کد خبر: ۱۱۶۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۵ - ۲۱ آذر ۱۳۹۶
پیگیری سوژه های شهروند خبرنگاران شیرازه؛

ضایعات ساختمانی رها شده در سطح شهر دولتی هستند/ تفکیک بازیافت و انباشت پسماند در مناطق محروم زنگ خطری برای سلامت مردم

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز گفت: ضایعات ساختمانی رها شده در سطح شهر به صورت دولتی هستند و توسط پیمانکاران رها شده است، شهرداری باید نظارتی داشته باشد که این نخاله ها به سمت شهرک میانرود که محل جمع آوری شان است منتقل شوند.
ضایعات ساختمانی رها شده در سطح شهر دولتی هستند/ تفکیک بازیافت و انباشت پسماند در مناطق محروم زنگ خطری برای سلامت مردم
پیرو اطلاعیه صادر شده در کانال شیرازه مبنی بر ارسال مشکلات شهری جهت انتشار و پیگیری مشکلات محله، روستا و یا شهرستان ها، تعدادی از مشکلات موجود در مناطق کم برخوردار شهری توسط شهروندان برای ما ارسال شده است.

طی روزهای گذشته تصویری از تخلیه نخاله های ساختمانی در محدوده بلوار عدالت، خیابان شهیدان پور بیرک، نبود آسفالت در قسمتی که پاسارگاد شرقی، رسیدگی دیرهنگام به این منطقه، انباشت پسماندها و تفکیک زباله در مناطق محروم از جمله گلایه های برخی از شهروندان بود که برای پیگیری با شیرازه در میان گذاشته شد؛ به همین منظور به سراغ برخی از اعضای شورای شهر که ناظران مناطق در شهرداری نیز هستند رفتیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز در گفتگو با شیرازه، گفت: موضوع انباشت بازیافت، تفکیک و سوزاندن زباله ها در مناطق محروم را با فرمانداری و سازمان میادین در میان گذاشتیم.

لیلا دودمان با بیان اینکه طی بازدیدهایی از مناطق داراب پارسی، شیخ علی چوپان و محراب این مشکلات را از نزدیک مشاهده کردم، اظهار داشت: بسیاری از افاغنه در این مناطق ساکن هستند و ما نگران ایجاد مشکلات احتمالی هستیم که ممکن است با حضور افاغنه ایجاد شود.

وی در ادامه به نارضایتی شهروندان در این مکان ها اشاره کرد و افزود: بوی تعفن و نامطبوعی که در محیط زیست این مردم است و خطرات دیگری که سلامتی مردم را به خطر می اندازد از دیگر مشکلات مناطق محروم کلان شهر شیراز است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز از اخطار کتبی سازمان میادین به منطقه شیخ علی چوپان و محراب خبر داد و در خصوص نخاله های ساختمانی رها شده درسطح شهر، گفت: این ضایعات ساختمانی به صورت دولتی هستند و این ها را پیمانکاران رها کرده اند، شهرداری باید نظارتی داشته باشد که این ضایعات به سمت شهرک میانرود که محل جمع آوری این نخاله های ساختمانی است منتقل شوند.

طبق پیگیری شیرازه، سید عبدالرزاق موسوی ناظر منطقه 4 شهرداری در شورای شهر و لیلا دودمان دبیر اول شورا قول پیگیری این مشکلات و تذکر به شهرداری مناطق مذکور را داده اند.

نتیجه نهایی را طی روزهای آتی به اطلاع شهروندان خواهیم رساند.
نظرات بینندگان