کد خبر: ۱۱۶۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۵ - ۲۱ آذر ۱۳۹۶
برگزاری مانور ترافيكي انتظامي آغاز راهداري زمستاني؛

آغاز عمليات راهداري زمستاني با حضور بيش از هزار راهدار

مركز مديريت راه ها و مركز بيسيم استان فارس نيز بصورت شبانه روزي براي پاسخگويي به هموطنان براي اعلام آخرين وضعيت جوي، وضعيت ترافيكي، محدوديت و انسدادهاي ترافيكي و راهنمايي مسير، مناسب با استفاده از تلفن گوياي 141 و نرم افزار 141 آماده است.

به گزارش شیرازه، مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي فارس در مراسم مانور ترافيكي انتظامي آغاز راهداري زمستاني گفت: ويژگي هاي مختلف استان فارس از جمله وسعت استان، طول و اهميت راه ها، جاذبه هاي گردشگري و درماني و دروازه ميان شمال و جنوب كشور بودن و ... علاوه بر مسافرپذيري و تعدد سفر در تمام، سالانه افزايش محسوسي دارد به طوريكه تردد در 8ماهه امسال نسبت به سال گذشته، 15 درصد افزايش پيدا كرده است، به همين دليل وظيفه متوليان خدمات رسان جاده اي دوچندان شده و براي تأمين سفري ايمن و روان مسووليت آن ها سنگين تر مي شود كه بايد هر دستگاهي برنامه ريزي منسجم و بهتر از گذشته و در كنار ساير دستگاه هاي خدمات رسان و با هم افزايي بيشتر در تأمين خدمات دهي بهتر با تعامل متقابل گام بردارد.

عليرضا سياهپور گفت: دستگاه هاي خدمات رسان جاده اي با تعامل و هم افزايي در جهت تأمين سفري ايمن و ترافيكي روان تمام تلاش خود را به كار مي گيرند؛ همانگونه كه در تابستان جاري نتيجه اين تعامل و همدلي با وجود افزايش تردد و افزايش روزافزون تعداد خودرو، كاهش چشمگير تصادفات شد.

او با اشاره به شروع هماهنگي ها و برنامه ريزي ها براي مديريت راهداري زمستاني از شهريورماه جاري گفت: با تأمين و توزيع شن و نمك، تأمين قطعات ، تجهيزات ، لاستيك، زنجير، تيغ، دم تيغ، تعميرات اساسي و آماده به كار كردن تمام ماشين آلات زمستاني و ... راهداري و حمل و نقل جاده اي فارس با آمادگي كامل به استقبال زمستان مي رود.

سیاهپور ضمن تأكيد بر تعامل مناسب با اداره كل هواشناسي و پليس راهور و اورژانس تشريح كرد: 24 ساعت قبل از هر بارش نيروهاي كشيك ساماندهي و در نقاط مشخص شده مستقر مي شوند و توسط تيم هاي پشتيباني ماشين آلات زمستاني مستقر در ستاد مركزي بصورت شبانه روزي مورد حمايت قرار مي گيرند.

مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي فارس تصريح كرد: مركز مديريت راه ها و مركز بيسيم استان فارس نيز بصورت شبانه روزي براي پاسخگويي به هموطنان براي اعلام آخرين وضعيت جوي، وضعيت ترافيكي، محدوديت و انسدادهاي ترافيكي و راهنمايي مسير، مناسب با استفاده از تلفن گوياي 141 و نرم افزار 141 آماده است.

سياهپور ضمن اشاره به شاخص ها و ويژگي راه هاي استان تشريح كرد: عمليات تنقيه حدود 28هزار دستگاه پل با دهانه كمتر از ده متر و دريواسيون پل هاي بزرگ انجام گرديده و عمليات راهداري زمستاني جاري با 73 اكيپ و 123 گشت ثابت و سيار راهداري توسط بيش از هزار راهدار و به كمك 450 دستگاه ماشين آلات سبك و سنگين و نيمه سنگين در 16هزار و 900كيلومتر از راه هاي فارس با 52گردنه و 41 مقطع مه گير كه از اين طول راه ، 5هزار و 500كيلومتر نياز به عمليات برفروبي، يخ زدايي داشته تحت پوشش قرار مي گيرد.

بر اساس اين گزارش، در اين مراسم، سردار گودرزي فرمانده نيروي انتظامي استان فارس نيز از فعاليت هاي بخش راهداري استان تقدير كرد و به لزوم تعامل بيش از پيش دستگاه هاي خدمات رسان جاده اي تأكيد ورزيد.

فياض پور، مديركل دفتر مديريت بحران استانداري فارس نیز با اشاره به اهميت طرح ترافيكي و راهداري زمستاني گفت: فعالان بخش راهداري و حمل و نقل جاده اي فارس همه ساله در طرح راهداري زمستاني تلاش هاي بي وقفه فراواني را دارند كه اين موضوع طي چندسال گذشته با برنامه ريزي و ممارست بيشتري صورت پذيرفته و اميد داريم در سال جاري اين برنامه با دقت بيشتر انجام گردد.

شايان ذكر است استان فارس(به جز حوزه لارستان) داراي 16هزار و 950كيلومتر راه ، 29هزار و 160 پل با دهنه كمتر از 10متر ، 268 پل با دهنه بيش از 10متر ، 136 سامانه هوشمند ثبت تخلف سرعت غيرمجاز، 64 راهدارخانه ثابت و 9 راهدارخانه سيار است و در طول راه ها، تعداد پل، تعداد سامانه هوشمند رتبه اول كشوري را دارد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان