کد خبر: ۱۱۷۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۵ - ۲۲ آذر ۱۳۹۶

ماجرای واگذاری قطعه زمین به حوزه علمیه خواهران شیراز/ مخالفت شورا بعد از رسانه ای شدن یک نامه

نامه رئیس شورای شهر به شهردار شیراز برای اجرای مصوبه ساخت حوزه علیمه در این باغ در حالی نوشته شده که چند هفته قبل شورای توسعه و برنامه ریزی استان فارس با تغییر کاربری باغات قصردشت از جمله باغاتی که کاملاً از بین رفته‌اند، مخالفت کرد.
ماجرای واگذاری قطعه زمین به حوزه علمیه خواهران شیراز/ مخالفت شورا بعد از رسانه ای شدن یک نامه
به گزارش شیرازه، طی چند روز گذشته واگذاری یک قطعه زمین از باغات قصردشت که گفته می شود درختان آن خشک شده، برای ساخت حوزه علمیه خواهران نقل محافل رسانه ای شیراز شده است.
ماجرا از آنجا شروع شد که یکی از رسانه های شیراز نامه رئیس شورا به شهرداری مبنی بر موافقت مشروط فرمانداری جهت احداث حوزه علمیه را منتشر کرد.

لازم به ذکر است که شورای چهارم شهر شیراز در جلسه ۱۵ مرداد امسال و در آخرین روزهای کاری خود با احداث ساختمان حوزه علمیه فاطمیه در این باغ که در خیابان ایمان شمالی و روبروی ورودی خیابان قدوسی غربی قرار دارد، موافقت کرده بود.

چند ماه پیش نیز اعضای پنجمین دوره شورای شهر شیراز مصوب کردند تصمیاتی را که شورای قبل از ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ تا پایان دوره خود گرفته، دوباره بررسی کنند. پیش‌تر گفته می‌شد که شورای شهر شیراز با تغییر کاربری این باغ موافق نیست.

از طرفی نامه رئیس شورای شهر به شهردار شیراز برای اجرای مصوبه ساخت حوزه علیمه در این باغ در حالی نوشته شده که چند هفته قبل شورای توسعه و برنامه ریزی استان فارس با تغییر کاربری باغات قصردشت از جمله باغاتی که کاملاً از بین رفته‌اند، مخالفت کرد.

حقدل رئیس شورای سابق شهر شیراز نیز در گفتگو با خبرنگار شیرازه، گفت: آیت الله سیدعلی اصغر دستغیب نماینده رهبری در تولیت آستان احمدی و محمدی نامه ای مبنی بر اختصاص یک زمین جهت ساخت حوزه علمیه خواهران را به شورا و شهرداری نوشت و شهرداری هم موافقت خود را طی نامه ای به شورای شهر اعلام کرد.

غلام مهدی حقدل با بیان اینکه شورای شهر در ابتدا مخالفت خود را اعلام کرد، اظهار داشت: پس از کارشناسی های صورت گرفته مشخص شد که این زمین 3 هزار متری با اینکه در گروه باغات قرار دارد فاقد درخت است.

وی افزود: پس از نظر کارشناسی و به دلیل اینکه ساخت حوزه علمیه از نظر مذهبی و فرهنگی برای بانوان اهمیت دارد مشروط بر اینکه در کمیسیون ماده 5 تایید بشود موافقت کردیم.

رئیس چهارمین دوره از شورای شهر شیراز خاطرنشان کرد: حوزه علمیه قم اعلام کرده بود در صورتی که شهرداری زمینی برای ساخت حوزه علمیه بدهد هزینه ساخت و ساز را پرداخت خواهد کرد.

حقدل با اشاره به اینکه شورای شهر سابق در آخرین روزهای حضورش با این درخواست موافقت کرد، گفت: تا زمانی که ما حضور داشتیم فرمانداری تایید یا عدم تایید این مصوبه را اعلام نکرد و تاکنون این مصوبه به کمیسیون ماده پنج نرفته است.

وی اظهار داشت: این مصوبه در صورتی که تایید شود در کمیسیون ماده پنج مشخص می شود که چند درصد زمین مذکور قابل ساخت خواهد بود و ساختمان چند طبقه می توانند بسازند.

رئیس شورای چهارم شیراز در پایان تصریح کرد: اگر ایرادی بر روی این مصوبه وجود داشته باشد شورای شهر فعلی این اختیار را دارد که آن را اصلاح یا لغو کند.

اما روز گذشته حاجتی عضو شورای فعلی شهر شیراز صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:«در جلسه غیر علنی دیروز واگذاری 3000 متر زمین واقع در سه راه قدوسی به حوزه علمیه خواهران به دلیل شرایط تملک و قرارگیری در ردیف باغات درجه یک غیر قانونی تشخیص داده شده و مصوبه شورای چهارم مبنی بر واگذاری ابطال گردید.
نظرات بینندگان