کد خبر: ۱۱۶۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۳ - ۲۲ آذر ۱۳۹۶
باگذشت 8 سال ؛

نخستین شهرک حمل و نقل فارس در مرودشت همچنان راکد است

با توجه به ظرفیت‌های شهرستان مرودشت در سال 88 کلنگ پروژه شهرک حمل‌ونقل مرودشت به زمین زده شد اما بعد از گذشت حدود 8 سال این طرح همچنان راکد مانده است.

به گزارش شیرازه،  شهرستان مرودشت به‌واسطه ظرفیت‌های تاریخی، گردشگری و طبیعی خود در استان و کشور شهرستانی کم‌نظیر است اما باوجود فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود، در برخی زمینه‌ها نتوانسته است به جایگاه مطلوب دست یابد.

با توجه به ظرفیت‌های این شهرستان در سال 88 کلنگ پروژه شهرک حمل‌ونقل مرودشت به زمین زده شد اما بعد از گذشت حدود 8 سال همچنان راکد مانده است.

کلنگ زنی شهرک حمل و نقل استان فارس

 سرمایه‌گذار پروژه شهرک حمل‌ونقل مرودشت  اظهار داشت: از سال 85 بنا به درخواست و تأکید مسوولان محلی طی نامه‌های مکرر به ادارات و اعلام نیاز فرمانداری و تأکید اداره کل حمل‌ونقل جاده‌ای استان پیگیر احداث شهرک حمل‌ونقل در شهرستان مرودشت شدیده‌ام و در تاریخ 11 آذر 88 با حضور مسوولان استانی و محلی، کلنگ طرح به زمین زده‌شد.

اسماعیل استخر در خصوص تسهیلات مورداستفاده بیان داشت: طی معرفی‌نامه کارگروه اشتغال سرمایه‌گذاری استان فارس به سرپرستی بانک ملی استان جهت اخذ تسهیلات معرفی و مدیریت بانک ملی با مشارکت در این طرح موافقت کردند و با وجود به تورم پیش‌آمده با فروش زندگی خود طرح را تکمیل و پروانه بهره‌برداری دریافت کردم و 15 واحد مسکونی متعلق به دوستان و آشنایان را در رهن بانک قرار داده‌ام و پس از گذشت این چند سال به‌دلیل عدم همکاری سازمان حمل‌ونقل و مسوولان محلی طرح ابتر مانده است.

وی در مورد مشخصات شهرک گفت: این شهرک در مساحتی حدود 85 هزار مربع و زیربنایی بالغ‌بر 8 هزار مترمربع دارای امکاناتی همچون غرف باربری، مرکز معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین، جایگاه سوخت، تعمیرگاه، غرف تجاری، تاکسی‌تلفنی، ایستگاه ورزش، مسجد، رستوران، دفاتر اداری، کارواش و پارکینگ عمومی است.

شهرک حمل و نقل مرودشت

این سرمایه‌گذار در خصوص زیان‌های این پروژه راکد گفت: جلسه‌های مکرر در استانداری و فرمانداری برگزار و نتیجه‌ای حاصل نشد و در حال حاضر بانک ملی بر روی وثیقه‌های موردنظر اجراییه صادر کرده و در این مدت 11 سال اشتغال‌زایی صورت نگرفت و مشکل شهرستان هم برطرف نشد و 15 نفر هم بی‌خانمان خواهند شد.

وی در مورد اشتغال‌زایی این طرح بیان داشت: با توجه به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» که هدف دولت دوازدهم هم است طرح مذکور دارای اشتغال‌زایی حداقل 100 نفر به‌صورت مستقیم است و می‌تواند در این زمینه راه‌گشا باشد.

وی در موردحمایت مسوولان محلی ابراز داشت: امام‌جمعه و رئیس دادگستری شهرستان طی نامه‌هایی لزوم طرح را تائید کردند. رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور نیز دستور سریع داده‌اند اما مسوولان زیردست هیچ اقدامی نکردند.

استخر تصریح کرد: دستورالعمل‌ها و بخش‌نامه‌های مربوط به شهرک حمل‌ونقل روشن و صریح توضیح داده است که این طرح، طرحی است که چندین میلیارد تومان بابت آن هزینه شده است و نیاز 160 هزار نفر شهروند را برطرف می‌کند و ضمن ایجاد اشتغال گسترده، بیت‌المال هم از بین نمی‌رود.

وی در خصوص علت راکد ماندن این طرح گفت: برابر قانون، موافقت اصولی و پروانه بهره‌برداری صادرشده، سازمان راهداری به وظیفه خود عمل نمی‌کند و مصوبات کمیته قضایی و مصوبات و صورت‌جلسه‌های استانداری را اجرایی نمی‌کند.

وی در مورد تعامل مسوولان شهرستان با سرمایه‌گذاران تصریح کرد: مسوولان شهرستان مرودشت در قبال شهروندان و سرمایه‌گذار احساس مسوولیت نداشته و به هیچ‌یک از صورت‌جلسه‌های استانداری و غیره اهمیت نداده‌اند.



شهرک حمل و نقل مرودشت
شهرک حمل و نقل مرودشت
شهرک حمل و نقل مرودشت
شهرک حمل و نقل مرودشت
شهرک حمل و نقل مرودشت

منبع:  مرودشت نا
نظرات بینندگان