کد خبر: ۱۱۶۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۲ - ۲۱ آذر ۱۳۹۶

ارائه 2 پیشنهاد برای حل مشکل مالکان مجتمع 646 واحدی معالی آباد

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری فارس در جلسه بررسی مشکلات مالکان مجتمع مسکونی 646 واحدی گلدشت معالی آباد شیراز، 2 راهکار را در این راستا پیشنهاد کرد.
به گزارش شیرازه، عنایت اله رحیمی با اشاره به اینکه بانک عامل خواستار دریافت مطالبات خود است، گفت:راه حل نخست این است که بانک، زمین مجاور مسجد معالی آباد را در ازای طلب خود بردارد و مازاد آنرا به حساب دولت واریز کند و دوم اینکه شرکت عمران و بهسازی شهری که طرف قرارداد است تقبل کند که مطالبات بانک را بپردازد.

جمعی از مالکان مجتمع مسکونی ای.پی.اس معالی آباد شیراز روز دوشنبه با حضور در مقابل استانداری فارس خواستار پیگیری مسئولان برای رفع مشکل به مزایده گذاشته شدن واحدهای مسکونی خود شدند.
آنها پیش از این روز شنبه با حضور در اداره کل راه و شهرسازی استان فارس حل این مشکل را خواستار شده بودند.
آنها معتقدند که چون در به وجود آمدن این مشکل و عمل نکردن سرمایه گذار خارجی پروژه به تعهداتش هیچگونه نقشی ندارند بنابراین نباید تاوان بدعهدی سرمایه گذار را بپردازند.
آنها از مسئولان خواستند که در حل این مشکل ایجاد شده از آنها حمایت کنند.
مجتمع 646 واحدی ای.پی.اس معالی آباد شیراز در 6 بلوک 17 طبقه و با مشارکت سرمایه گذار خارجی و شرکت عمران و بهسازی شهری وزارت راه و شهرسازی احداث و در سال 91 به بهره برداری رسید.
از آنجا که سرمایه گذار خارجی که برای ساخت این پروژه اقدام به دریافت تسهیلات کرده به تعهدات خود در قبال بانک عمل نکرده، بانک عامل نیز تقاضای پرداخت اصل و سود تسهیلات را دارد.
با توجه به شکایت بانک، تمام واحدهای این مجتمع که اسناد آن در رهن بانک است به مزایده گذاشته شده و مالکان آن نیز که سندی در اختیار ندارند، تجدید نظر در این تصمیم و کمک مسئولان برای گره گشایی از این مشکل را خواستار هستند.

منبع: ایرنا

نظرات بینندگان