کد خبر: ۱۱۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۰

اعتراض دانشجویان انگليس

انگلیس این روزها شاهد مخالفت و اعتراض به مداخلات این دولت در جنگ داخلی لیبی است. رهبران گروه‌های دانشجویی که مهم‌ترین مخالفان دولت هستند، با انتشار بیانیه‌ای‌ خواستار مشارکت سایر دانشجویان در مخالفت با سیاست‌های دولت شدند.پایگاه اینترنتی \"ائتلاف مخالفان جنگ \"، رهبران گروه‌های دانشجویی سراسر کشور انگلیس با انتشار بیانیه‌ای خواستار توقف جنگ در لیبی شدند. محتوای بیانیه مذکور به شرح زیر است:
* دخالت‌های غرب برای کمک به حل‌و‌فصل جنگ داخلی و حمایت از مردم بی‌گناه، تنها آتش جنگ داخلی را شعله‌ور کرده است 
ما دانشجویان انگلیسی، جنگ لیبی را از لحاظ اخلاقی و با استناد به قوانین بین‌المللی محکوم کرده خواستار توقف آن هستیم.
دخالت‌های غرب برای کمک به حل‌و‌فصل جنگ داخلی و حمایت از مردم بی‌گناه، تنها آتش جنگ داخلی را شعله‌ور کرده است. نیروهای ناتو زیرساخت‌های حیاتی را نابود و مناطق مسکونی را بمباران می‌کند و باعث کشته شدن بسیاری از غیرنظامیان شده است.
سردمداران آمریکا، فرانسه و انگلیس به بهانه های بشردوستانه وارد جنگ شدند؛ اما هم اکنون صراحتاً اعلام کردند که دلیل بمباران لیبی تغییر حکومت آن است که بر اساس قوانین بین‌المللی، توجیهی غیرقانونی است.
* خاتمه بمباران و عدم مداخله در امور لیبی بهترین راهکار غرب برای حمایت از دموکراسی، آزادی، و حقوق بشر مردم لیبی است
مردم لیبی حق دارند که سرنوشت‌شان به‌دست خودشان باشد. مداخلات خارجی و کشتار مردم راه‌حل مناسبی برای حل معضلات بغرنج این کشور نیست. خاتمه بمباران و عدم مداخله در امور لیبی بهترین راهکار غرب برای حمایت از دموکراسی، آزادی، و حقوق بشر و دیگر خواسته‌های مردم لیبی است.
* دولت‌های قدرتمندی که ملت آنها جمعیت عمده جهان را تشکیل می‌دهند در راستای درخواست اتحادیه آفریقا خواهان آتش‎بس هستند
دولت‌های قدرتمندی که ملت آنها جمعیت عمده جهان را تشکیل می‌دهند در راستای درخواست اتحادیه آفریقا خواهان آتش‌بس هستند. آنان دریافتند که تنها پایان دادن به جنگ و کشتار مردم و یافتن راه‌حلی سیاسی و دیپلماتیک می‌تواند صلح و آزادی را که مردم لیبی مستحق آنند، برایشان به ارمغان بیاورد.
* دولت انگلیس باید بودجه‌اش را صرف سوادآموزی، تأمین سلامت و دیگر هزینه‌های عمومی نماید نه جنگ‌افروزی
دانشجویان معترض این‌گونه ادامه دادند: نیروهای غرب طی 10 سال گذشته صدها هزار نفر از مردم بی‎گناه را در عراق و افغانستان به خاک و خون کشیدند و این باید درسی برای ما باشد. انگلیس نباید در امور کشور دیگری در خاورمیانه با هدف ایجاد امنیت در منابع و منافع استراتژیک - که حاکی از منفعت آشکار است - دخالت نماید. تا زمانی که دیگر هزینه‌ها در اولویت هستند، منافع انگلیس در لیبی، با صرف میلیون‌ها پوند برای بمب‌افکنی برآورده نمی‌شود. دولت انگلیس باید بودجه‌اش را صرف آموزش، تأمین سلامت و دیگر هزینه‌های عمومی نماید.
* از دولت تقاضا داریم هرچه سریع‌تر به بمباران لیبی و مداخله نظامی در این کشور خاتمه دهد
دانشجویان در انتها خواسته‌های خود را این‌گونه اعلام کردند: ما از دولت تقاضا داریم هرچه سریع‌تر به بمباران لیبی و مداخله نظامی در این کشور خاتمه دهد. همچنین از دانشجویان درخواست داریم که حامی فعالیت‌های ائتلاف "مخالفان جنگ در لیبی "، کمپین "خلع سلاح هسته‌ای " و دیگر مبارزات علیه بمباران لیبی باشند و در اعتراض‌ها، اعتصاب‌ها و همایش‌های عمومی مخالف مداخله غرب حضوری فعال داشته باشند و شرکت کنند.
انتهای پیام/7 
نظرات بینندگان