این جهت توجه به سرمایه انسانی شهرداری و حمایت از آنان باید در اولویت باشد.

موسوی با بیان اینکه نحوه بکارگیری نیروی انسانی در شهرداری از بی نظمی و آشفتگی شدیدی برخوردار است، تصریح کرد: نادیده گرفتن ضوابط و مقررات در استفاده از نیروی انسانی در گذشته لطمات جدی را علاوه بر کارکنان به شهرداری وارد کرده است لذا انتظار می رود، شهرداری و شورا در جهت استفاده از نیروی انسانی در شهرداری از اقدامات غیرقانونی پرهیز کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: لازم است وزارت کشور با همکاری شورای عالی و مجلس در موضوع ضوابط و مقررات استخدامی در شهرداری ها با اصلاح قانون به این نابسامانی پایان دهند.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، امور حقوقی و املاک شورای شهر از ممنوع کردن ترک تشریفات در مناقصه ها توسط شهردار شیراز اعلام رضایت کرد و گفت: لازم است مجموعه شهرداری در انجام معاملات، اعم از مناقصه ها، مزایده ها و هر گونه اقدام مالی با توجه به صرفه و صلاح مردم، اجرای قانون و شفافیت در معاملات اقدامات مالی را مورد توجه قرار دهند و زمینه برخورداری از شرایط برابر را برای شرکت کنندگان در مناقصه ها، مزایده ها و معاملات نیز فراهم کنند.

موسوی ضمن اشاره به ضرورت ارائه گزارش کامل و شفافی از وضعیت مالی شهرداری و تخلفات احتمالی به شورا و مردم، اظهار داشت: اصل تسریع و تسهیل در ارائه خدمات با کیفیت به شهروندان، از اصول بنیادین ارائه خدمات عمومی است.

وی افزود: عملکرد شهرداری در حوزه دفاتر ماده ۳۳، نحوه صدور پروانه ساختمان، پایان کار و سایر اقدامات خدماتی به مردم باید ارزیابی و مورد تجدید نظر قرار گیرد و راهکار های عملی قانون برای بهره وری بیشتر شهرداری، کاهش زمان ارائه خدمات، بهبود کیفیت و امکان دسترسی آسان برای مردم تدوین شود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: پس از تصویب کلیات طرح تشکیل کمیته آسان سازی روند ارائه خدمات در کمیسیون معماری و شهرسازی لازم است هر چه سریعتر کمیته ای در راستای تصویب جزییات طرح، تشکیل و راهکارهای عملی تحقق این اصل نیز فراهم شود.

موسوی جلب مشارکت مردم در اداره شهر و تصمیم سازی را کلید حل مشکلات شهر و شهرداری دانست و تاکید کرد: ترویج فرهنگ مشارکت و شهروندی امری ضروری و از وظایف مشترک شهرداری و برخی سازمانهای دولتی به ویژه آموزش و پرورش است.

وی تشکیل کمیته مشترک شورای شهر، شهرداری و آموزش و پرورش و سایر نهادهای مرتبط با موضوع را راهکاری عنوان کرد که می تواند زمینه تحقق این موضوع و افزایش مهارت شهروندی را فراهم کند.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، امور حقوقی و املاک شورای شهر بیان کرد: مهلت ارائه برنامه پنج ساله شهرداری به شورا جهت بررسی در کمیسیون ها و تصویب در شورا رو به پایان است، از طرفی لایحه بودجه باید هر چه سریع تر در مهلت قانونی و به استناد برنامه پنج ساله به شورا ارائه شود تا در مسیر مراحل کارشناسی و تصویب قرار گیرد.

از رایگان شدن مترو تا اعمال تخفیف در ارائه خدمات مراکز معاینه فنی شهرداری
به گزارش شیرازه، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز در نشستی جداگانه با اصحاب رسانه، گفت: به مناسبت هفته حمل و نقل، طرح اعمال تخفیف خدمات حمل و نقلی جهت رفاه بیشتر شهروندان اجرا خواهد شد.

نواب قائدی از رایگان شدن قطار شهری برای شهروندان در روز سه شنبه 21 آذر خبر داد و اظهار داشت: شهروندانی که در این روز اقدام به شارژ کارت های بلیط خود کنند، هدیه بصورت افزودن 20 درصد شارژ دریافت خواهند کرد.

وی افزود: 50 درصد تخفیف جهت خدمات مراکز معاینه فنی شهرداری برای کلیه ناوگان بار ساماندهی شده، 30 درصد تخفیف نیز برای کایه شهروندان اعمال می شود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر در انتها از اعمال معافیت در نرخ صدور و تمدید پروانه و پرداخت مقرری ماهانه برای ناوگان تاکسیرانی به مدت یک ماه از روز تاکسیران در 23 آذر ماه جاری خبر داد.



نظرات بینندگان