کد خبر: ۱۱۶۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۲۱ آذر ۱۳۹۶

احیای بیمار در خیابان با حضور به موقع پرستار بیمارستان امیرالمومنین(ع)

با حضور به موقع پرستار بیمارستان سوانح سوختگی امیرالمومنین(ع) بر بالین بیماری که در جاده صدرا دچار ایست قلبی شده بود، بیمار احیا شد و از مرگ نجات یافت.

به گزارش شیرازه، رئیس بیمارستان سوانح سوختگی امیرالمومنین(ع) گفت: این بیمار 62 ساله با احساس درد شدید قفسه سینه، در ساعت های ابتدایی صبح، به همراه همسر خود، قصد مراجعه به بيمارستان داشته اند كه پشت فرمان خودرو در جاده صدرا دچار ايست قلبي شده و خودرو متوقف مي شود؛ کارمندان يكي از سرويس هاي بيمارستان اميرالمومنين (ع) با مشاهده این صحنه، به سرعت برای نجات جان بیمار اقدام می کنند و ضمن انتقال بیمار به صندلی عقب، "گلابی"، سوپروایزر بیمارستان، با ماساژ قلبي و تنفس دهان به دهان، کار احیای بیمار را آغاز کرده و یکی دیگر از کارکنان نیز خودرو حامل بيمار را به سمت بيمارستان هدايت مي کند.

دكتر عبدالخالق كشاورزي افزود: بیمار بدو ورود به اورژانس بیمارستان، ضربان قلب و تنفس نداشته است که تیم احیا با همکاری دکتر "هژبری" متخصص بیهوشی وارد عمل شده و بیمار با موفقیت احیا می شود، پس از اتمام احیای قلبی ریوی پیشرفته موفقیت آمیز، اطلاعات بیمار وارد سامانه مرکز پایش مراقبت های درمانی(MCMC) شد و با تلاش و پیگیری مکرر پزشکان، پذیرش بیمار در بیمارستان نمازی صورت گرفته و با همراهی پزشک بیمارستان امیرالمومنین(ع) به بیمارستان نمازی منتقل می شود.

او این احياي موفق قلبي ريويرا دستاورد کار تیمی و مسوولیت پذیری کارکنان سختکوش این بیمارستان دانست و از حس مسوولیت پذیری کارکنان برای نجات جان این بیمار و دیگر مصدومان این بیمارستان که اغلب به دلایل سوانح سوختگی، دارای شرایط دشواری هستند، قدردانی کرد.

دکتر کشاورزی همچنین از اساتید و کارکنان بخش CCUبیمارستان نمازی که در روزهای بستری بیمار در این مرکز تلاش ویژه داشتند، قدردانی کرد.

این بیمار که 10سال پیش، عمل قلب باز انجام داده بود، بعد از احیا و انتقال به بيمارستان نمازي، 20 روز در حالت بيهوشي در بیمارستان نمازي بستري بوده و پس از بههوش آمدن و ارایه مراقبت های بعدی و انجام آنژیو، ترخيص مي شود و بهبودی خود را به دست می آورد و به پاس این خدمت، از تلاش تیم احیای خود قدردانی کرد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان